2023-07-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Precis det jag sa! Men hur vet vi att det är just den familjen? Minns inte hur man kom fram till det? Tänker i och med att det finns en skytteklubb i området så kan det ju vara någon annans fru+barn som gjort detta? Javisst finns ett kvitto på ett köp av vapen i hans/hennes namn. Men tänker att det kan nog finnas fler i området som har vapenlicens?

Att det paret är i snarlik ålder som dessa? Inte ovanligt att man skaffar barn i den åldern.

Sen att henes bild togs bort från firman kan vara att man som arbetsgivare tog ansvar efter ha fått nys om denna tråd, man tar bort bilden tillfälligt för att slippa en massa snack bland kollegor

Bilden togs aldrig bort av företaget då den aldrig låg ute annat än på intranätet. På hemsidan ligger enbart bilder på chefspositioner.

Sen tänker jag att ifall hela tråden vore ute och cyklade så borde väl någon människa i skinnskatteberg kunna dementera att SJ är död.
Senast redigerad av Inkentinken 2023-07-19 kl. 16:13.
Citera
2023-07-19, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Egentligen är inte ens det bekräftat, det sista du skrev, för det finns ingen bekräftad huvudperson.

Sant! Jag borde ha skrivit "den utpekade huvudpersonen i detta".
Citera
2023-07-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosdan
Han var på skytteträning 17.30 till 19 ish har jag hört av säkra källor, med 22an så 9mm måste vara mordvapnet.

Citat:
Ja och om det stämmer så låter det väldigt underligt att han prioriterar någon träning när hans barn+fru är efterlysta. Barnen som försvunna. Så om det nu stämmer så misstänker JAG att denna man inte har 100% rent mjöl

Kan ju i så fall förklara inlägget som menade att han hade alibi för tidpunkten.
Men då måste man veta att de inte blev skjutna före 17:30.

Så pappan tar 22:an till skjutträningen och mamman glocken till skogen. About the same time. Hm.
Citera
2023-07-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Enligt uppgifter här inne så fick polishelikoptern larmet 18.20 och bilen hittades 18.50.

Hur i H-E kan man vara så kall.

Här något som inte stämmer här.

Bilen hittades alltså 18:50 efter larm från någon om försvunnen person och två små barn.

Kanske han drog iväg runt 19-tiden om han nu fick info från polisen.

nja...

Vi vet att de hittades snabbt.
Vi har uppgifter på att det gjordes tack vare pejling, typ ”hitta min mobil” eller liknande.
Det låter rimligt.

Spekulation. J har koll på var S befinner sig. Kanske järnkoll. Av nån anledning. De håller sig dessutom för sig själva.
Men under träningen finns ett fönster utan koll.
Citera
2023-07-19, 16:21
Medlem
Har man handskar på sig när man övar prickskytte eller får man sånt där krutstänk på händerna?
Citera
2023-07-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Enligt uppgifter här inne så fick polishelikoptern larmet 18.20 och bilen hittades 18.50.

Hur i H-E kan man vara så kall.

Här något som inte stämmer här.

Bilen hittades alltså 18:50 efter larm från någon om försvunnen person och två små barn.

Kanske han drog iväg runt 19-tiden om han nu fick info från polisen.

nja...
Vi har uppgifter på att det gjordes tack vare pejling, typ ”hitta min mobil” eller liknande.
Det låter rimligt.

Spekulation. J har koll på var S befinner sig. Kanske järnkoll. Av nån anledning. De håller sig dessutom för sig själva.

Vem anmälde dem saknade kl 18.20? Mycket intressant fråga.
J var ju på träning. Ingen annan känner dem, typ.
Det var ju i alla fall inte grannen som tittade in för att ta en kopp kaffe. Knappast ens svärmor som hade vägarna förbi.
Det bör rimligtvis ha varit J. Nån annan är osannolikt.
Om han var på träning, så måste han alltså ha dem under ”övervakning”. Typ ringa en gång i kvarten och fråga var dom är, eller konstant följa mobilens rörelser.

Om denna övervakning berodde på att S var suicidal eller liknande. Varför i H-e lämnar man en Glock hemma?

Hmmm
Citera
2023-07-19, 16:27
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Thats Flashback.
Enligt uppgift så köpte han vapnet på kredit, eller t o m inte ens på sin egen kredit.
Så att J har så särskilt god ekonomi är inte troligt.

Om nu J och hans vapnen ens har med storyn att göra…
Citera
2023-07-19, 16:29
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Precis det jag sa! Men hur vet vi att det är just den familjen? Minns inte hur man kom fram till det? Tänker i och med att det finns en skytteklubb i området så kan det ju vara någon annans fru+barn som gjort detta? Javisst finns ett kvitto på ett köp av vapen i hans/hennes namn. Men tänker att det kan nog finnas fler i området som har vapenlicens?

Att det paret är i snarlik ålder som dessa? Inte ovanligt att man skaffar barn i den åldern.

Sen att henes bild togs bort från firman kan vara att man som arbetsgivare tog ansvar efter ha fått nys om denna tråd, man tar bort bilden tillfälligt för att slippa en massa snack bland kollegor

Jag mindes att inte heller så jag spenderade frukosten med att läsa starten. En person droppar namnet, inget mer än just namnet. Sen skriver en annan ”hört samma”. Och sen är det hela Sveriges sanning att SJ har skjutit sina två barn som ingen ens vet om hon har. Typ. Största fiaskot på länge den här tråden. Brukar vara mer kvalitet!
Citera
2023-07-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt! Jag missuppfattade

Citat:

Hennes bild är inte bortplockad från systemairs hemsida för den har aldrig funnits. Systemair är en global koncern med typ 6 000 anställda, på hemsidan finns ett 10 tal chefer omnämnda med bild. Hon var en enkel löneadministratör och ingen av hennes löneadministratör kollegor finns med på hemsidan. Dock finns hon med på intranätet.
Att det är Jimmys vapen det handlar om har jag hört från medlemmar i skytteklubben så det är väll så gott som bekräftat
Citera
2023-07-19, 16:36
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Hennes bild är inte bortplockad från systemairs hemsida för den har aldrig funnits. Systemair är en global koncern med typ 6 000 anställda, på hemsidan finns ett 10 tal chefer omnämnda med bild. Hon var en enkel löneadministratör och ingen av hennes löneadministratör kollegor finns med på hemsidan. Dock finns hon med på intranätet.
Att det är Jimmys vapen det handlar om har jag hört från medlemmar i skytteklubben så det är väll så gott som bekräftat

Vad menar du med det sista? Har du hört från säkra källor att vapnet som hittades i bilen är just JJ’s?

Hittade en artikel som ändå delvis kan tala för att spekulationerna är på rätt spår förutsatt att inte media och samhället är färgade av mediadrevet som pågår för kommunen uttalade sig så sent som för 3 dagar sedan att polisen inte gått ut med familjens identitet ens till dom utan dom höll krisstöd mest rent generellt för den som kände sig träffad (…ordvits?).

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/skinnskatteberg-i-sorg-efter-morden-det-beror-oss-alla
Citera
2023-07-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det låter rimligt.

Vem anmälde dem saknade kl 18.20? Mycket intressant fråga.
J var ju på träning. Ingen annan känner dem, typ.
Det var ju i alla fall inte grannen som tittade in för att ta en kopp kaffe. Knappast ens svärmor som hade vägarna förbi.
Det bör rimligtvis ha varit J. Nån annan är osannolikt.
Om han var på träning, så måste han alltså ha dem under ”övervakning”. Typ ringa en gång i kvarten och fråga var dom är, eller konstant följa mobilens rörelser.

Om denna övervakning berodde på att S var suicidal eller liknande. Varför i H-e lämnar man en Glock hemma?

Hmmm

Initiala uppgifter i tråden gör gällande att de anmäldes och hittades senare om jag minns rätt. Vet inte var uppgifterna om att de anmälts försvunna 18.20 kommer ifrån. Ska se om jag hittar det tidiga inlägget.
Citera
2023-07-19, 16:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Han var på skytteträning 17.30 till 19 ish har jag hört av säkra källor, med 22an så 9mm måste vara mordvapnet.

Vi vet väl inte vid vilken tid morden skedde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in