2023-07-19, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Klassikern.
https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Testade, men den stod ju bara och matade på och när "estimated time" bara blev större så stängde jag ner det när det var på 5 timmar.
För mitt usb minne är ju på 512gb oh har raderat massa filer innan.
Men efter att jag raderade min fil jag nu försökt återskapa så har jag inte raderat nåt allt på usb minnet eller lagt till nåt, har bara låtit det vara för ve att det kan bli svårare att återställa om man lägger till eller tar bort ännu fler filer.
Dessutom måste man ju välja olika avdelningar på usb minnet och där vet jag inte vad jag ska göra.

Testade easeus.com för dom hde gratis upp till 2GB.
Då min fil var på 1 gb så trodde jag det skulle funka.
Programmet hittade iaf min fil men när jag klickat på "återställ" så stod det bara att den var tvungen repareras och att jag pga var tvungen uppgradera till deras proversion för fucking 80 usd.
Jävla kuksugare jag är fan inte dum som på riktigt tror min fil behöver epareras, dom skriver så endast för att tjäna pengar.
Citera
2023-07-19, 06:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Att göra "image", vilken fin förklaring till nån som inte har koll

Vet man inte vad man gör. Låt någon annan göra det då. Om filen är viktigt, så att göra fel kan innebära att den försvinner för gott.
Citera
2023-07-19, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vet man inte vad man gör. Låt någon annan göra det då. Om filen är viktigt, så att göra fel kan innebära att den försvinner för gott.

vet ingen annan som kan göra det.
Citera
2023-07-19, 17:58
Medlem
1FFs avatar
Citat:
vet ingen annan som kan göra det.

Ett företag menar postaren.

Är det viktigt, gör det, så dyrt är det inte. Det blir garanterat positivt resultat, till skillnad ifrån gratis och betalprogram för oss "vanliga" användare som, är sisådär.
Citera
2023-07-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF

Är det viktigt, gör det, så dyrt är det inte. Det blir garanterat positivt resultat, till skillnad ifrån gratis och betalprogram för oss "vanliga" användare som, är sisådär.

Hittade faktiskt ett bra program nyss som funkade att återställa iaf 4 månader gammla raderade videofiler, så det borde funka.
Men dom hade bara 500mb gratis och så kostar det 1200kr för pro versionen.
Känns väl kanske som jag måste köpa det ändå för har lite minneskort från nåt år tillbaka det hade varit kul att testa på.
Men fan. 1200 kändes dyrt.
Citera
2023-07-19, 18:05
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hittade faktiskt ett bra program nyss som funkade att återställa iaf 4 månader gammla raderade videofiler, så det borde funka.
Men dom hade bara 500mb gratis och så kostar det 1200kr för pro versionen.
Känns väl kanske som jag måste köpa det ändå för har lite minneskort från nåt år tillbaka det hade varit kul att testa på.
Men fan. 1200 kändes dyrt.

Som sagt, de flesta, även betalprogram är sådär, en del lyckas en del inte. Ett företag skulle garanterat klara det. Men visst, chansa.
Citera
2023-07-19, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF

Det kan du aldrig påstå. Ett postivresultat vid filräddning kräver att man inte har gjort ändring på USB sticka sedan raderingen. Sedan finns oxå många kebab tekniker i branschen, som både laga sparkcyklar, driver taxi firma och är expert på datorer.
Citera
2023-07-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det kan du aldrig påstå. Ett postivresultat vid filräddning kräver att man inte har gjort ändring på USB sticka sedan raderingen. Sedan finns oxå många kebab tekniker i branschen, som både laga sparkcyklar, driver taxi firma och är expert på datorer.

Hm, jag har ju nyss återskapat en film som jag raderade för 3 månader sedan och har raderat flera bilder på samma usb sticka efter.
Citera
2023-07-19, 19:27
Bannlyst
Citat:
Hm, jag har ju nyss återskapat en film som jag raderade för 3 månader sedan och har raderat flera bilder på samma usb sticka efter.

Då hade du tur..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in