2023-07-19, 10:48
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag vet fler som är det funktionshindrade lågbegåvad som vill hjälpa men inte vet med vad klickar på länken ”vill du hjälpa ” och som sej ovetande luras till möte med paret Sjöberg/ co och utsätts för falska anklagelser och som är helt oskyldiga.
Jag anser att de ( Sjöberg och co) lurar sina offer för det gör de ju. In i fällor med påhittade påståenden. De redigerar och tolkar det som händer eller inte händer som det gagnar dem och deras verksamhet Och de oskyldiga som de anser sej ha fångat in får sina liv raserade tillsammans med anhöriga.
Blev lite nyfiken när du påstår att dumpen har hängt ut en oskyldig. Så jag gjorde lite research. Ser att du skrev den 2023-02-11 att du känner till en som blivit uthängd och är lågbegåvad. Tog mig tid och gick igenom alla gäddor före 2023-02-11 som är lågbegåvade och jag fick det till 10 stycken. Gick sedan igenom chattloggarna med alla dom 10 och ingen var oskyldig vad jag kunde se. Har du mer information du kan förse oss med som styrker ditt påstående så vore det tacksamt.
Citera
2023-07-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Blev lite nyfiken när du påstår att dumpen har hängt ut en oskyldig. Så jag gjorde lite research. Ser att du skrev den 2023-02-11 att du känner till en som blivit uthängd och är lågbegåvad. Tog mig tid och gick igenom alla gäddor före 2023-02-11 som är lågbegåvade och jag fick det till 10 stycken. Gick sedan igenom chattloggarna med alla dom 10 och ingen var oskyldig vad jag kunde se. Har du mer information du kan förse oss med som styrker ditt påstående så vore det tacksamt.
Frågan är ju ändå väldigt relativ. Oskyldig till vad? Snackat med någon som utger sig för att vara minderårig? Haft som intention att ha sex med minderårig? Använt sexuellt språk i chatten?
Citera
2023-07-19, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Dumpen påstår ibland att de har bevis som de inte visar.

De har även en stark drivkraft att inte erkänna, och dölja egna fel då straffet redan är verkställt.

Det finns en poäng med åklagare, försvarare, och domstol.
Tur för dig och mig Fido. Fick väldigt obehagliga pm i går där både du och jag utpekad som gäddor (tillsammans med ett gäng andra). Vi ska nog passa oss så inte avsändaren publicerar våra åsikter på dumpen.
Citera
2023-07-19, 11:07
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Frågan är ju ändå väldigt relativ. Oskyldig till vad? Snackat med någon som utger sig för att vara minderårig? Haft som intention att ha sex med minderårig? Använt sexuellt språk i chatten?
Tycker inte alls frågan är relativ. Enligt mig är Dumpen kända för att dom publicerar chattloggar med personer som skriver sex med en fiktiv minderårig och bokar även upp en träff med det fiktiva barnet. Detta är dessa personer skyldiga till hur man än vrider på det.
Citera
2023-07-19, 11:11
Medlem
Citat:
Tycker inte alls frågan är relativ. Enligt mig är Dumpen kända för att dom publicerar chattloggar med personer som skriver sex med en fiktiv minderårig och bokar även upp en träff med det fiktiva barnet. Detta är dessa personer skyldiga till hur man än vrider på det.
Då är frågan - vad betyder det för andra när de använder ordet oskyldig... För dig är det glasklart, och fint att du bestämt dig. Det du anser dumpen gör stämmer ju inte längre, men oviktigt så länge du bestämt dig.
Citera
2023-07-19, 11:16
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Då är frågan - vad betyder det för andra när de använder ordet oskyldig... För dig är det glasklart, och fint att du bestämt dig. Det du anser dumpen gör stämmer ju inte längre, men oviktigt så länge du bestämt dig.
Nu lägger du ord i munnen på mig som inte stämmer. Finns inget som är glasklart därav jag gör min research själv bl.a. i fallet ovan jag skrev om.
Citera
2023-07-19, 11:24
Medlem
Citat:
Dedikationen! Kudos!
Citera
2023-07-19, 11:34
Medlem
Citat:
Nu lägger du ord i munnen på mig som inte stämmer. Finns inget som är glasklart därav jag gör min research själv bl.a. i fallet ovan jag skrev om.
Då missförstod jag och trodde du svarade ang frågan om "oskyldig" på generell nivå.
Citera
2023-07-19, 13:11
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Dumpen påstår ibland att de har bevis som de inte visar.

De har även en stark drivkraft att inte erkänna, och dölja egna fel då straffet redan är verkställt.

Det finns en poäng med åklagare, försvarare, och domstol.
Jo men skriver man tex att man vill ligga med ett barn så är man ju inte oskyldig till viljan. Sen behöver man ju inte ha haft sex med ett barn så i det avseendet kan man ju va oskyldigt men va skyldig till andra brott. Om man innehar t ex bilder.

Jag har bara lite svårt att tro att folk är oskyldiga idag
Citera
2023-07-19, 13:24
Medlem
Hur går snacket på era luncher etc, är dumpen bra?
Citera
2023-07-19, 13:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Jo men skriver man tex att man vill ligga med ett barn så är man ju inte oskyldig till viljan. Sen behöver man ju inte ha haft sex med ett barn så i det avseendet kan man ju va oskyldigt men va skyldig till andra brott. Om man innehar t ex bilder.

Jag har bara lite svårt att tro att folk är oskyldiga idag
Jag söker inte knark, är inte brottslig därmed. Skulle någon erbjuda mig knark vet jag inte om jag skulle ta det, kanske är för nyfiken. Tar jag det så blir jag en brottsling. Kan jag vara en brottsling innan man fått möjligheten?
Citera
2023-07-19, 13:39
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Ska man inte diskutera Dumpen här? Vad är det du skriver om, deras Facebook och de som skriver där? Kan du gnälla om det där istället kanske? Känns OT i den här tråden.

Jag diskuterar väl deras beteende , med detta inlägg.
Ja, du tolka det lite fel... Lycka till i framtiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in