2023-07-17, 23:04
Medlem
Vilken skulle ni välja mellan dessa 2.

https://ford.se/configurators/e39540b5-0d09-46a0-ac07-ea80fad0a11d/confirmation

https://www.polestar.com/se/polestar-2/configurator/eyJEIjoiV2ViIiwiRSI6eyJlIjpudWxsfSwiRiI6eyJjIjoiQj JDIiwiZiI6IkNhc2giLCJkIjowLCJtIjowLCJ0IjowLCJzdCI6 Ik5vbmUiLCJyIjpudWxsLCJiIjowLCJldCI6bnVsbH0sIkZGIj pudWxsLCJQIjpmYWxzZSwiTyI6bnVsbCwiUyI6IjUzNEZGUFAw RTExOTcwNzAwUkNaMzAwXzAwMTE1MDAwMTE2MlhQRldIRVhQTF VTU19fMkcwM0JEMDJFVjA1RkYwMkZOMDJKQjBBSlQwMks1MDRM RjAxTFIwMk5DMDVOVTAzUEQwM1IxMTYiLCJVIjpudWxsfQ#ext ras
Citera
2023-07-17, 23:47
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck

https://www.polestar.com/se/polestar-2/configurator/eyJEIjoiV2ViIiwiRSI6eyJlIjpudWxsfSwiRiI6eyJjIjoiQj JDIiwiZiI6IkNhc2giLCJkIjowLCJtIjowLCJ0IjowLCJzdCI6 Ik5vbmUiLCJyIjpudWxsLCJiIjowLCJldCI6bnVsbH0sIkZGIj pudWxsLCJQIjpmYWxzZSwiTyI6bnVsbCwiUyI6IjUzNEZGUFAw RTExOTcwNzAwUkNaMzAwXzAwMTE1MDAwMTE2MlhQRldIRVhQTF VTU19fMkcwM0JEMDJFVjA1RkYwMkZOMDJKQjBBSlQwMks1MDRM RjAxTFIwMk5DMDVOVTAzUEQwM1IxMTYiLCJVIjpudWxsfQ#ext ras

Menar du vilken av länkarna jag skulle klicka på, om jag bara fick klicka på en?

Vart går länkarna? Kan du citera lite vad de handlar om?
Citera
2023-07-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Menar du vilken av länkarna jag skulle klicka på, om jag bara fick klicka på en?

Vart går länkarna? Kan du citera lite vad de handlar om?
Till bilarna i trådstarten, första länken till Mustangen och andra länken till Polestar 2

Vilken utav dessa 2 hade ni valt och varför?
Citera
2023-07-18, 00:58
Medlem
R5As avatar
Polestar för GMC kan inte bilar och rimmar inte med pålitlighet.
Citera
2023-07-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Polestar för GMC kan inte bilar och rimmar inte med pålitlighet.

Alldeles oavsett, GMC tillverkar inte Mustangen, det gör Ford..

/Dick
Citera
2023-07-18, 10:02
Medlem
Citat:

Egentligen ingen, då i alla fall den vanliga Mach E (vet ej om GT skiljer sig) var rätt trist på det mesta.
P2 med performance pack är kul, men jag hade gått på en vanlig AWD utan performance pack, då jag inte känner det extra i det paketet är värt det. Vill kan gå lite extra så i så fall en P2 BST..

/Dick
Citera
2023-07-18, 12:53
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick109
Alldeles oavsett, GMC tillverkar inte Mustangen, det gör Ford..

/Dick

Menade såklart amerikanska bilar allmänt.
Citera
2023-07-18, 13:02
Medlem
peterpanps avatar
Citat:

Två helt olika bilar.

En är en stor tung SUV, en är en mindre/mellanstor sportigare sedan.

Då jag hatar SUVar så hade jag tagit PS2.
Citera
2023-07-18, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick109
Egentligen ingen, då i alla fall den vanliga Mach E (vet ej om GT skiljer sig) var rätt trist på det mesta.
P2 med performance pack är kul, men jag hade gått på en vanlig AWD utan performance pack, då jag inte känner det extra i det paketet är värt det. Vill kan gå lite extra så i så fall en P2 BST..

/Dick
Ja det lutar åt P2:an men Mach-E är ju lite snabbare 0-100 3.7 vs 4.4 sek.
Sen har jag hört nåt om att effekten stryps efter 5 sek i Mach-E tråkigt nog.
Citera
2023-07-18, 16:27
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ja det lutar åt P2:an men Mach-E är ju lite snabbare 0-100 3.7 vs 4.4 sek.
Sen har jag hört nåt om att effekten stryps efter 5 sek i Mach-E tråkigt nog.

Rakt fram så är alla elbilar snabba. Det är enkelt.

Tycker du skall provköra bilarna och fokusera på hur de uppträder i kurvorna på ett par slingriga vägar. Det är då du får utmanat chassiet. Att jag själv har Tesla M3 och inte MS, är just för att den mindre och lättare M3 är så oerhört mycket agilare och smidigare i branta kurvor än MS. MX som är Teslas stora SUV är ju ännu värre där, och inte alls rolig att köra (tycker jag).

Så provkör bilarna. Har själv kört PS2, och den är (precis som min M3), otroligt kul och körglad bil (även om jag aldrig skulle själv köpa den).

Mach E har jag inte testkört, men förväntar mig inte att den skall vara mycket annorlunda än alla andra stora höga och tunga (el)SUV:ar som jag testkört (dvs. busskänsla som är trista att köra aktivt på slingriga vägar och banor).

Som sagt; det är helt olika biltyper som du ställer på varandra. Det enda de har gemensamt är att de går på el.

Vill du åka med bilen som kör dig, och främst rakt fram, så fungerar en SUV om man står ut med busskänslan/fartygskänslan. Bra med lastutrymmen oftast.

Vill du själv vare "herre" som styr bilen, och får bilen att lägga sig där du vill på vägen (bilen lyder dig), så skaffar du en låg sportig sedanbil.
Citera
2023-07-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Rakt fram så är alla elbilar snabba. Det är enkelt.

Tycker du skall provköra bilarna och fokusera på hur de uppträder i kurvorna på ett par slingriga vägar. Det är då du får utmanat chassiet. Att jag själv har Tesla M3 och inte MS, är just för att den mindre och lättare M3 är så oerhört mycket agilare och smidigare i branta kurvor än MS. MX som är Teslas stora SUV är ju ännu värre där, och inte alls rolig att köra (tycker jag).

Så provkör bilarna. Har själv kört PS2, och den är (precis som min M3), otroligt kul och körglad bil (även om jag aldrig skulle själv köpa den).

Mach E har jag inte testkört, men förväntar mig inte att den skall vara mycket annorlunda än alla andra stora höga och tunga (el)SUV:ar som jag testkört (dvs. busskänsla som är trista att köra aktivt på slingriga vägar och banor).

Som sagt; det är helt olika biltyper som du ställer på varandra. Det enda de har gemensamt är att de går på el.

Vill du åka med bilen som kör dig, och främst rakt fram, så fungerar en SUV om man står ut med busskänslan/fartygskänslan. Bra med lastutrymmen oftast.

Vill du själv vare "herre" som styr bilen, och får bilen att lägga sig där du vill på vägen (bilen lyder dig), så skaffar du en låg sportig sedanbil.
Jag vill egentligen ha en SUV-coupe = CUV som går lite kvickare men Polestar 2 funkar ju men vill gärna helst ha en Polestar 4 men den lär ju dröja ett tag.

Inget ont om Tesla men jag gillar inte interiören och att snegla på hastigheten åt höger istället för rakt fram. Sen så för mig är det en dealbreaker att Tesla tog bort park sensorerna tråkigt nog.
360 kamera och HUD + parksensorer på Tesla hade nog fått mig mer intresserad.
Citera
2023-07-19, 09:25
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Jag vill egentligen ha en SUV-coupe = CUV som går lite kvickare men Polestar 2 funkar ju men vill gärna helst ha en Polestar 4 men den lär ju dröja ett tag.

Inget ont om Tesla men jag gillar inte interiören och att snegla på hastigheten åt höger istället för rakt fram. Sen så för mig är det en dealbreaker att Tesla tog bort park sensorerna tråkigt nog.
360 kamera och HUD + parksensorer på Tesla hade nog fått mig mer intresserad.

Hade inte heller velat ha en Tesla utan parkeringssensorer, så förstår dig helt. Däremot så kan jag säga att man vänjer sig vid placering av hastigheten extremt snabbt. Efter ca 1 vecka i min första M3 så var det helt perfekt. I dag tycker jag det är en bättre placering då den skyms mindre av ratten. Den enda lösning som jag ser som bättre än placeringen hos M3/MY skulle vara en HUD.

Gällande vilken biltyp du vill ha, så gå på det i första hand. Det är inget som jag eller vi andra kan bestämma för dig.

Men om acceleration rakt fram är viktigast för dig (vilket det inte är för mig) så gå på en MS Plaid.

Som ett kul, men lite dyrare alternativ till PS2 och övriga bilar, så vill jag slänga in Taycan som något för dig att kika på. Du får gå upp lite i pris eftersom det är en Porsche, men i övrigt riktigt trevlig bil (var bara två små saker som fick mig att avstå personligen). Finns även i CUV-variant.

Men det viktigaste är att du själv provkör bilarna.

Gå inte efter vad vi och andra på forum säger. Upplev de själv som en förstahandsupplevelse. Detta är det absolut viktigaste. Man köper inte en produkt för 0,5-1,5 mille utan att själv testa en gång innan.
Senast redigerad av peterpanp 2023-07-19 kl. 09:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in