Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Här har du storyn om 5 kg fisk:
https://www.express.co.uk/news/world/1678423/Putin-news-ukraine-war-updates-conscription-army-recruits-fish-poverty-brain-drain
"Mikhail Shuvalov, the local chief of President Putin's ruling party, promised residents of the far-eastern Sakhalin island 5kg of flounder, pollock and salmon in exchange for sending their men to the war in Ukraine."
Varsågod och slå hål på storyn. Vi har en namngiven person så det borde vara lätt. Fisk, rubel eller lada? Vad får du Barkie?
Har 4 miljoner lämnat Ryssland sedan invasionen? Andra källor menar att 700 000 - 1000000 flydde mobiliseringen. Sen har vi givetvis alla som flytt sedan dess. Jag har träffat en hel del ukrainare men framförallt har jag träffat på massvis med ryssar.
https://www.themoscowtimes.com/2022/05/06/nearly-4m-russians-left-russia-in-early-2022-fsb-a77603
För övrigt har ukrainare en stark kulturell identitet trots den konstanta plågan från Ryssland.
De har inte glömt Holomodor och de kommer aldrig att glömma dagens krig och övergrepp. Varför är det viktigt för dig att försvara Rysslands erövringskrig i Ukraina?
Yes så du svarade på en grej. Najs.
Dock är ju storyon extremt vinklad. Sakhalin drivs av främst fiske, boskap och odling. Folket där och deras kultur är extremt simpel och är långt ifrån vår moderna livsstil.
https://www.britannica.com/place/Sakhalin-Island
Därav är de tre nämnda, de dom lever för, som vi alla borde göra. Sen får det inte fisk som "betalning" för att de ska åka och strida - det är mat till familjerna, där männen arbetar och sätter mat på bordet. Vad ska de med massa pengar till? Sett hur många som svälter i Ukraina? Vet du hur många matpaket de delar ut om dagen kontra pengar?
De är dock enkelt att vrida till att "de får 5 kg fisk att åka och strida" - när männen i fråga har gjort det i generationer och förmodligen kan ordna 5 kg fisk på en timme eller två.
Förstår fan inte hur man kan vara så jävla korkad att tro på all förvriden propaganda.
Quote: "The Government of the Sakhalin region has reached an agreement with fishermen, and about 9 tonnes of fresh frozen fish have been allocated to the Sakhalin region. These are flounder, pollock, and chum salmon. And soon, our volunteers, about 180 people throughout the Sakhalin region, will bring about 5-6 kilograms per person to the families of mobilised residents."
För de inte kan vara där och försörja.
Details: "He explained that this is one of the measures to support the families of those conscripted, and it will not be the only one."
Så de kanske får pengar. Vad de ska med det till vst jag inte riktigt. Men ditt narrativ är vinklat och löjligt, precis som resten av skiten du smutsar ner tråden med hela tiden.
Jag fattar inte. Ni har gapat i ett år om hur Ryssland inte ens har rinnande vatten och får skita i skogen. Här har du en Ö där de bokstavligt talat lever ett enkelt liv som bönder, fiskare och jägare och tycker de är konstigt att de prioriterar mat som håller en vid liv. Ska de värma brasan i huset med sedlarna?
Blir det krig här äter jag med nöje min firre och kött. Jag kommer inte sälja en enda bit åt dig för dina sedlar av papper.