2023-07-18, 12:14
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamiapappapia
Världens mest meningslösa diskussion huruvida hon skjutit ungarna och hur och om fönsterna skadats. Kan ni sluta spekulera och invänta fakta? Sluta kapa hela tråden med skit
Men gå och gör något annat då om det stör dig. På Flashback diskuterar man saker och om det inte passar… hej svejs
Citera
2023-07-18, 12:15
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Och då bör väl rimligtvis identifieringen ske på annat sätt. Vilket borde förlänga tidsförloppet.

De vet nog att det med största sannolikhet är de barnen. Men man måste kanske bekräfta det ändå 🤔 blir det dna prov då eller vad finns det för andra sätt att identifiera? Tandkort går kanske inte på små barn eller hur gör man?
Citera
2023-07-18, 12:21
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Efter att de är identifierade. Om det är kraftiga huvudskador kanske identifieringen det tar längre tid.

Jag kan inte föreställa mig hur grymt det måste vara för pappan att göra identifieringen av sina barn. Om man nu gör så.

DNA
tänk om det inte skulle matcha hans DNA
Citera
2023-07-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
De vet nog att det med största sannolikhet är de barnen. Men man måste kanske bekräfta det ändå 🤔 blir det dna prov då eller vad finns det för andra sätt att identifiera? Tandkort går kanske inte på små barn eller hur gör man?
Jag tror inte dödsattest skrivs på lösa grunder som antaganden. Det måste vara säkerställt.
Citera
2023-07-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaWPuNdiSh
Sulle jag vara i makens nuvarande position, total förlust av sin egna familj och fattiglapp dessutom, så finns det bara 2 alternativ:

1. Slänga ut en snyfthistoria och sedan sälja rättigheterna till Svt att sända begravningsceremonin.

2. Skjuta mig själv i huvudet jag med.
Eller gifta sig med älskarinnan och få nya barn
Citera
2023-07-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
DNA
tänk om det inte skulle matcha hans DNA
Willow-Tree children ?
Citera
2023-07-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Eller gifta sig med älskarinnan och få nya barn

Ryktet var väl att han satte på en annan snubbe!?
Blir svårt då. 😂
Citera
2023-07-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Rättsväsendet vågade sig kanske inte på en ny "socialtjänsten kidnappar våra barn" skandal i så fall.

Finns ingen sådan skandal. Bara idioter som är lättlurade eller inte begriper hur svensk socialtjänst fungerar. Finns ingen som är insatt som tar det för annat än desinformation och hetskampanjer av tveksamma organisationer och individer.
Citera
2023-07-18, 12:48
Medlem
Norström har beskrivit dådet som något av det värsta han sett under sin tid som åklagare. Inte bara för att de två offren är så unga.
– Det är inte bara från offrens ålder. Det finns andra omständigheter som gör det extremt grovt, fortsätter han. //Aftonbladet

Extremt grovt?? Vilka omständigheter???
Citera
2023-07-18, 12:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Norström har beskrivit dådet som något av det värsta han sett under sin tid som åklagare. Inte bara för att de två offren är så unga.
– Det är inte bara från offrens ålder. Det finns andra omständigheter som gör det extremt grovt, fortsätter han. //Aftonbladet

Extremt grovt?? Vilka omständigheter???
Det kan man verkligen fråga sig!! Tidningarna har konsekvent skrivit ”nästående” - varför inte berätta vem som mördade barnen!?
Citera
2023-07-18, 13:01
Medlem
Pastelclouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Aftonbladet har nu en artikel om boende i området. Jag kanske läser in för mycket i det men står igen ”kvinnlig”, inte modern eller annat. Sen detta stycke

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dw04Pj/skinnskatteberg-i-chock-efter-misstankta-barnamorden

”Exressen har pratat med en boende som säger att det varit mycket trafik i radhusområdet där den drabbade familjen bor de senaste dagarna”.

Det som jag säkert läser in för mycket är texten ovan med ”där den drabbade familjen bor”.

” Han säger att händelsen satt tydliga spår på orten och att de misstänkta morden är det stora samtalsämnet här just nu.” säger en granne. Men ändå inte ett knyst från nån skvallerbytta i byn i tråden?
Citera
2023-07-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmor
Vet någon något om mor- och farföräldrar?

Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Kvinnan och mannen hade båda licens och var mycket på skjutbanan.

Kvinnan kunde iaf skjuta så förhoppningsvis led barnen inte.

I dagens Aftonbladet så står det enbart att pappan till barnen hade vapenlicens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in