2023-07-18, 16:18
Medlem
HAARPs avatar
Fronten håller på att bryta samman. Offensiven rullar på bra (den ryska alltså).
Frågan är hur länge Ukraina kan hålla emot?

https://www.youtube.com/watch?v=gC7CLTo9jzo&ab_channel=DefensePoliticsAsia %3AWar
Citera
2023-07-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Fronten håller på att bryta samman. Offensiven rullar på bra (den ryska alltså).

https://www.youtube.com/watch?v=gC7CLTo9jzo&ab_channel=DefensePoliticsAsia %3AWar

Putin-SS på reträtt sedan mer än ett år tillbaka..
Citera
2023-07-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Rysshat har uppkommit sedan kriget inleddes , det göds av rysstroll och de 2% ”svenskar” som ingår i 2-procentklubben.

Rysslands krigsbrott är illa , och de som hejar på eländet orsakar att hatet accelererar .

Ja ni i 98%-klubben verkar rätt blodtörstiga och hatiska.. jag föredrar fredsförhandlingar och det har jag tyckt sen förra våren. Trode faktist inte heller att Putin skulle gå in, där gjorde jag en felbedömning pga okunskap och givetvis en tro på att det skulle lösas med diplomatiska åtgärder.
Ack så fel jag hade och mycket illa för alla som nu dör och skadas i det här proxykriget.
Citera
2023-07-18, 16:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP

En offensiv måste väl innebära att man går framåt?

Nej sorry, glömde att Ryssland gjort bakåtoffesiven till sin främsta taktik i Ukraina.
Citera
2023-07-18, 16:36
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Ryssland använde inte sitt veto, utan lade ned sin röst. Så, visst, de hade kunnat agera annorlunda. Men vi skall ändå ha klart för oss att FN-resolutionen som klubbades igenom inte stipulerade att landet skulle bombas tillbaka till stenåldern och att deras guldreserv skulle stjälas..
Du kan raljera hur mycket Du vill men bra att vet om att ditt kära Ryssland, också är ansvarigt för vad som hände...
Sen är det ju korkat att försöka skjuta ner flyg när resolutionen antagits- men men de gör inte om det.
Citera
2023-07-18, 16:39
Medlem
leachs avatar
Ryssen fortsätter att gräva djupt efter mer kanonmat.

Special forces unit transferred to Russian National Guard can now deploy to front lines, Russian lawmaker says
Why this matters: Khinshtein indicated that while the Grom unit was unable to take part in the fight in Ukraine because it was part of the Ministry of Internal Affairs, its transfer to the Russian National Guard changes that, giving Moscow another 7,000 men it can redeploy.
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-07-18-23/h_22049b1caec19e0a82806bf009c517ef
Citera
2023-07-18, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Visst men jag är också kritisk till att ukraiska styrkor medvetet använder civila som sköldar.
Sen finns det de som inte godtar källor (Amnesty) som sägs bekräfta det med egna observationer på plats.

Ja "kidnappning" av barn är såklart dåligt. De skulle låtit dessa varit kvar i området som sköldar.

Det går faktist att kritisera fler än bara en sida i kriget men det verkar vara svårt för många, allt är bara svart eller vitt i deras värld.

Usch , vilken avsky som inlägg som det ovan skapar .
Rysshatet ökar för varje inlägg skribenten ovan skriver .
Allt går ut på att vända det hemska som sker till att håna offren i Ukraina , och på ett överlägset sätt gotta sig i eländet .
Citera
2023-07-18, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja ni i 98%-klubben verkar rätt blodtörstiga och hatiska.. jag föredrar fredsförhandlingar och det har jag tyckt sen förra våren. Trode faktist inte heller att Putin skulle gå in, där gjorde jag en felbedömning pga okunskap och givetvis en tro på att det skulle lösas med diplomatiska åtgärder.
Ack så fel jag hade och mycket illa för alla som nu dör och skadas i det här proxykriget.

Du föredrar säkert fredsförhandlingar, men bara om de är till ryssråttornas fördel. Om du är så fredsälskande som du påstår så borde du väl argumentera för att våldtäktsnationen Ryssland retirerar tillbaks till sitt hemland?
Citera
2023-07-18, 16:54
Medlem
Knut-Annes avatar
Härligt med kaoset bland de som vill avsluta sin semester i Krim.
Drabbar inga oskyldiga, bara krigsförespråkare åker på semester, till ockuperat område, tillhörande ett land man är i krig med.
https://twitter.com/igorsushko/status/1681005115044696064
Citera
2023-07-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Precis som man kritiserar mordoffret och våldtäktsoffret är dina nyanser ungefär lika osmakliga.
Kriget förs trots allt på deras territorium. Det är ukrainarnas städer som jämnas med marken och deras civila som dör. Vilka om någon vet bättre än ukrainarna hur de bäst beskyddar sig själva och sina nära och kära?

Visst men då ska de inte "gråta när civila mål" blir bombade men det passar väldigt bra i narrativet att sprida den bilden i väst för att vinna mer sympatier. Svt mfl formligen älskar att sprida den här bilden på civila offer som blivit hemlösa och hundar och katter som blir räddade. Känslostyrda människor tar till sig det med hull och hår utan att ifrågasätta varför det händer.

Det är lika osmakligt i mina ögon i det här meningslösa kriget att mer eller mindre måla upp en ensidig eller förljugen bild men det är jäkligt bra propaganda som många tar till sig.

Vad gäller offer så har de ibland bäddat för att bli just offer. Orsak och verkan, det är osmakligt att föringa det faktumet att det förkommer i samhällets olika händelser från mindre till fulskaliga krig.
Citera
2023-07-18, 16:58
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Härligt med kaoset bland de som vill avsluta sin semester i Krim.
Drabbar inga oskyldiga, bara krigsförespråkare åker på semester, till ockuperat område, tillhörande ett land man är i krig med.
https://twitter.com/igorsushko/status/1681005115044696064
Dom ryssar som väljer att åka till Krim för att semestra i dessa tider måste vara störda även för ryssar, dom värsta Z viftarna av dom alla.
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-07-18 kl. 17:01.
Citera
2023-07-18, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Du föredrar säkert fredsförhandlingar, men bara om de är till ryssråttornas fördel. Om du är så fredsälskande som du påstår så borde du väl argumentera för att våldtäktsnationen Ryssland retirerar tillbaks till sitt hemland?
Du verkar verkligen hata Ryssland och ryssar!
Stor del av ukrainare som flytt pratar ryska.
Dom är rädda ukrainskas trogna arme.
Lyssna på den här videon.
Han genomför den med 40-talet....
Ukrainare som är i Sverige nu.
https://vm.tiktok.com/ZGJVL3y6v/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in