2023-07-19, 16:38
Medlem
flyer1s avatar
Om nu mannen påstår han varit på skytteträning medan frun sköt sig själv och barnen, är det troligast han sagt detta för polisen hitta krutrester på honom eller hans kläder. Allt talar för att han skjutit sin fru och barnen, sen skyllt allt på henne. T.o.m åklagarn borde fatta detta.
Tror nog man kan analysera krutresterna och jämföra med hans 22:a och 9mm för att se från vilken pistolpatron krutresterna kommer och är det från 9mm är han rökt.
Senast redigerad av flyer1 2023-07-19 kl. 16:41.
Citera
2023-07-19, 16:39
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Initiala uppgifter i tråden gör gällande att de anmäldes och hittades senare om jag minns rätt. Vet inte var uppgifterna om att de anmälts försvunna 18.20 kommer ifrån. Ska se om jag hittar det tidiga inlägget.

Och varför skjuter man sig själv och barnen i bilen om man nu har ett fönster på 1,5 timme där man är ensam hemma? Lämnar man dessutom inte hemmet så behöver man ju inte oroa sig för att en kontrollerande eller orolig make misstänker att man är på väg någon annanstans. Jag hävdar fortfarande att en förälder som bor med barnen skjuter barnen hemma. Det är för udda att man skjuter dom i en bil, det går inte ihop. Sånt gör en utomstående gärningsman dock.
Citera
2023-07-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Vi vet att de hittades snabbt.
Vi har uppgifter på att det gjordes tack vare pejling, typ ”hitta min mobil” eller liknande.
Det låter rimligt.

Spekulation. J har koll på var S befinner sig. Kanske järnkoll. Av nån anledning. De håller sig dessutom för sig själva.
Men under träningen finns ett fönster utan koll.

Vem anmälde dem saknade kl 18.20? Mycket intressant fråga.
J var ju på träning. Ingen annan känner dem, typ.
Det var ju i alla fall inte grannen som tittade in för att ta en kopp kaffe. Knappast ens svärmor som hade vägarna förbi.
Det bör rimligtvis ha varit J. Nån annan är osannolikt.
Om han var på träning, så måste han alltså ha dem under ”övervakning”. Typ ringa en gång i kvarten och fråga var dom är, eller konstant följa mobilens rörelser.

Om denna övervakning berodde på att S var suicidal eller liknande. Varför i H-e lämnar man en Glock hemma?

Hmmm

Bilen hittades ca 20:30
Citera
2023-07-19, 16:44
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72rhaBrr
Bilen hittades ca 20:30

Han skjuter dom med 9mm runt 17.00, går på träningen där han därmed fixar alibi, naturliga krutrester på händerna samt pratar ljudligt om vapnet så alla förstår att det inte är 9mm han har med sig, sen cyklar han hem och anmäler dom försvunna. Kan låta kallt att gå på träning efter ett mord men skjuter man två bebisar så är man nog ganska iskall.

Rena spekulationer men det är ju det vi sysslar med så…
Citera
2023-07-19, 16:46
Medlem
Kvittervittras avatar
Men lika väl som att JJ’s älskarinna med barn är dom döda så kan ju JJ’s älskarinna varit den som mördade SJ plus barnen när JJ var på träningen. Eller så är den döda kvinnan mormor till barnen som det spekulerats om innan. Antingen är mormor mördaren eller mördad. Det är en soppa. Allt är en soppa.
Citera
2023-07-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Om nu mannen påstår han varit på skytteträning medan frun sköt sig själv och barnen, är det troligast han sagt detta för polisen hitta krutrester på honom eller hans kläder. Allt talar för att han skjutit sin fru och barnen, sen skyllt allt på henne. T.o.m åklagarn borde fatta detta.
Tror nog man kan analysera krutresterna och jämföra med hans 22:a och 9mm för att se från vilken pistolpatron krutresterna kommer och är det från 9mm är han rökt.
Du vet att man inte är själv på skjutbanan va? Han har ish 10 vittnen att han var på skjutbanan under den tiden, detta vet jag för jag har bekanta som är med där och var på plats på torsdag kvällen. Jag råkar även veta att polisen har prata med medlemmar om j var närvarande vid tillfället och frågat om hur han betedde sig. Så att det är js familj är bara att konstatera och att han har alibi från kl 17.30 till 19
Citera
2023-07-19, 16:50
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosdan
Du vet att man inte är själv på skjutbanan va? Han har ish 10 vittnen att han var på skjutbanan under den tiden, detta vet jag för jag har bekanta som är med där och var på plats på torsdag kvällen. Jag råkar även veta att polisen har prata med medlemmar om j var närvarande vid tillfället och frågat om hur han betedde sig. Så att det är js familj är bara att konstatera och att han har alibi från kl 17.30 till 19

Där har vi något konkret! Bra! Och uppenbarligen så är polisen inte alls säkra på mord och självmord. Han är potentiell GM. Sagt det hela tiden… nu lossnar det lite i alla fall… förutsatt att du inte trollar men jag orkar inte med mer lösa trådar så jag utgår från att du talar sanning.
Citera
2023-07-19, 16:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosdan

Finns inget förbud mot att vara själv på en skjutbana, många som kör några serier helt på egen hand.
Citera
2023-07-19, 16:52
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns inget förbud mot att vara själv på en skjutbana, många som kör några serier helt på egen hand.

Sant. Och oavsett så tänker jag att han verkligen VAR på skjutbanan. För att ordna krutrester och alibi.
Citera
2023-07-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo men den aktuella tiden är gemensam träning, varje torsdag 18 till 19 har dem skytteträning och dem är nästan alltid 10 personer på plats
Citera
2023-07-19, 16:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Sant. Och oavsett så tänker jag att han verkligen VAR på skjutbanan. För att ordna krutrester och alibi.

Om kvinnan i förväg kände till att mannen skulle till skjutbanan kan hon ha planerat morden och självmord.

Så länge vi inte känner till när morden skedde säger mannens eventuella alibi inte mer än att han inte utförde morden under den tiden.
Citera
2023-07-19, 16:57
Medlem
Kvittervittras avatar
Tänkbart scenario. Hon avslöjar hans otrohet. Tar barnen och sticker i familjens bil. Han som redan är packad och klar för skytteträning åker efter. Tumult uppstår och plötsligt är både barn och fru död. Han åker på sin träning som vanligt men har nu bara 1 av tidigare 2 vapen med sig. Gör sin grej. Åker hem. Anmäler dom försvunna. Typ så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in