2023-07-18, 22:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Hur ska vi veta att inslaget refererar till den rutan? Det du citerade sa bara "polisens beskrivning"

Därför att jag la en länk till inslaget, själva källan.

Var inte detta tillräckligt tydligt heller: "Precis som polisens beskrivning i SvD den 2:a mars."
Senast redigerad av Dalulven 2023-07-18 kl. 22:51.
Citera
2023-07-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jag vet det. Men det var du som hävdade att SE behövde höra av sig pga besöket på Skandia.

Jag ville då bara upplysa dig om att även det besöket var högst frivilligt. Redan där har han ju då gjort beslutat om att höra av sig och spela vittne enligt er teori.

Men det fanns däruppe på åsen möjligheten att fly och inte höra av sig. Och sedan säga till väktarna att han gick åt andra hållet eller vad som helst.

Ni missar också en liten detalj. Visserligen har ju väktarna sett en kille i liknande kläder stämpla ut innan mordet. Men de kan ju absolut inte tänka sig att SE stämplade ut med en skarpladdad revolver i ett axelhölster under rocken. Det borde ju även SE förstå.

Jag säger enbart att om Engström är GM så är det pga väktarna han måste göra sig känd..

Det problemet har inte NF
Citera
2023-07-18, 22:45
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ja, det är jag med på. Men du pratar om två olika saker.

Nu pratar du igen om kragen som pyramidform. Och det är korrekt. Det är så JA beskriver det.

Men tidigare pratade du om själva axlarna i en pyramidform. Och det stämmer inte

Nej, axelpartiet upp mot nacken. Det var som bekant därför jag bytte avatar. Har nämnt det ett antal gånger, då kanske det är onödigt att skriva ut alla detaljer varje gång. Se exempelvis inlägg #49407.
Citera
2023-07-18, 22:45
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är rutan till vänster här, med polisens beskrivning av GM, som inslaget refererar till:

https://www.svd.se/a/P97dze/svd-intervjuade-stig-engstrom-dagen-efter-mordet

Denna tidning gavs ut den 2:a mars. Men SE menar sig ha ringt in till polisen för att informera om att han blivit förväxlad redan den 1:a mars. Det sista stämmer som bekant, men inte att det var uppgifterna i tidningen den 2:a mars som fick honom att göra det.
Det är svårt att minnas alla detaljer när man drar till med nödlögner hipp som happ. Men han klarade sig just tack vare att man ansåg honom vara en pajas och snackepelle så det mesta fick passera. LGWP sa att man "tröttnade" på honom.
Citera
2023-07-18, 22:46
Medlem
Citat:
SE är inte bekräftad "Där". Han är bekräftad i närområdet.

Hur vet du förövrigt att NF inte är bekräftad i närområdet? Har du undersökt det eller gissar du bara?

NF får gärna vara bekräftad men det tillsammans med 1000 andra...

Men eftersom Engström återvänder efter ca 20min så måste han väl ha någon form av story...

Sluta spela dum...
Citera
2023-07-18, 22:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Att NF känner igen Palme är såklart en förutsättning om han är GM..

Men känner Lisbeth igen NF ?

För annars behöver väl inte NF höra av sig...
Exakt det ni beskyller SE för vet vi ju att NF verkligen gör, går norrut och känner igen Palme.

Lennart... NF vet inte vad Lisbet känner igen. Känner Lisbet igen SE? Eller AB som han i så fall försöker sätta som skuggare av Palme.
Citera
2023-07-18, 22:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Är Lennart ett hot för NF för att Lennart ser NF som inte går efter Palme ??

Han är ett hot för att han mycket väl kan ha sett NF möta Palme och sen vända efter.
Citera
2023-07-18, 22:48
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej, axelpartiet upp mot nacken. Det var som bekant därför jag bytte avatar. Har nämnt det ett antal gånger, då kanske det är onödigt att skriva ut alla detaljer varje gång. Se exempelvis inlägg #49407.
Men "axelpartiet upp mot nacken" är ju fel. Det är inte vad JA säger. Han säger från huvudet ner till axlarna.
Citera
2023-07-18, 22:50
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
NF får gärna vara bekräftad men det tillsammans med 1000 andra...

Men eftersom Engström återvänder efter ca 20min så måste han väl ha någon form av story...

Sluta spela dum...

Ja, men den storyn uppfinner han ju enligt den här teorin under flykten innan han återvänder till skandia. Det är ju därför han återvänder.

Återvänder han inte behöver han inte ha en story. Och han behöver inte återvända.
Citera
2023-07-18, 22:50
Medlem
Citat:
Exakt det ni beskyller SE för vet vi ju att NF verkligen gör, går norrut och känner igen Palme.

Lennart... NF vet inte vad Lisbet känner igen. Känner Lisbet igen SE? Eller AB som han i så fall försöker sätta som skuggare av Palme.

Nej..

Engström hör bara av sig till media och polis pga väktarna..

Inget annat..

NF har inga ",väktare"

NF har inte heller en tid på 15-20 min att behöva förklara bort..
.stor skillnad
Citera
2023-07-18, 22:53
Medlem
Citat:
Han är ett hot för att han mycket väl kan ha sett NF möta Palme och sen vända efter.

Ja men det betyder inte att NF som GM behöver höra av sig till Polis..

Det är ju inte ens vid brottsplatsen..
Citera
2023-07-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ja, men den storyn uppfinner han ju enligt den här teorin under flykten innan han återvänder till skandia. Det är ju därför han återvänder.

Återvänder han inte behöver han inte ha en story. Och han behöver inte återvända.

Men det är ju såklart en förutsättning..

Jag ger dig rätt i att om inte Engström som GM återvänder till Skandia så hade han inte behövt höra av sig...korrekt..

Men nu återvänder han och då blir han lite klämd..

Jag vet inte varför han återvänder...

Ångest över vad han ställt till mig...ger upp men märker att ingen tar notis av honom och sen bygger vidare på idén att kanske ingen riktigt såg mig??

Svårt att svara på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in