2023-07-19, 15:12
Medlem
Mer om T-14 Armata. Ryzzka källor rapporterar att de har testats på fältet och sedan dragits tillbaka. Undrar om det ska tolkas bokstavligen som i att de bogserades tillbaka?

https://twitter.com/front_ukrainian/status/1681594863639228416?t=I_lkXZdRgb-M1_UDi9M5rg&s=19

Det kommer väl mer så småningom. Jag är fortfarande skeptisk men det kan ju finnas en liten chans att ryzzarna inte bara sitter och hittar på den här gången. Vi får se…
Citera
2023-07-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Börjar de liberala och neokonservativa psykopaterna i västerlandet nyktra till och insupa verkligheten på marken. Den här artikeln osar iaf av smärtsam insikt om att ukraina och dess herrar i väst troligtvis kommer förlora kriget med stora landavträdelser till Ryssland som slutresultat:

https://www.telegraph.co.uk/news/2023/07/18/ukraine-and-the-west-are-facing-a-devastating-defeat/

Får man natomedlemskapet först eller pausar man sin vinnande offensiv först?
Citera
2023-07-19, 15:16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Har redan fått bekräftat nog av tillräckligt många med nazistiska värderingar. Vad du tycker om det skiter jag fullständigt i.

Du kan hålla på med ditt svammel, allt du sprider är bara bullshit ändå.

De finns de som vill se blod och utrotning och att kriget tar slut snabbast möjligt genom diplomati.
Nog bryr du dig om vad jag skriver och verkar gå igång ordentligt på mitt svammel.
Du verkar tom ha nerverna utanpå och tömt hela vokabulären med invektiv så då blir det bara roligare att smäda ditt älskade Ryssland. Men du gör mig nyfiken på vad du menar med "nazistiska värderingar". Berätta.
Citera
2023-07-19, 15:17
Medlem
Citat:
Börjar de liberala och neokonservativa psykopaterna i västerlandet nyktra till och insupa verkligheten på marken. Den här artikeln osar iaf av smärtsam insikt om att ukraina och dess herrar i väst troligtvis kommer förlora kriget med stora landavträdelser till Ryssland som slutresultat:

https://www.telegraph.co.uk/news/2023/07/18/ukraine-and-the-west-are-facing-a-devastating-defeat/

Bättre att förlora 40% än 100%.
Citera
2023-07-19, 15:21
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Har redan fått bekräftat nog av tillräckligt många med nazistiska värderingar. Vad du tycker om det skiter jag fullständigt i.

Du kan hålla på med ditt svammel, allt du sprider är bara bullshit ändå.

De finns de som vill se blod och utrotning och att kriget tar slut snabbast möjligt genom diplomati.

Kan inte du komma med ett förslag till en diplomatisk lösning?
Citera
2023-07-19, 15:22
Medlem
raskenss avatar
Som vanligt begår ryssarna krigsbrott. genom att bomba spannmålsterminalen.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3737772-russians-damage-grain-vegetable-oil-terminals-in-odesa-region.html
Citera
2023-07-19, 15:22
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Av din slutledning kan vi då också hävda att alla rapporter som kritiserar och fördömmer ryska krigsbrott är "beställda av Ukraina".

Vilket uppdrag har Amnesty? ska de medvetet låta bli att rikta kritik mot ett försvarande land just för att de blir anfallna. Om bristerna med den här rapporten stämmer bör vi också utgå från att att motsvarande andra rapporter kan ha samma brister för motparten.
Hur mycket Kreml har använt den i propaganda har jag ingen koll på men det förvånar mig såklart inte att de gjort det, motsvarande sida gör väl på samma sätt för att visa på ryska krigsbrott. Uppenbart var väst väldigt missnöjda med den här rapporten så till den grad att de tillsattes en granskning, tror du det har gjorts om Ryssland eller annat land påpekat något liknande.

Att påstå att det är cherrypicking känns väldigt löjligt i en sån här tråd, om jag länkar och delger andra rapporter över ryska övergrepp blir det bra då?

Nä nu ska jag ut och plocka riktiga körsbär.
Nja, jag bara tar mig friheten att spekulera lite precis som du gör att Amnesty ev har utsatts för press utifrån för att tona ner kritiken i det ursprungliga pm:et.
Som jag sa förut är påverkansoperationer en av Rysslands paradgrenar och vill du veta mer om hur intrikat och omfattande ryska påverkansoperationer är och har varit under två decennier rekommenderar jag dig att läsa boken "Putins troll - sanna berättelser från fronten i Rysslands informationskrig". Ukraina har ingen sådan historia. Man kan inte lita på något ryssen säger och framför allt inte sådant som utnyttjas av Kreml i propagandasyfte.

Givetvis ska Amnesty rikta kritik om det finns befogad sådan men i det här fallet var kritiken och slutsatserna dåligt underbyggda.
Citera
2023-07-19, 15:23
Medlem
Citat:

Ärligt talat, det är ng i Kreml man behöver nyktra till enligt många källor som beskriver supandet i Kremls korridorerna för att dämpa rädslan.
Hur Rysslands anfallskrig på Ukraina slutar vet vi givetvis inte mer än att det fria Ukraina nu def. är förlorat territorium för diktaturens fähundar i Kreml. Om Kiev kommer avstå något av det ryssen olagligt ockuperar av ukrainskt territorium är ju upp till Kiev att avgöra. Än verkar inte tiden inne då ju Ukraina försvarar sig mer än väl och utan tvivel vill stärka sin position om nu fredsförhandlingar skall inledas med djävulens representant på jorden, den ryske diktatorn.
Den ryske avskydde diktatorn är förloraren oavsett.
Citera
2023-07-19, 15:31
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Ryssarna använder klusterbomb: https://twitter.com/200_zoka/status/1681427379678478337

Det är inte svårt förstå varför många länder förbjudit eländet.
Citera
2023-07-19, 15:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
"Jag har inga argument så jag tar fram nazi-stämpeln och stämplar alla som kommer med argument".
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ditt nazisnack är bara pinsamt! Hela Wagner gruppen är ju ett gäng nazister! Sluta kasta sten I glashus, idiot!
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
(...) du gör mig nyfiken på vad du menar med "nazistiska värderingar". Berätta.

Det är så komiskt att å ena sidan så anklagar Barkie de som är emot Rysslands anfall på Ukraina för att vara nazister samtidigt som - å andra sidan - hårdföra nazister (som nidhoogen m fl) är helt på Rysslands sida och stöder Rysslands attack på Ukraina.

Vi vet också att Ryssland är en karbonkopia på Nazi-Tyskland samtidigt som det finns ytterst få likheter mellan Ukraina och Nazi-Tyskland. Ukraina och Zelensky är mer lik Storbritannien och Churchill - i jämförelse.
Citera
2023-07-19, 15:35
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Semesterfirande pissryssar har panik på Krim när de ska hitta hem efter att bron är sprängd.

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/1524fg2/russian_tourist_chats_are_full_of_panicked/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=1

500 rubel för att gå på toaletten på bensinmacken??
Ok att de uppenbarligen rasar över att det är dyrt men hur jäkla värdelös är rubel egentligen?
Ryssarna får skaffa sig stora plånböcker, hur många miljoner måste du ta med om du ska storhandla..?
Citera
2023-07-19, 15:38
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Som vanligt begår ryssarna krigsbrott. genom att bomba spannmålsterminalen.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3737772-russians-damage-grain-vegetable-oil-terminals-in-odesa-region.html

Hamnfaciliteterna i Odessa är legitima militära mål. Under skydd av "spannmålsdealen" har ukraina kunnat använda hamnarna som lager för diverse militär materiel. Troligtvis avseglade undervattensdrönarna som sprängde Krimbron härförleden från någon av Odessas hamnar.

Såg för övrigt att Polen, Slovakien, Ungern, Bulgarien och Rumänien förlänger sitt importförbud av ukrainskt spannmål. Snaran dras åt kring zelensky och hans junta i kiev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in