Citat:
Ursprungligen postat av
FuckingDuck
Ja det lutar åt P2:an men Mach-E är ju lite snabbare 0-100 3.7 vs 4.4 sek.
Sen har jag hört nåt om att effekten stryps efter 5 sek i Mach-E tråkigt nog.
Rakt fram så är alla elbilar snabba. Det är enkelt.
Tycker du skall provköra bilarna och fokusera på hur de uppträder i kurvorna på ett par slingriga vägar. Det är då du får utmanat chassiet. Att jag själv har Tesla M3 och inte MS, är just för att den mindre och lättare M3 är så oerhört mycket agilare och smidigare i branta kurvor än MS. MX som är Teslas stora SUV är ju ännu värre där, och inte alls rolig att köra (tycker jag).
Så provkör bilarna. Har själv kört PS2, och den är (precis som min M3), otroligt kul och körglad bil (även om jag aldrig skulle själv köpa den).
Mach E har jag inte testkört, men förväntar mig inte att den skall vara mycket annorlunda än alla andra stora höga och tunga (el)SUV:ar som jag testkört (dvs. busskänsla som är trista att köra aktivt på slingriga vägar och banor).
Som sagt; det är helt olika biltyper som du ställer på varandra. Det enda de har gemensamt är att de går på el.
Vill du åka med bilen som kör dig, och främst rakt fram, så fungerar en SUV om man står ut med busskänslan/fartygskänslan. Bra med lastutrymmen oftast.
Vill du själv vare "herre" som styr bilen, och får bilen att lägga sig där du vill på vägen (bilen lyder dig), så skaffar du en låg sportig sedanbil.