2023-07-17, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Så om jag vill skona dig från livslångt lidande för att du skriver så dumt på Flashback och jag mördar dig och sedan tar livet av mig - då är det utvidgat självmord?

Om jag tror att mitt barn ska bli mobbat för att det har rött hår och flaxöron - då kan jag mörda barnet och ta livet av mig - och det är ett "utvidgat självmord"?

Man kan inte utvidga självmord. Man kan ta livet av sig själv - men när man ger sig på andra så är man en mördare. Oavsett sina "ädla motiv". Mördare är vad man är. Och brottet är mord, inget annat.

Hahaha fy fan va bra. Har haft roligt åt detta utökade jävla tjatet i väntan på mer info om fallet. Asg när jag läste detta. Tack.
Citera
2023-07-17, 23:40
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jaha, helikoptern såg skotthål genom rutorna.

Alltså flera rutor då.

Detta fallet blir ruskigare och ruskigare ju mer jag tänker på det.

Har hon tagit med sig en Glock med 17 skott.

Hållit upp barnen och skjutit mer än ett skott på varje barn?

Brrrr....
Citera
2023-07-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadmium99
Skott genom fönsterna, inte trovärdigt hon gått ut och skjutit för att sen sätta sig igen.
Nä detta är nog gjort av någon annan.

Inte om bilen är låst inifrån.
Och det finns krutstänk på mamman.
0.22 kal kanske inte går rakt igenom en kropp och en ruta men jag kan ha helt fel, inte vapenkunnig.
0.22 går nog igenom en ruta och in i en kropp. Men det måste vara en kusligt skicklig skytt.
Nästa tanke är att det är flera skott som bommat men gått genom rutan.
Så har det nog gått till. Hon har missat några skott som gått genom bakrutan och sist skjutit sig själv i huvudet men kullan har stannat i huvudet.
Citera
2023-07-18, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Alltså flera rutor då.

Brrrr....

Varför skulle hon hållit upp barnen och skjutit dem? Hur?! Du försöker till att få det att låta så makabert som möjligt? Spinna loss lite..

Makabert nog redan.

Vet förstås inte heller men är det inte mer troligt de satt än att hon ska till att hålla upp ett barn och.. ja? Dinglandes då eller för man har ju bara en hand/arm fri? Huu.. Okej.

Tragiskt allt.. Fruktansvärt
Citera
2023-07-18, 00:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Alltså flera rutor då.

Brrrr....

Inte så konstigt. Hon ville väl säkerställa att de skulle dö. Kan ju också ha varit så att hon blundade när hon avfyrade pistolen och inte träffat så bra. Unge nr 2 kanske och började sprattla runt i bilen när syskonet blivit skjuten.

Men ja - riktigt ruskigt.
Citera
2023-07-18, 00:29
Medlem
[quote=trazdockans|85103001]
Citat:
Ursprungligen postat av Jokce15
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/aklagaren-om-skinnsbergstragedin-det-jobbigaste-jag-har-varit-med-om

Åklagaren säger, där han sitter helt casual, att helikoptern gick ner dels pga att man pejlat mobilen, men också pga att man sett skotthål "genom rutorna".

Det låter ju jättekonstigt! Inte bara en ruta utan flera rutor har skotthål.

Aja man får innerligt hoppas på att teknikerna kan avgöra om det skjutits utifrån och in eller inifrån och ut.
Bara tänk om de blivit mördande. Och så sitter i princip alla och hatar på mamman.

Den där åklagaren vill ju ha semester. Han vill inte ha ett stor-mord nu. Det fattar man ju.

Har hon stått utanför bilen och bara pepprat på mot den med barnen inuti?
Jag fick tidigare en tanke också på att var hon förbannad när hon klarade av att ta död på sina egna barn? Hon ska alltså bara ha stannat vid en väg och sedan genomfört allting, det låter så akut utfört som att det skulle ha skett i stor ilska.
Citera
2023-07-18, 00:34
Medlem
Hon kanske åt ngn medicin och missat den eller att den inte var rätt för henne ungarna skrek och hon flippade. Hade hon inte haft skjutvapen hade det kanske inte hänt. Bara en teori men läst en del om tex flouxetin och skjutvapen i USA.
Citera
2023-07-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBluntManClan
https://live.staticflickr.com/7379/buddyicons/98159625@N04_r.jpg?1372441973#98159625@N04

Varför vill man se ut som en mörkrets furste? För det gör han.
Citera
2023-07-18, 00:42
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekaps
Varför vill man se ut som en mörkrets furste? För det gör han.

Den där är det något fel på, vem det nu är...
Citera
2023-07-18, 00:45
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Mår mer illa ju mer man läser om det. Men jag kan anta att bägge barnen satt bakåtvända i baksätet. Har 2 själv och körde en volvo kombi (V60) då, hade bägge bak i bakvända stolar och då fanns också lite plats kvar i baksätet. Tyckte det var säkrare så och om nappar tappas så slipper man fibbla medan man kör+håller varandra sällskap.

Kan det vara så att hon stannade bilen, gick till baksätet, lossade ena stolen och satte den bredvid den andra, för att själv få plats. För att sedan skjuta barnen och sig själv. Alla sittandes i baksätet och alla ”dör tillsammans”.

Försöker tänka som en psykotisk/psykopat/kallblodig mördare till mamma, men det går inte riktigt ihop i huvudet för mig.

Kan tänka mig att obduktionsbilderna och rapporten kommer läcka ut sen, som den gjorde med arbogabarnen. Jag minns ännu deras bilder och jag är VAN att se allt möjligt och alla möjliga skador hos barn och vuxna. Men det där tog hårt

kommer aldrig att hända
Citera
2023-07-18, 00:46
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Om mörderskan är vapenkunnig, antingen via eget utövande eller genom sin makes, så torde hon veta att ett skott med .22 kaliber kanske inte är tillräckligt för att döda ett barn, beror helt på hur det träffar. Med detta sagt så är .22 kaliber lätt dödligt på nära avstånd med skott i huvudet - ett eller flera och dessa går genom en bilruta utan större problem, efter att ha gått genom ett barns huvud. .22 må vara finkalibrig ammuniton men gör mer skada än vad mången tror - går att jaga småvilt med detta.

Om hon nu även haft tillgång till en Glock, ja då är saken biff - då räcker det med en "snedträff" för att döda ett litet barn. Vi vet heller egentligen inte om det var flera skotthål som helikopterpersonalen sett, media är dåliga på att återge precisa fakta, även denne åklagare, eller vad han var som intervjuades, vet vi inte om han sagt fel eller bara är så chockas att han gör en felsägning. Vi har heller ingen aning om hur barnen placerats innan morden. De är små till växten och längden borde göra att kulhålen inte träffar rutan efter att ha gått genom deras huvuden, men om hon placerat barnen i framsätet och sedan satt sig bakom dessa och riktat vapnet underifrån och upp - ja, då får du kulhål i rutan/rutorna...

Tror inte vi skall haka upp oss på kulhålet/hålen - kan vara missförstånd, eller så vet vi, som sagt inte hur barnen skjutits och ej heller hur kärringen tog sig själv av daga. Lär ha varit en hel del blodstänk på rutorna - särskilt om hon använde Glocken även på barnen. Tvivlar starkt på att hon "vågat chansa" på att ta livet av sig med kaliber .22.

Hoppas ni förstår vad jag vill ha sagt, annars fråga eller ställ mina hypoteser till prov, det är detta tråden är till för, so shoot!
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2023-07-18 kl. 01:31.
Citera
2023-07-18, 00:51
Medlem
Visst ledde händelserna i Bjärred 2018 till en utredning trots att alla var döda? Vet att skolans roll var ifrågasatt. De hade besökt barnen o gett dem hemundervisning utan att anmäla till soc (?) trots att först den ena, sedan den andra flickan "fick ME".
Frågan är vad en motsvarande haveriutredning hade kommit fram till här. Om mamman hade haft det så tufft själv som påstås här och där i den här tråden borde hon ha varit "känd". Och barnen borde ha besökt BVC x flera. Så min fråga är denna: Är detta en "flygplansolycka" motsvarande t ex Bjärred, där flera såg utan att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in