2023-07-17, 10:37
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Kul, Ukraina visade ju redan i attacken häromveckan att bron var inom räckhåll. Denna gången fallerade LV?

Skulle iofs inte bli förvånad om bron har fallit ihop av sig själv pga tidigare explosion och undermåliga reparationer.

Rätt sjukt att ryssland tillåter och att civila ens vill färdas på bron mitt i en motoffensiv där bron är ett efterlängtat mål för Ukraina.
Men ryssar är ju totalt hjärndöda överlag så..

Det fanns ju en viss ryssvänlig skribent som ständigt ojade sig över vad ansvarslöst och omoraliskt det var av Zelensky att inte evakuera befolkning i storstäderna till landsbygden medan ryssarnas missilbeskjutning är pågående.

Med tanke på att det då handlar om städer utan militärt värde måste han tugga fradga nu när ryssarna inte spärrat av en bro av högmilitärt intresse och skriver väl snart starka fördömanden om detta... eller kanske inte.
Citera
2023-07-17, 10:37
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Inte bara på slagfältet ryssen skämmer ut sig, här är ett för fint bidrag från den ryska krigspropagandan för att hålla moralen uppe.

https://twitter.com/natalkakyiv/status/1680680110704189444?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw
Detta var den sämsta rapparen jag skådat, säg inte att detta är nån känd artist i Dassimperiet?
Dom två tjejerna som sjunger vid sidan om var rätt söta så det ger ett pluspoäng.
1 av 5 saltgurkor.
Citera
2023-07-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det gick ju ganska bra fram till 2018 så det skapar nog inga "rejäla" problem.
Det finns dock en liten skillnad mot 2018, det fanns inte några hundratusen ryska soldater som skulle hållas med mat, vatten, ammunition och bränsle i södra Ukraina på den tiden.
Citera
2023-07-17, 10:38
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Jag tror det var en av Medvedevs konstiga tweets om satanism som åsyftades
https://www.reuters.com/world/europe/medvedev-says-russia-is-fighting-sacred-battle-against-satan-2022-11-04/
Även Putin har manat till heligt krig mot det sataniska väst.

Putin declares holy war on Western 'satanism'.

https://euobserver.com/world/156188

Man måste ju bara skratta åt eländet och att det finns svensktalande som tycks bo i Sverige och helt frivilligt tar på sig pajasstruten för att försöka försvara något så bisarrt och världsfrånvänt som dagens Ryssland på krigsstigen.
Citera
2023-07-17, 10:41
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Ryssar och vitryssar i Wagners namn då? Som de "gröna männen" som låtsades vara ryskvänliga ukrainska sepatatister 2014.
Spelar ingen roll om soldaterna har ryska flaggor, wagnerflaggor eller Musse Pigg öron. Ett angrepp från Ryssland på Polen kommer att starta stora kriget som Ryssland som nation ej kommer att överleva.
Citera
2023-07-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Haha, nu är "sjärtbron: sprängd igen.

Bra försvar ryssarna har, eller är det så att det inte finns ett försvar?
ryskt luftvärn fungerar utmärkt mot rysk/sovjettillverkade prylar, inte nog med att de skjutit ner ukrainska (sovjettillverkade) plan, de har också visat stora framgångar när det gäller att skjuta ner egna plan. Så NATO borde investera i S400.
Citera
2023-07-17, 10:42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Video har kommit fram från det ukrainska lägret

https://twitter.com/frontlinekit/status/1680778190866767872?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw
Pratar de inte lite för bra engelska i den videon för att komma från Ukraina? Amerikansk dialekt ju..
Citera
2023-07-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ryssar och vitryssar i Wagners namn då? Som de "gröna männen" som låtsades vara ryskvänliga ukrainska sepatatister 2014.

Nu blandar du ihop saker. Ukraina 2014 hade knappt en armé. "Ryssar och vitryssar" som sätter så mycket som en fot på fel sida gränsen kommer upptäcka att Polen har det.
Citera
2023-07-17, 10:48
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det gick ju ganska bra fram till 2018 så det skapar nog inga "rejäla" problem.
Och då var även bägge järnvägsförbindelserna sönderbombade, menar du?
Citera
2023-07-17, 10:50
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
100%. Säger jag inte emot. Men att ta något ur sitt sammanhang och hitta på saker och sprida det som fakta är inte okej. Det där var rent bullshit.

Ska man diskreditera någon får man faktiskt ta bekräftade fakta, och inte massa antaganden och konstruktioner. Håller du med?

Oj. Jag har inte tid att sitta på detta forum varje dag i timmar

Men svar på det skriver.
Ska man använda argumentet, "ta saker ur sitt sammanhang", vilket man absolut kan göra, riskerar man att hamna i:
Inget utom eget personligt vittnesmål gäller. Alla tolkar saker olika.
Sedan bör man väl hålla sina källor med hög trovärdighet.
Som Info påtalade har han en koppling till KGB gm sin fru.

Jag kunde själv läsa att han är på bokförsäljningsresa i ryssland. Intervju med honom:
Scott Ritter last month during his book tour through Russia supporting his new release, “Disarmament in the Time of Perestroika.” “I went to prison for three years for what I believe in,” Ritter said at one point during this appearance — a reference to his 2011 conviction in Pennsylvania for unlawful contact with a minor, which he has alleged was the result of a government scheme to silence him.

Hans referens är lite märklig. För vad han tror på?

Detta var hans svar i början på juni ang Putin och Ryssland:
Scott Ritter just spent 26 days touring Russia, where — predictably enough — he was asked what he thought of its president.

“Vladimir Putin will go down in history as one of the greatest leaders of all time,” Ritter said, waiting patiently for a translator to convey his words. “It’s only because of Vladimir Putin that Russia exists today. But Russia doesn’t just exist — Russia thrives.”

Kan tycka att det är ett magstarkt uttalande med tanke på kriget.
Men det är jag det.

Scott Ritter är ingen trovärdig neutral expert och källa. Min uppfattaning.

Ska kika lite på denna andra militära expert. MacGregor. Skotte?
Citera
2023-07-17, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Oj. Jag har inte tid att sitta på detta forum varje dag i timmar

Men svar på det skriver.
Ska man använda argumentet, "ta saker ur sitt sammanhang", vilket man absolut kan göra, riskerar man att hamna i:
Inget utom eget personligt vittnesmål gäller. Alla tolkar saker olika.
Sedan bör man väl hålla sina källor med hög trovärdighet.
Som Info påtalade har han en koppling till KGB gm sin fru.

Jag kunde själv läsa att han är på bokförsäljningsresa i ryssland. Intervju med honom:
Scott Ritter last month during his book tour through Russia supporting his new release, “Disarmament in the Time of Perestroika.” “I went to prison for three years for what I believe in,” Ritter said at one point during this appearance — a reference to his 2011 conviction in Pennsylvania for unlawful contact with a minor, which he has alleged was the result of a government scheme to silence him.

Hans referens är lite märklig. För vad han tror på?

Detta var hans svar i början på juni ang Putin och Ryssland:
Scott Ritter just spent 26 days touring Russia, where — predictably enough — he was asked what he thought of its president.

“Vladimir Putin will go down in history as one of the greatest leaders of all time,” Ritter said, waiting patiently for a translator to convey his words. “It’s only because of Vladimir Putin that Russia exists today. But Russia doesn’t just exist — Russia thrives.”

Kan tycka att det är ett magstarkt uttalande med tanke på kriget.
Men det är jag det.

Scott Ritter är ingen trovärdig neutral expert och källa. Min uppfattaning.

Ska kika lite på denna andra militära expert. MacGregor. Skotte?

haha, scott ritter ja, mest känd för sina oppasande beteende mot barn på internet…

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-13057436
Citera
2023-07-17, 11:02
Medlem
Citat:

Du har alltså missat hur Luka har gnällt om militariseringen på andra sidan gränsen?
Har du koll på att Patriotbatterier står redo 24/7 i Polen, baltstaterna m.fl. diverse förstärkningar?

Varför dessa fantasier? Får det dig att må bättre? Sett det flera gånger hos bekanta när endorfinet kickar in när de säger saker som att Ukraina kommer kollapsa. Starka grejer, ta det försiktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in