2023-07-19, 21:42
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det måste väl även finnas någon i närheten av bron som samverkar och ser till att utlösa sprängladdningen i exakt rätt läge.

Finns mängder av lösningar ? Det är ju inte så att att Ukraina och svarta havet inte är kartlagt . Tröghetsnavigering gps drönare och en mänsklig operatör möjligheterna är många när man har ett bra kartunderlag och målet står stilla
Citera
2023-07-19, 21:42
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Varför suger Putin USA kuk är ju frågan då?

Vet inte var du får dina uppgifter ifrån.
Men detta var nytt för mig.
Du kanske ska vidareutveckla det!
Citera
2023-07-19, 21:47
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogosity
Ännu mer intressant fråga är om Ryssland ens har fungerande, pålitliga atomvapen kvar. De kräver mycket underhåll; man får inte testa dem; de är inte ens till för att användas utan bara vapenskramla; nästan ingen har tillgång att ens inspektera dem. Sedan 1991 har det väl bara varit att säga att man fyllde på 10 gram tritium till neutrongeneratortuben och för boosting, testat och bytt ut elektroniken och åldrade kablar (obra om manteln på högspänning torkar sönder) och sedan stoppa 10 miljoner dollar rakt i fickan utan att lyfta ett finger.

Man kan ju också fråga sig var Nordkorea fick material till sina kärnvapen ifrån.

Jag tror säkert ryssarna har ett gäng fungerande kärnvapen kvar men knappast den officiella arsenalen. Vi ser ju hur mycket som fanns i praktiken av deras armé och den är ju menad att faktiskt användas.
Citera
2023-07-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Uppenbarligen vet du inte vad Minskavtalet var.
Läs på och kom igen sen.
Uppenbarligen har du stora problem med din läskunniget och dessutom faktaresistent.
Ryssland genomförde aldrig de första avgörande delarna i minskavtalen, dra tillbaka sin militär och tillåta oberoende observatörer tillträde till de ockuperade områden.
Vilket var orsaken till att de inte införlivades.
Var vänlig läs på lite fakta innan du ber andra göra detsamma.
Hur har USA något med detta att göra, eller tror du det var Obama som övertalade Putin att inte följa avtalet?
Citera
2023-07-19, 21:48
Medlem
Citat:
Vet inte var du får dina uppgifter ifrån.
Men detta var nytt för mig.
Du kanske ska vidareutveckla det!

Om Putin lyder USA's order och allt är orkestrerat av USA måste ju Putin sitta under bordet på Bidens kontor. Varför skulle han annars lyda USA?
Citera
2023-07-19, 21:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Med kamera o satellit internet så är det bara att köra drönaren remote. Navigering med GPS fram till man närmar sig bron tror jag.

GPS störs antagligen nära bron men inte längre ut. Annan sjöfart är ju beroende av GPS

Man kan nog, "den sista biten", använda likartad teknik som när man styr sina spaningsdrönare. Enligt trafikanter som använt bron försvinner GPS-signalen flera mil från bron. Kan säkert vara en överdrift, men i nära anslutning till bron finns givetvis ingen GPS-signal.

Även i delar Moskva finns likartad GPS-påverkan.
Citera
2023-07-19, 21:55
Medlem
Reimers avatar
Innevånarantalet ökar i helvetet.

Citat:
Russia confirmed the destruction of the 2nd Brigade commander Denis Ivanov by a Ukrainian FPV drone.

The 10th Mountain Assault Brigade "Edelweiss" published footage from an FPV drone moving towards a car, likely implying this Brigade is behind the successful destruction.

https://twitter.com/wartranslated/status/1681739573334880256
Citera
2023-07-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
"Krimbron är ett helt legitimål eftersom det är den vägen den ryska krigsmakten i söder för in ammunition och materiel."

ok - Då har ryssarna alltså med ditt sätt att tänka rätt att bomba hela kedjan från där de svenska vapnen har färdats. Från förvaringsställe ner till västra ukraina. "...det är den vägen"

Du förespråkar alltså att Ryssland har legitim rätt att bomba Sverige och de andra länder som sänder vapen till Ukraina? Eller gäller ditt tänk bara åt ett håll?

Har ryzzfan monopol på att bomba?
Vad ger tyzzen rätt att släppa en endaste bomb/missil i Ukraina.
Terrorbomba Lviv vad finns där?
Terrorbomba Kiev vad finns där?

Har Ukraina rätt att bomba StPeterburg?
Har Ukraina rätt att bomba Moskva?

Ser fram emot svar
Citera
2023-07-19, 22:05
Medlem
Taggads avatar
Den internationellt efterlysta barnrövaren blir allmer kringskuren.
Citat:
Expert: Putin är förnuftig – men han blottar en svaghet
Folkrättsprofessorn Pål Wrange förvånas inte över att Rysslands Vladimir Putin väljer att stanna hemma i stället för att resa till det så kallade Brics-mötet i Sydafrika, i och med att han där riskerade att gripas.

Wrange säger att det hade varit ”rent vansinne” från Kremls sida och att beslutet som fattats är det enda förnuftiga ur Putins perspektiv.

– Men att inte resa visar att hans möjligheter att agera för Rysslands sak är kraftigt beskurna.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e

Postat många ggr men är fortfarande glädjande 👍

Får se om fegisen vågar resa till mötet med Erdogan i aug eller om verkligheten tränger sig på då med..
Citera
2023-07-19, 22:07
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Du ser ju på denna fråga från en helt felaktig vinkel mot vad jag ser den.
Där av blir frågeställningen för mig knepig att svara på.

I min värld är det USA som har provocerat fram detta krig, genom att aktivt saboterat Minskavtalet.
Så USA vill i vanlig ordning skuldsätta det utsatta landet i lång framtid framöver.
Och här försöker de få 2 flugor i en smäll.
Att försöka få bort Putin och installera in en lakej som gör allt bankhegmonin i USA vill. Och även lägga beslag på deras naturresurser.

Putin och Ryssland kommer inte torska detta förstår du väl.
Putin är ju soppas störd så han kommer i ett ev pressat läge trycka på knappen.
Och detta hejar ni på.....

Varför låter sig Putin provoceras? Om han ville knäppa NATO på näsan så hade han inte startat kriget. Hade varit ett hårt slag mot USA vapenindustrin och krigshetarna i Washington. Men fred passar nog inte Putins machoimage.
Citera
2023-07-19, 22:07
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Finns mängder av lösningar ? Det är ju inte så att att Ukraina och svarta havet inte är kartlagt . Tröghetsnavigering gps drönare och en mänsklig operatör möjligheterna är många när man har ett bra kartunderlag och målet står stilla

Tröghetsnavigering är knappast tillräckligt noggrann för det ändamålet. Det finns ingen GPS-signal i närheten av bron. Visuell kontakt förmodar jag.
Citera
2023-07-19, 22:10
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Uppenbarligen har du stora problem med din läskunniget och dessutom faktaresistent.
Ryssland genomförde aldrig de första avgörande delarna i minskavtalen, dra tillbaka sin militär och tillåta oberoende observatörer tillträde till de ockuperade områden.
Vilket var orsaken till att de inte införlivades.
Var vänlig läs på lite fakta innan du ber andra göra detsamma.
Hur har USA något med detta att göra, eller tror du det var Obama som övertalade Putin att inte följa avtalet?

Inte alls.
Uppenbarligen ser vi detta från skilda synvinklar.
Varesig du eller jag har varit på plats så vi VET inget. Vi har fått tagit del av information från olika källor
Du väljer att tro på nyheter som grundar sig från Reuters.
Jag personligen har ju sett hur Reuters ljugit om en hel del stora händelser. Irak, Lybien, Klimaten osv osv Dessa lögner köper inte jag. Och det gör att reuters info inte är slagkraftig hos mig

Jag hämtar min information betydligt bredare än dig.

Om det är så att du har rätt det vet du inte , du bara tror .
Samma gäller mig!

Så mina åsikter och ord väger precis lika tungt som era.

Detta eviga jävla tjatande i tråden om vi "rysstroll" och ni blåögda svennebanan aftonbladsläsare grundåsikter i denna fråga har ju kört fast.
Är det så jävla svårt att ta till sig???
Inte en enda jävel har i denna tråd ändrat sin åsikt.

Så vad kan vi göra för att få denna tråd att gå framåt!!

Det är självfallet att prata om vad som sker på slagfältet och i storpolitiken.

Låter detta så jävla komplicerat eller dumt ??

Ni krakar som söker ryggdunkare kanske ska samlas på aftonbladets forum så kan ni få gulla där med varandra.

Jag därimot uppskattar många av era inlägg.
Man får en jävligt nyanserad bild av vad som sker.Genom att söka informationen BRETT.
Ni borde testa på det.
Sanningen brukar ju ligga någonstans i mitten
Brosprängningen nu sista var fantastisk att få era inputs och länkar att gå igenom.

Så dessa jävla trams inlägg som vissa här lägger in är ju så man baxnar.
Inser ni inte vilken jävla låg nivå ni lägger tråden på???

Vill ni mig något är det bara att PMa . Jag finns här, jag gömmer mig inte.
Jag står upp för vad jag tycker.
Och backar dessutom upp det!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in