2023-06-23, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ungefär som Gro Harlem Brundtland som var samtida med Palme räknas som den norska mångkulturens grundare.

Göran Persson hade kunnat göra sig av med mångkultur-dyrkandet, med det gjorde han inte. Istället lät han svenskfientliga Mona Sahlin sitta kvar som minister trots hennes dumma uttalanden.

Göran Persson var extremt pk.

Han var feminist, för hbtq, och allt annat som krävdes för att vara godkänd för stunden.

Han var också Förintelse-dyrkare och såg till att mata alla barn med Holocaust-propaganda för att ge dem skuld och skam. Han var extrem anti-nationalist och uppmanade nationella rörelsen att krossas vilket sammanföll med våldsvåg mot nationalister.

Persson var också den som började nedmontering av försvaret.
Citera
2023-07-10, 12:37
Medlem
Göran P är det största jävla svin som klafsat omkring i svensk politik. En fet tyrann som kväkte ur sig klassiker som "folk ska lyda!" och "vi ska brännmärka dem som talar illa om Sverige!".

Han monterade ner försvaret och sålde skolan till Djävulen bara för att spara småslantar till statskassan.

Men konservativ? Nej, endast machiavellisk opportunist. Och skitstövel.
Senast redigerad av GaussBonnet 2023-07-10 kl. 12:39.
Citera
2023-07-15, 22:29
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Vem var egentligen mest konservativ av Göran Persson och Fredrik Reinfeldt om man summerar deras politiska gärningar?

Vilka av deras gärningar är mest minnesvärda (positivt eller negativt) för konservativt sinnade svenskar?
Vilka är de största avtryck de lämnar efter sig?

Ingen av dem är i något väsentligt avseende konservativa. Möjligen ville de konservera sin egen makt, men bara det i så fall, samt flyttade mer makt från Sverige till Bryssel. Ingen av dessa värnade om rättsväsendet, eller andra institutioner som bygger ett välfungerande samhälle.

Sammanfattningsvis: Nej.
Citera
2023-07-17, 11:35
Medlem
Naknekejsarens avatar
Frågar man vem som var mest konservativ kan man inte svara att båda var lika dåliga, för min del så tycks svaret vara Göran Persson utan någon tvivel.

Migrationsfrågan är sveriges på långa vägar viktigaste fråga, och där skulle det ha varit fördel att ha den migrationskonservative persson framför den fullkomligt migrationsutopistiske Reinfeldt under migrationskrisen som började under reinfeldts tid.

Persson var också duktig på att sätta mp på plats och till och med radikalfeminister blev inte tagna seriöst av den ständigt bufflige Persson.

Att upphöra ha statlig kontroll av skolsystemet var väl inte alls bra, men tror någon att förstatliganden av skolorna skulle rädda dem?
Citera
2023-07-17, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Frågar man vem som var mest konservativ kan man inte svara att båda var lika dåliga, för min del så tycks svaret vara Göran Persson utan någon tvivel.

Migrationsfrågan är sveriges på långa vägar viktigaste fråga, och där skulle det ha varit fördel att ha den migrationskonservative persson framför den fullkomligt migrationsutopistiske Reinfeldt under migrationskrisen som började under reinfeldts tid.

Persson var också duktig på att sätta mp på plats och till och med radikalfeminister blev inte tagna seriöst av den ständigt bufflige Persson.

Att upphöra ha statlig kontroll av skolsystemet var väl inte alls bra, men tror någon att förstatliganden av skolorna skulle rädda dem?

Göran Persson var ej migrationskonservativ. Det var under Persson som de hundratusentals som kommit under tidigare regeringar fick svenskt medborgarskap.
Citera
2023-07-17, 12:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ortensord
Göran Persson var ej migrationskonservativ. Det var under Persson som de hundratusentals som kommit under tidigare regeringar fick svenskt medborgarskap.

Relativt till Bildt, Palme, Reinfeldt, Mona och Löfven var han migrationskonservativ. Relativt till typ Danska regeringar var han det inte.

Ingvar Carlsson var möjligen något bättre än Persson.
Citera
2023-07-17, 12:18
Medlem
Citat:
Relativt till Bildt, Palme, Reinfeldt, Mona och Löfven var han migrationskonservativ. Relativt till typ Danska regeringar var han det inte.

Ingvar Carlsson var möjligen något bättre än Persson.

Vad är det du gillar så mycket med Perssons och Carlssons politik?
Citera
2023-07-17, 12:54
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Vad är det du gillar så mycket med Perssons och Carlssons politik?

Vad förstår du inte i en dilemma? Tråden frågar vem som var mest konservativ, inte ifall de var konservativa.

Ifall jag säger att Kruschev var att föredra framför Stalin betyder det att jag gillar Kruschev?

Jag tror fan att Reinfeldt skulle vara värre än löfven under migrationkrisens peak...
Citera
2023-07-17, 13:02
Medlem
Citat:
Vad förstår du inte i en dilemma? Tråden frågar vem som var mest konservativ, inte ifall de var konservativa.

Ifall jag säger att Kruschev var att föredra framför Stalin betyder det att jag gillar Kruschev?

Jag tror fan att Reinfeldt skulle vara värre än löfven under migrationkrisens peak...

Jag använder ordet "gillar" på samma sätt som du använde ordet "migrationskonservativ". Alltså att du gillar deras politik relativt de andra uppräknade politikernas politik.
Citera
2023-07-17, 13:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag använder ordet "gillar" på samma sätt som du använde ordet "migrationskonservativ". Alltså att du gillar deras politik relativt de andra uppräknade politikernas politik.

Jag förklarade redan exakt varför jag föredrog Persson och Carlsson framför de andra namnen. Även uttalanden från Persson under och efter migrationskrisen tyder på att han hade en mer pragmatisk och realistisk syn på migration:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...rationspolitik

Statistiken talar tydligt för att Persson och Carlsson var att föredra framför övriga migrationsivrare:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverig...borgarskap.png
Senast redigerad av Naknekejsaren 2023-07-17 kl. 13:12.
Citera
2023-07-17, 13:25
Medlem
Citat:
Jag förklarade redan exakt varför jag föredrog Persson och Carlsson framför de andra namnen. Även uttalanden från Persson under och efter migrationskrisen tyder på att han hade en mer pragmatisk och realistisk syn på migration:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...rationspolitik

Nej, du har ej förklarat. Du beskrev Persson som migrationskonservativ men ej vad som var migrationskonservativt med hans politik.

Artikeln du länkar är från 2018. Att Persson och S i efterhand låtsas som att de var invandringskritiska är redan känt. (samtidigt som massinvandringen fortsatt under Löfven, Andersson, Kristersson)

Kan du hitta att Persson när det fortfarande var inopportunt någon gång under Reinfeldts statsministerskap 2006-2014 kritiserade sin efterträdare för att ta emot för mycket invandrare? Enda politikern ur sjuklövern som vågade sticka ut hakan var i sådana fall Billström.
Citera
2023-07-17, 13:29
Medlem
Citat:
Statistiken talar tydligt för att Persson och Carlsson var att föredra framför övriga migrationsivrare:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverig...borgarskap.png

Du menar att det var Göran Perssons politik som gjorde att asylinvandringen från forna Jugoslavien kraftigt minskade?

Svarar du ja på frågan så är du förståndshandikappad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in