2023-07-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
En 1 åring sitter nog i framåtvänd barnstol samma sak med 3 åringen.
Måste ha varit en iskall människa, den här kvinnan. Om det nu är hon som gjort det.

Kanske går att fastställa utan att vara Sherlock genom att konstatera att bilen var låst inifrån med keyless eller sån där plastnyckel.

Ot men inga vettiga föräldrar kör små barn framåtvända.
Citera
2023-07-17, 19:52
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokce15
Tycker du modern verkar vettig?
Citera
2023-07-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be.Kind
Min första tanke va att barnen måste ha varit med om våld/övergrepp och att mamman inte såg hur de inte skulle bli traumatiserade for life och därmed gjorde hon som hon gjorde. Om pappan varit förövaren och även otrogen såg hon ingen annan utväg för att slippa lämna barnen till honom vid delad vårdnad..
Visst finns det störda kvinnor, men oftast ligger det en störd man bakom.

Finns ingen uppgift som styrker att hon var psykiskt störd eller att han är det.
Men även om relationen höll på att ta slut ser jag inte varför hon var tvungen att avsluta barnens liv.

Ponera att hon var arg på pappan för att han ville dumpa henne.
Men att hon inte ville ha delad vårdnad eller förlora vårdnaden helt.
Hon var deprimerad och ville avsluta sitt liv. Men hon ville inte att barnen skulle växa upp med en ny kvinna som pappan hittat.
Av rent egoistiska skäl tog hon då livet av dom innan hon tog sitt eget. Behöver det vara svårare än så.
Citera
2023-07-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokce15

Ok men minst ett av barnen, troligtvis det äldre måste ha suttit i baksätet. Jag accepterar att det yngre satt bakåtvänd. Troligtvis också i baksätet. Men det kommer vi nog aldrig att få veta utan Fup och den kommer nog att vara väldigt maskad.
Och ingen kommer nog heller vilja gå igenom den med risk för sig egen mentala hälsa.
Citera
2023-07-17, 20:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Finns ingen uppgift som styrker att hon var psykiskt störd eller att han är det.
Men även om relationen höll på att ta slut ser jag inte varför hon var tvungen att avsluta barnens liv.

Ponera att hon var arg på pappan för att han ville dumpa henne.
Men att hon inte ville ha delad vårdnad eller förlora vårdnaden helt.
Hon var deprimerad och ville avsluta sitt liv. Men hon ville inte att barnen skulle växa upp med en ny kvinna som pappan hittat.
Av rent egoistiska skäl tog hon då livet av dom innan hon tog sitt eget. Behöver det vara svårare än så.

Antyder mer egoistiska skäl då. Det var hennes ungar hon bestämde över dom.

Japp kan vara så enkelt. Detta med varför hon var tvungen att dra ungarna med. Svårare att fatta. Men egoistiska skäl. Allt handlade om henne.
Citera
2023-07-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzebra
Som det verkar har denna familj levt väldigt isolerade. I andra falla hade det dykt upp fler inlägg där vänner och bekanta har gjort inlägg angående familjeförhållandet. Låter lite som att båda föräldrarna var lite eljest.

Enligt en säker källa så var de väldigt nära en familj så helt isolerade stämmer intr
Citera
2023-07-17, 20:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ok men minst ett av barnen, troligtvis det äldre måste ha suttit i baksätet. Jag accepterar att det yngre satt bakåtvänd. Troligtvis också i baksätet. Men det kommer vi nog aldrig att få veta utan Fup och den kommer nog att vara väldigt maskad.
Och ingen kommer nog heller vilja gå igenom den med risk för sig egen mentala hälsa.
Har för mej att det inte blir någon FUP då den skyldige är död.
Citera
2023-07-17, 20:35
Medlem
På flickr finns ett konto med pappans namn och en profilbild, men är det han så antar jag att bilden är gammal då kontot inte verkar aktivt.
Citera
2023-07-17, 20:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Antyder mer egoistiska skäl då. Det var hennes ungar hon bestämde över dom.

Japp kan vara så enkelt. Detta med varför hon var tvungen att dra ungarna med. Svårare att fatta. Men egoistiska skäl. Allt handlade om henne.
Hon kanske hade vanföreställningar om att barnen inte skulle klara sej utan henne.
Citera
2023-07-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kanske. Man kan ju inte tala med dessa efteråt. Exakt hur resonerade du och varför? Man får ju mer gissa sig till. Antingen är det för just att barnen är deras egen egendom. Vad som händer med barnen bestämmer jag! De är mina! Om jag dör, dör barnen också.

Eller så är det om omtanke. Om jag är död kommer liksom ingen se efter barnen mera! De kommer dö av svält. Så är det ju inte i Sverige år 2023. Det blir ju inget perfekt liv utan placerad i fosterfamilj men de kommer inte svälta till döds.

Jag tror som sagt för hennes egen del att hon beslöt sig för att låtsas som ingenting mot barnen: det gjorde kanske de hela lite enklare. Hade de vädjat hade hon kanske ångrar sig.

Tror detta var planerat. Förmodligen så gjorde hon detta pga hämnd då hennes make var otrogen och hon ville inte att han och hans nya skulle leka mamma pappa barn
Citera
2023-07-17, 20:47
Medlem
Man kan spekulera i oändlighet, men tror ni man någonsin kommer få ett klart svar på hela händelseförloppet och timmarna innan? Brukar man få det i sådana här känsliga frågor? I slutändan är det nog bara polisen och närmast anhöriga som får alla svar, om de ens får det. Oerhört tragiskt hur som helst. Stackars barn, helt oskyldiga.
Citera
2023-07-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Enligt en säker källa så var de väldigt nära en familj så helt isolerade stämmer intr
Så kan det vara! Men en ung familj i 30-årsåldern som kanske bara har en relation
med en familj, det känns lite konstigt och isolerat enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in