2023-07-17, 13:14
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är nog inte heller någon slump, att Putin har val att avsluta avtalet nu.

-Börjar väl bli skördesäsong..
-Hur kommer skördarna i Eu att bli, med värmeböljor..Tror det blir knapert.

Klimat och reservdelstillgång samt mobiliseringar i fattiga regioner drabbar Ryssland också . Jag skulle vilja se satellitbilder från Rysslands agrara områden innan jag tar ställning i frågan .

Ryssland har trots allt byggt sin agrara produktion runt Västerländska maskiner och utsäde efter Sovjets fall .
Citera
2023-07-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Värmer i hjärtat.
Nedsatt kapacitet på både bil och tågbroarna.
Ryssland har fortfarande möjlighet att evakuera sig via Kertsbron.
Som jag skrev för någon vecka sedan så skulle jag önskar att Zelensky skull informera putte med anhang.
Inom tre veckor skjuter vi bort all kapacitet på bron, se till att ni evakuerat från Krim.
Jaså, det gör det? Du inser att Ukraina nu garanterat förlorar två till regioner, Odessa och Nikolaev eftersom man inte kan ha ukrainarna i Svarta Havet i framtiden. Sen rycker nog Kharkov och Sumy med, åtminstonde som som buffertzoner eftersom man inte kan sluta att granatbeskjuta civila i städer precis som i Donbas. Där har ryssarna nu samlat 160 000 man och en mängd erfarna generaler utöver att det påstås att 60 000 Wagnersoldater snart är redo i Belarus så frågan är vad dom har för tankar .

Kievregimen är det mest utvecklingstörda jag sett. Man leker stormakt med USA:s och EU:s pengar och vapen och har noll koll på framtiden utan förstör det man kan förstöra inklusive sitt eget land, typiskt råskinnstänk.

Terrorism är allt Kievregimen har kvar nu då offensiven misslyckats och det kommer att öka i omfattning. Det är ju ryssarna vana med att hantera efter Tjetjenienkriget så det tar dom bara man avmilitariserar hotet Ukraina. Vi får hoppas att inte terrorismen sprider sig till övriga Europa då besvikelsen blir för stor hos Kievregimens råskinn då pengar och vapen sinar. Återigen råsinnstänk där man biter handen som föder.

Vi får se vad den direkta responsen från ryssarna blir då Kievregimen återigen angrep bron, sist blev det 60 missiler och jag har en känsla att det blir värre denna gång i avskräckande syfte. Trist för civilbefolkningen men många jublar ju så dom får väl skylla sig själva och ta skydd då larmen ljuder och ge Zelensky och company en tanke och tycka att det var värt det.
Citera
2023-07-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
"Mr Venneman told jurors Mr Ritter had supplied his mobile telephone number to him and touched himself while speaking through a video chat.

Prosecutors then played a graphic 20-minute video of the conversation for the jury."

Tror han blåste sina chanser att bli respekterad för någonting i väst när den spelades in.

han verkar populär bland vatniks och rysstroll, förmidligen för att de är lika moraliskt och intelektuellt förfallna, eller för att kreml har många kopeks att erbjuda…
Citera
2023-07-17, 13:18
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Varför är det märkligt att Ryssland inte vill förlänga ett avtal som endast gynnar deras fiende?

Ser Ryssland fattiga och utsatta länder i behov av spannmål med hotande svält som sina fiender?
Det skulle väl iofs förklara deras handlingar mot utsatta, men en PR-konsult för Ryssland kan verkligen inte ha ett lätt jobb.
Citera
2023-07-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Kan du länka till avtalet och artiklar som styrker dina påståenden?
Du hänger inte med i konflikten och kan heller inte söka själv? Nåja, jag hjälper dig och du får till och med en källa från väst.

Putin says Russia may quit Black Sea grain deal if demands not me
https://www.reuters.com/world/europe/putin-says-russia-may-quit-black-sea-grain-deal-if-demands-not-met-2023-07-13/
Citera
2023-07-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jaså, det gör det? Du inser att Ukraina nu garanterat förlorar två till regioner, Odessa och Nikolaev eftersom man inte kan ha ukrainarna i Svarta Havet i framtiden. Sen rycker nog Kharkov och Sumy med, åtminstonde som som buffertzoner eftersom man inte kan sluta att granatbeskjuta civila i städer precis som i Donbas. Där har ryssarna nu samlat 160 000 man och en mängd erfarna generaler utöver att det påstås att 60 000 Wagnersoldater snart är redo i Belarus så frågan är vad dom har för tankar .

Kievregimen är det mest utvecklingstörda jag sett. Man leker stormakt med USA:s och EU:s pengar och vapen och har noll koll på framtiden utan förstör det man kan förstöra inklusive sitt eget land, typiskt råskinnstänk.

Terrorism är allt Kievregimen har kvar nu då offensiven misslyckats och det kommer att öka i omfattning. Det är ju ryssarna vana med att hantera efter Tjetjenienkriget så det tar dom bara man avmilitariserar hotet Ukraina. Vi får hoppas att inte terrorismen sprider sig till övriga Europa då besvikelsen blir för stor hos Kievregimens råskinn då pengar och vapen sinar. Återigen råsinnstänk där man biter handen som föder.

Vi får se vad den direkta responsen från ryssarna blir då Kievregimen återigen angrep bron, sist blev det 60 missiler och jag har en känsla att det blir värre denna gång i avskräckande syfte. Trist för civilbefolkningen men många jublar ju så dom får väl skylla sig själva och ta skydd då larmen ljuder och ge Zelensky och company en tanke och tycka att det var värt det.

Din uppfattning av vad som händer och sker speglar din värld.
Jag lever och verkar i en helt annan värld.
Ryzzfan har inget i Ukraina att göra och skall ut till varje pris (helst frivilligt).

60 missiler mot Kiev hade jag gärna sett ett svar på 100st mot Ryzzland, så gemene Ivan får förståelse för vad fan dom håller på med.

Hoppas att dina visioner åker i soptunnan.
Citera
2023-07-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Krimbron verkar ju mer skadad än vad dom första rapporterna antydde. Sådana här kraftiga explosioner måste väl också underminera själva brostrukturen även om det kanske inte är synligt för ögat. Är inte ingenjör men visst måste väl konstruktionen ta skada eller?
Och vem vill köra över en bro som är ett legitimt militärt mål för Ukraina samtidigt som kanske delar av konstruktionen nu är än mer försvagad.
Putin måste rasa i sin bunker över alla dessa förödmjukelser han utsätts för. Han ger ju faktiskt den lättkränkte Erdogan en politisk örfil när han nu verkar vilja skrota avtalet och därmed riskera skapa en svältkatastrof i Afrika som hämnd.
Många växer ju i motgångar t.ex som Zelenskyj, men lille Putin krymper ihop och tänker bara på hämnd.

nu skriver nog putte på spannmålsavtalet?
Citera
2023-07-17, 13:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Haha. Det förutsätter ju att Ryssland har förmåga att ta dessa områden. Men Ryssland har ju sedan ett år uppenbara problem att gå framåt. Problem att göra något utöver att reagera på ukrainska initiativ.
Citera
2023-07-17, 13:38
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:

Undrar hur råttorna på Krim ska fly nu?

Kommer att bli kaoz de luxe!

Ja hämnden från ryssen kommer säkert via missiler på uteslutande civila som de terroristsvin orcherna är!
Citera
2023-07-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Enligt FN 26% till fattiga länder

Lägg ner ljugandet blatte
Jag skriver sanningen och under tiden ljuger du och dina likar och sprider Kievregimens falska propaganda.

Putin says Ukraine grain deal mostly helping rich EU
https://www.france24.com/en/live-news/20220907-putin-says-ukraine-grain-deal-mostly-helping-rich-eu

Data compiled by a joint centre in Istanbul monitoring the July agreement showed slightly more than a third of the grain delivered to European countries and another 20 percent arriving in Turkey.

It also showed 30 percent reaching "low and lower-middle income countries" across the world.

Ryssland räknar enbart fattiga länder och inte "medelfattiga" som FN gör för att putsa siffrorna.

Räkna nu ut vad en tredjedel till Europa och 20% till Turkiet blir.

Blatte? Du skriver till en urvensk viking som gillar att bedriva handel med alla precis som mina förfäder gjorde och skiter i vilket statsskick dom har (precis som vi gör med tex Sudiaarabien och Qatar). Men jag börjar inse att vi behöver nog de "blattar" vi har i landet för annars går vi under i dumheten.

Ryssland har redan skrivit många avtal med fattiga afrikanska länder som kan köpa spannmål från Ryssland så matsäkerheten hotas inte utan det blir EU som får betala högre priser då Ukraina måste transportera landvägen eller skeppa via Bulgarien. Kanske EU nu släpper blockaden öststatsländerna ville ha då Ukraina nästan konkurerade ut dom.
Citera
2023-07-17, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha. Det förutsätter ju att Ryssland har förmåga att ta dessa områden. Men Ryssland har ju sedan ett år uppenbara problem att gå framåt. Problem att göra något utöver att reagera på ukrainska initiativ.
Ryssland nöter nu ut denna tredje och troligast sista ukrainska armèn och sen går man framåt och gör det man vill göra. Väst har gett Ukraina fram till årskiftet och det blir inte mycket mer hjälp efter det. Ta reda på vad Tjeckiens president Petr Pavel sa under NATO mötet.
Citera
2023-07-17, 13:47
Medlem
Snapcounts avatar
Det jag inte har förstått, är varför väst motsätter sig exporten utav rysk konstgödsel ?

Vad är tanken med det ?

Thx på förhand..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in