2023-07-17, 22:04
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Vanliga ryssar får inte reda på vad som händer i kriget, tvärtom. Ryssland har i sommar delat ut en enorm mängd gratis semester-resor till barnfamiljer som helt ovetande om riskerna åket iväg,
vilken äcklig skitregim .

Stämmer delvis men vill ryssar veta vad som sker så är det bara att ta del av utländska nyhetsmedier, använda sunt förnuft, ifrågasätta och prata med folk som vet. Men de flesta ryssar bryr sig inte för de har inte denna mentalitet. De låter sig styras och tycker att ryssar har en naturlig rätt att kontrollera och bestraffa olydiga ex-sovjetrepubliker. Det är därför man inte ser mycket till opposition i Ryssland trots pågående krig, inte bara för att man riskerar att bestraffas utan också för att man inte bryr sig. Felet ligger alltså inte enbart hos Putin och hans regim utan också ryssarna själva eftersom de indirekt har låtit denna regim uppstå och utvecklas. Ryssland är ett sjukt land, med en sjuk attityd. Tyskland var detsamma vid andra världskrigets slut. Men Ryssland tog man inte itu med, det har tillåtits styra halva Europa i 45 år och därefter låtit drivas utför igen.
Citera
2023-07-17, 22:12
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Stämmer delvis men vill ryssar veta vad som sker så är det bara att ta del av utländska nyhetsmedier, använda sunt förnuft, ifrågasätta och prata med folk som vet. Men de flesta ryssar bryr sig inte för de har inte denna mentalitet. De låter sig styras och tycker att ryssar har en naturlig rätt att kontrollera och bestraffa olydiga ex-sovjetrepubliker. Det är därför man inte ser mycket till opposition i Ryssland trots pågående krig, inte bara för att man riskerar att bestraffas utan också för att man inte bryr sig. Felet ligger alltså inte enbart hos Putin och hans regim utan också ryssarna själva eftersom de indirekt har låtit denna regim uppstå och utvecklas. Ryssland är ett sjukt land, med en sjuk attityd. Tyskland var detsamma vid andra världskrigets slut. Men Ryssland tog man inte itu med, det har tillåtits styra halva Europa i 45 år och därefter låtit drivas utför igen.

Visst har dom möjligheten att själv ta reda på vad som gäller men 10- tals miljoner bryr sig inte, precis som du säger.
" Putin lille-far delar ut gratis semester, vad snäll han är , kom Olga ta med barnen så åker vi till krim..."
Citera
2023-07-17, 22:16
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Visst har dom möjligheten att själv ta reda på vad som gäller men 10- tals miljoner bryr sig inte.
" Putin lille-far delar ut gratis semester, vad snäll han är , kom Olga ta med barnen så åker vi till krim..."

De ser det som de vill se. Krim kan vara farligt. Man kan tvångskommenderas in i kriget. Själva kriget i sig skiter de i. De gillar sin ledare. Detta är gammal rysk mentalitet som i högsta grad fortfarande lever.
Citera
2023-07-17, 22:19
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Jaså, då ber jag om ursäkt.Men för att jag ska tro att de är sant får du skicka en länk till den. För jag har kollat din posthistorik, och jag TROR att du ljuger. Jag kan ha fel, dock.

Posta länk, tack, annars tror jag att du ljuger.

Det var inte alls någon "repost från 2022". Händelsen ägde rum den 15 juli, utanför Sjebekino, som ligger på den ryska sidan gränsen i Belgorod oblast. Personen som hävdade att bilderna var gamla ljuger - om han nu inte menar att saker som hände i förrgår är gammalt.

Tjejenerna som skjuter lite väl många skott representerar Itjkeriens försvarsstyrkor (Itjkerien = den tjetjenska republik som försökte bryta sig ur Ryssland på 90-talet), vilka har allierat sig med ukrainarna.

Bilderna publicerades av Ukrainas militära underrättelsetjänst (GUR) idag (klicka på pillänken): https://gur.gov.ua/content/chechenski-voiny-prodovzhuiut-borotbu-z-rosiiskymy-okupantamy-zakhyshchaiuchy-ukrainskyi-ta-chechens kyi-narody.html

Ytterligare ett exempel på ryssvännernas tråkiga vana att dra saker ur röven eller ljuga medvetet, vilket förstör möjligheten till seriösa diskussioner.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-07-17 kl. 22:22.
Citera
2023-07-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Yes! Så tragiskt och ganska irriterande. I de inlägg som ryska medborgare kallas för orcher så har jag börjat kalla ukrainarna för smurfar. Smurfarna är ju jätterädda för farliga elaka Gargamel och deras ledare fattigsmurfen åker runt bland de välutvecklade och mindre korrumperade smurfstammarna i väst och tigger det ena och det andra. Får han någonting så vill han genast ha en ny sak.

IQ befriade deluxe är vad de är. Ryzzland heter Ryssland. Putin heter inte Putler. Ryssar är inte orcher ifrån "sagan om ringen" Orcher är uppdiktade sagoväsen precis som smurfarna.

Huvudsaken är att de ryska nazisterna dödas i så stora mängder som möjligt. Sen kan du kalla dem vad du vill.
Citera
2023-07-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Intressant, känns som de satsar allt på ett kort. Om det stämmer
Japp, och Ukraina lär vara helt omedvetna pga all brist på satellit- och signalspaningsinfo. Ett stort motangrepp vore en vinstlott för Ukraina
Citera
2023-07-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Trollar du eller vad är det för kilometer efter kilometer du menar i varenda inlägg?

Att Ukraina tar tillbaka kilometer för kilometer oavsett vad ryssapologeterna skriver här.

Bara att kolla på deepstate map, så ser man att de tar sig sakta, sakta framåt.

Lite fakta bara för de som hävdar att Ryssland kan vinna detta. Att alla tillbakadragningar är taktiska osv.
Citera
2023-07-17, 22:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
De ser det som de vill se. Krim kan vara farligt. Man kan tvångskommenderas in i kriget. Själva kriget i sig skiter de i. De gillar sin ledare. Detta är gammal rysk mentalitet som i högsta grad fortfarande lever.

Ja men dessa åker på badsemester till Krim, trots att det är ockuperat område och inte ens Rysslands kompisar erkänner det som ryskt. Och det är helt fullt med ryska militärbaser som blir beskjutna. Krim är som ett stort härläger inte en semesterort.

Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det var inte alls någon "repost från 2022". Händelsen ägde rum den 15 juli, utanför Sjebekino, som ligger på den ryska sidan gränsen i Belgorod oblast. Personen som hävdade att bilderna var gamla ljuger - om han nu inte menar att saker som hände i förrgår är gammalt.
Tjejenerna som skjuter lite väl många skott representerar Itjkeriens försvarsstyrkor (Itjkerien = den tjetjenska republik som försökte bryta sig ur Ryssland på 90-talet), vilka har allierat sig med ukrainarna.
Bilderna publicerades av Ukrainas militära underrättelsetjänst (GUR) idag (klicka på pillänken): https://gur.gov.ua/content/chechenski-voiny-prodovzhuiut-borotbu-z-rosiiskymy-okupantamy-zakhyshchaiuchy-ukrainskyi-ta-chechens kyi-narody.html
Ytterligare ett exempel på ryssvännernas tråkiga vana att dra saker ur röven eller ljuga medvetet, vilket förstör möjligheten till seriösa diskussioner.

Tack jag såg inget om att den var gammal och orkade inte svara Muhammedanen som klagade när jag delade filmen förut.
Citera
2023-07-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Dessa är, oavsett om de är ukrainska, ryska eller från Iran, fullständigt vansinniga konstruktioner av felaktigheter i kvadrat. Detta vet alla som spakat lite vingar, men i allmänhet borde det nämnas att man INTE sätter vingar på en stelopererad reptil och sedan TEJPAR fast 24 tyngder under dess pappersvingar och kallar det för ett flygplan. SU- 25 är bra på att flyga rakt fram ja, men vad skall man med öppen himmel och öppna skyar till om man bara skall flyga rakt fram?? Ryskt tänk kallas det....eller på fackspråk = Skitdålig kopia på grund utav usel intel av dem som skulle stjäla. Alltid ett par decennier efter men ändå inte en endaste gång någon av dem som drog i handbromsen och sade - För helvete grabbar, vi kan ju inte bygga detta ostabiliserade OVÄSENDET nu!

Man får nog se planet som enbart en vapenbärare. Vi utvecklade väl Lansen som ett likartat plan även om det var länge sedan.

Vi skissade senare på ytterligare en vapenbärare i B3LA den påminner mycket om SU-35 men vi skrinlade dessa planer och fortsatte med multirole och det blev Gripen efter den tunga Viggen.

Ja SU-25 är inte av denna tid, ett svaghetstecken att Ryssland fortfarande kör dessa.
Citera
2023-07-17, 23:07
Medlem
Citat:
Jag tror att du har blivit grundlurad. Vad säger Kenneth Gnägg? Det enda som är återtaget är några meter på djupet i gråzonerna vad jag har sett iaf. Aja ingen idé att skriva med er ukrainadårar så jag ska lägga mig, läsa lite om senaste händelser och låta er runka av varandra här ifred. Bög

Sakta men säkert så tar de sig fram. Jag hade trott att det skulle gå fortare, men de tar det lugnt.

20+ artilleriet heter varje dag numera. Till och med HIMARS använder de mot artilleri. Skönt att det ryska artilleriet tystnar alltmer, kommer bli enklare att rycka fram fortare när det till största del är borta.
Citera
2023-07-17, 23:08
Medlem
Citat:
Jag tror att du har blivit grundlurad. Vad säger Kenneth Gnägg? Det enda som är återtaget är några meter på djupet i gråzonerna vad jag har sett iaf. Aja ingen idé att skriva med er ukrainadårar så jag ska lägga mig, läsa lite om senaste händelser och låta er runka av varandra här ifred. Bög

Gregg har inte rapporterat idag, i vart fall inte om krigshändelserna. Vi får se vad han skriver i morgon men jag tror inte han har mer överblick än de flesta mil bloggers som förekommer.

Just nu är det nog ett utnötningskrig där Ukraina bestämmer takten, det är min enkla åsikt efter att ha försökt följa med så gott det går.
Citera
2023-07-17, 23:08
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Sverige är överfullt av landsförrädare och jag är troligtvis inte en av de. Sverige är ett förlorat land - det vet alla som vet vilka landsförrädarna är. Att kalla en nationalist för landsförrädare är lustigt. Ni blandar verkligen ihop korten åt höger och vänster. Jag har svårt följa era tankar. På vilket sätt förråder man Svea om man inte uppskattar krigiska nationer såsom USA? Ryssland är vår granne som aldrig lyft ett finger mot oss sen freden 1809. Jag gillar inte krigarnationer som USA. Jag gillar inte korrumperade avskrädes länder såsom Ukraina
Den proryska alliansen/vänrörelsen är en salig blandning av nazister, antinazister, mellanösternbabbar, foliehattar, konspirationsteoretiker, anti-amerikaner, antisemiter och kommunister så vad du identifierar dig som är inte så lätt att veta.

Märkligt att du ens tar upp USA när det är Ryssland som gång på gång har kränkt vårt vatten och luftrum, försöker diktera vår utrikespolitik och sponsrar polariserande rörelser som miljörörelser och använder flyktingkriser för att destabilisera Skandinavien. Vidare gör Ryssland anspråk på att diktera villkoren för Östeuropa som om Sovjet fortfarande fanns.

Märkligt att du ens nämner det "korrumperade" Ukraina när Ryssland är ännu mer korrumperat och du säger dig heja på dem. Hela din argumentation är Bingo i rysspropaganda.
Senast redigerad av Thelonegunman 2023-07-17 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in