Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
100%. Säger jag inte emot. Men att ta något ur sitt sammanhang och hitta på saker och sprida det som fakta är inte okej. Det där var rent bullshit.
Ska man diskreditera någon får man faktiskt ta bekräftade fakta, och inte massa antaganden och konstruktioner. Håller du med?
Oj. Jag har inte tid att sitta på detta forum varje dag i timmar
Men svar på det skriver.
Ska man använda argumentet, "ta saker ur sitt sammanhang", vilket man absolut kan göra, riskerar man att hamna i:
Inget utom eget personligt vittnesmål gäller. Alla tolkar saker olika.
Sedan bör man väl hålla sina källor med hög trovärdighet.
Som Info påtalade har han en koppling till KGB gm sin fru.
Jag kunde själv läsa att han är på bokförsäljningsresa i ryssland. Intervju med honom:
Scott Ritter last month during his book tour through Russia supporting his new release, “Disarmament in the Time of Perestroika.” “I went to prison for three years for what I believe in,” Ritter said at one point during this appearance — a reference to his 2011 conviction in Pennsylvania for unlawful contact with a minor, which he has alleged was the result of a government scheme to silence him.
Hans referens är lite märklig. För vad han tror på?
Detta var hans svar i början på juni ang Putin och Ryssland:
Scott Ritter just spent 26 days touring Russia, where — predictably enough — he was asked what he thought of its president.
“Vladimir Putin will go down in history as one of the greatest leaders of all time,” Ritter said, waiting patiently for a translator to convey his words. “It’s only because of Vladimir Putin that Russia exists today. But Russia doesn’t just exist — Russia thrives.”
Kan tycka att det är ett magstarkt uttalande med tanke på kriget.
Men det är jag det.
Scott Ritter är ingen trovärdig neutral expert och källa. Min uppfattaning.
Ska kika lite på denna andra militära expert. MacGregor. Skotte?