2023-07-19, 14:25
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Enligt offentlig fakta så har S och J en identisk flytthistorik sedan 2016.
2016-06 flyttade de till Arboga, på samma datum.
2021-08 flyttade de till Skinnskatteberg, på samma datum.
Detta tyder på att de varit ett par sedan 2016-06. Minst.

Att det då skulle finnas en annan far till de 1 o 3 år gamla barnen är ytterst osannolikt.
Skulle så vara fallet så är det uppseendeväckande, och då förbleknar eventuell otrohetsaffär från Jimmy.

Däremot så kan det ju finnas ett galet ex, ej far till barnen, som ställer till det fortfarande.
Varken S eller J har dock skyddad identitet. Så de är inte på ”flykt”.

Den bild som träder fram är lite avvikande (allt nedan är givetvis inte fakta, men det är den bild som träder fram)
J har ingen inkomst.
J har ändå råd att köpa vapen, men är ej kreditvärdig.
Ingen, eller få, i byn verkar känna dem.
Den enda som framträder är en gammal gammal skolkamrat, som inte har nåt att säga.
Grannar har ingen koll på dem.
Ingen av 450 lokalt anställda på jobbet känner tjejen på lönekontoret.
De är inte aktiva på sociala medier.
Dessutom svamlar åklagaren.

Med tanke på att de är så långt under radarn, och ingen känner dem, så är det också mycket märkligt att någon vet, och kan sprida ut att J varit otrogen, och att det finns en annan kvinna.

Så du menar att bara för att man flyttat samtidigt till samma ställe, så kan man inte vara otrogen? Eller har jag missförstått?
Citera
2023-07-19, 14:29
Medlem
Ovanligt varken J S eller morföräldrar/syskon ingen har fb?
Citera
2023-07-19, 14:29
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cess72
Intressant 🤔

Ja, JAG tycker det är underligt att samtidigt som hela kavalleriet letar sfter din fru+barn så cyklar man omkring i byn. Eller som någon skrev, var på någon skytteträning.. Jag vet inte, hade det varit mina barns pappa som försvunnit med barnen och alla letar efter dom, hade jag dragit upp helvetet för att hitta barnen. Men vad vet jag?
Citera
2023-07-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ovanligt varken J S eller morföräldrar/syskon ingen har fb?
Jo, men de har inte paret som vänner
Citera
2023-07-19, 14:32
Medlem
snooper123s avatar
Hur mår pappan?
Citera
2023-07-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Enligt offentlig fakta så har S och J en identisk flytthistorik sedan 2016.
2016-06 flyttade de till Arboga, på samma datum.
2021-08 flyttade de till Skinnskatteberg, på samma datum.
Detta tyder på att de varit ett par sedan 2016-06. Minst.

Att det då skulle finnas en annan far till de 1 o 3 år gamla barnen är ytterst osannolikt.
Skulle så vara fallet så är det uppseendeväckande, och då förbleknar eventuell otrohetsaffär från Jimmy.

Däremot så kan det ju finnas ett galet ex, ej far till barnen, som ställer till det fortfarande.
Varken S eller J har dock skyddad identitet. Så de är inte på ”flykt”.

Den bild som träder fram är lite avvikande (allt nedan är givetvis inte fakta, men det är den bild som träder fram)
J har ingen inkomst.
J har ändå råd att köpa vapen, men är ej kreditvärdig.
Ingen, eller få, i byn verkar känna dem.
Den enda som framträder är en gammal gammal skolkamrat, som inte har nåt att säga.
Grannar har ingen koll på dem.
Ingen av 450 lokalt anställda på jobbet känner tjejen på lönekontoret.
De är inte aktiva på sociala medier.
Dessutom svamlar åklagaren.

Med tanke på att de är så långt under radarn, och ingen känner dem, så är det också mycket märkligt att någon vet, och kan sprida ut att J varit otrogen, och att det finns en annan kvinna.

Med ovan nämnda fakta, så kan det vara så att S och J skulle separera.

J:s nya kvinna som han var otrogen med, är den som har skyddad identitet från mannen från Örebro.

Den nya kvinnan åker iväg med barnen för att mannen från Örebro är i krokarna. J är på skjutbanan. Hon tar även med sig vapnet för att kunna försvara sig och barnen.

Mannen från Örebro kommer ikapp dom. Och det är han som iscensätter kvinnans " självmord" efter att han har skjutit barnen.

Kan vara den nya kvinnan som under bilfärden ringde polisen. Därav helikopterutryckning.
Citera
2023-07-19, 14:39
Medlem
Både män och kvinnor mördar sina barn, tyvärr
Skillnaden är motivet. En man kan mörda pga hämnd gentemot kvinnan, alternativ psykisk sjukdom
Kvinnan däremot är a l l t i d djupt deprimerad/psykiskt sjuk och motivet handlar aldrig om hämnd eller svartsjuka. Hon ser ingen framtid för sina barn och hon kan heller inte leva utan sina barn

Märkligt att ingen vet så mkt om familjen, hur gamla barnen är, dagis, osv? I en liten ort brukar folk prata om alla, och det man inte vet hittar man på
Citera
2023-07-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Skillnaden är motivet. En man kan mörda pga hämnd gentemot kvinnan, alternativ psykisk sjukdom
Kvinnan däremot är a l l t i d djupt deprimerad/psykiskt sjuk och motivet handlar aldrig om hämnd eller svartsjuka. Hon ser ingen framtid för sina barn och hon kan heller inte leva utan sina barn

Märkligt att ingen vet så mkt om familjen, hur gamla barnen är, dagis, osv? I en liten ort brukar folk prata om alla, och det man inte vet hittar man på

Statistikt sätt stämmer det att motivbilden ser olika ut. Men självklart stämmer det inte att det alltid är så!
Citera
2023-07-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013

Barnen är födda 2020 och 2021, vilket framkommit i tråden.
Citera
2023-07-19, 14:45
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cess72
Med ovan nämnda fakta, så kan det vara så att S och J skulle separera.

J:s nya kvinna som han var otrogen med, är den som har skyddad identitet från mannen från Örebro.

Den nya kvinnan åker iväg med barnen för att mannen från Örebro är i krokarna. J är på skjutbanan. Hon tar även med sig vapnet för att kunna försvara sig och barnen.

Mannen från Örebro kommer ikapp dom. Och det är han som iscensätter kvinnans " självmord" efter att han har skjutit barnen.

Kan vara den nya kvinnan som under bilfärden ringde polisen. Därav helikopterutryckning.

Stod i artiklarna att anhöriga kontaktat polisen om de försvunna barnen.
Citera
2023-07-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Statistikt sätt stämmer det att motivbilden ser olika ut. Men självklart stämmer det inte att det alltid är så!

Ingen regel utan undantag. Men jag har aldrig hört talas om någon kvinna som mördat sina barn pga otrohet, skilsmässa, ekonomiskt haveri etc
Citera
2023-07-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Så du menar att bara för att man flyttat samtidigt till samma ställe, så kan man inte vara otrogen? Eller har jag missförstått?

Om du (medvetet kanske) inte förstod vad jag skrev, eller om jag var otydlig, det låter jag vara osagt.
Det jag menade att läsaren skulle förstå var att det är märkligt att ingen verkar känna dem, men ändå är det någon som känner dem så väl att de vet att J varit otrogen. Sådan kunskap brukar kräva viss personkännedom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in