2023-07-17, 08:31
Medlem
Run3s avatar
Andrew och Tristan Tate säger mycket kontroversiellt. Men deras budskap resonerar samtidigt hos många män inom manosfären. Vad har ni hört dem säga som ni tagit till er och lärt er något av? Har era liv förbättrats på något sätt efter att ni har lyssnat på dem?
Citera
2023-07-17, 08:40
Bannlyst
Jag lyssnar inte på poddare, det är det bögigaste jag vet när män sätter sig i ring och pratar om hur folk ska bete sig. Jag lyssnar istället på Jordan Peterson, som pratar om hur man själv ska bete sig. Att man ska vara ärlig och syfta på utveckling.

Dock har det ju inte gått att undvika dom här killarna, och bara för att jag inte lyssnar på dom så menar jag inte att jag tycker illa om dom. Jag bara väljer att inte engagera mig alls. Men jag vet vad dom står för och jag har inga problem med deras syn på världen. Tvärtom så håller jag med dom i mycket, bl.a. att män borde sluta vara så jävla mesiga och kvinnor borde sluta tro att det är en merit att ha legat med så många som möjligt. Av det jag har hört så kan man summera allt som Tate-bröderna sagt väldigt kort: Maskulina män mår bra, det är all forskning och historia överens om. Feminina kvinnor mår bra, det är all forskning och historia överens om. Kvinnor ska ta hand om sin man och sina barn. Män ska ta hand om sin kvinna och se till att familjen har ordnade livsförhållanden. En livsstil som skiljer sig från detta är per definition ett experiment och det säger sig självt att det är riskabelt. Inte undra på att kvinnor runt 30 som legat med 10-20 eller ännu fler är jävligt deprimerade. Vi är världsledande i konsumption av antidepressiva och att kalla det för framgång eller för progressivism att vara stolt över är dekadensens morsa.

Tacka vet jag traditionella och konservativa familjer. En man som vet sin plats och följer lagen, arbetar och lyfter upp sina medmänniskor. En kvinna som är oskuld tills hon träffar mannen hon ska gifta sig med. Gifta föräldrar som tar hand om sina barn och gör världen till en bättre plats. Detta liv hittar man idag bara i Ryssland eller i arabiska länder.

Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Vet inte vem det är, så inte ett skvatt.
Åhjo, du vet definitivt vilka dom är.
Citera
2023-07-17, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
manosfären.

Jag har lärt mig att det finns en massa töntar till "män" som desperat söker en guru att följa.
Jag har lärt mig att det finns en massa lättlurade idioter.
Och, att jag inte ska post saker på sociala medier.
Citera
2023-07-17, 08:42
Medlem
Citat:
Andrew och Tristan Tate säger mycket kontroversiellt. Men deras budskap resonerar samtidigt hos många män inom manosfären. Vad har ni hört dem säga som ni tagit till er och lärt er något av?

Inget nytt egentligen, förutom att de är väldigt underhållande när de säger det.

Citat:
Har era liv förbättrats på något sätt efter att ni har lyssnat på dem?

Nej. och de är inga bra förebilder för pojkar, flickor, män och kvinnor. Åandra sidan har de väll aldrig utgett sig för att vara det.
Citera
2023-07-17, 09:06
Medlem
Ingen jag följer, men det är ju knappast av omtanke som vänsterhjon är besatt av att försöka sabla ner honom så jag misstänker att han har sina poänger. Så för all del, låt honom fortsätta

Sen när man ser att massmedia finner något sorts nyhetsvärde i att han inte bastar tillräckligt varmt (och inte lever upp till machobilden) hintar om att han trampat på en öm tå.
Citera
2023-07-17, 09:10
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Andrew och Tristan Tate säger mycket kontroversiellt. Men deras budskap resonerar samtidigt hos många män inom manosfären. Vad har ni hört dem säga som ni tagit till er och lärt er något av? Har era liv förbättrats på något sätt efter att ni har lyssnat på dem?

Skillnad på män och män
Dessa två herrar har läst massa svammel
Självklart får män kvinnor när de åker runt i privatplan , å va e det för kvinnor ?
Plast och ankläppar

En riktigt man vet redan hur han ska bete sig mot kvinnor

Han är muslim , röker och dricker , är i sex industrin , nörd på twitter … listan kan göras lång
En person som vill synas och höras hela tiden
Brorsan vet jag ej mycket
Men han verkar lite mer sansad
Men är nog samma skräp då de umgås
Citera
2023-07-17, 09:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Utan att vara insatt har min uppfattning varit att Tate varit en uppblåst tönt. Det ändrades dock när jag lyssnade på en intervju som Tucker Carlson gjorde med honom under 2,5 timmar. Jag erkänner att min uppfattning om honom var felaktig.

Citat:
Ursprungligen postat av FistarBarnensMamma
Jag lyssnar inte på poddare, det är det bögigaste jag vet när män sätter sig i ring och pratar om hur folk ska bete sig. Jag lyssnar istället på Jordan Peterson, som pratar om hur man själv ska bete sig. Att man ska vara ärlig och syfta på utveckling.

Dock har det ju inte gått att undvika dom här killarna, och bara för att jag inte lyssnar på dom så menar jag inte att jag tycker illa om dom. Jag bara väljer att inte engagera mig alls. Men jag vet vad dom står för och jag har inga problem med deras syn på världen. Tvärtom så håller jag med dom i mycket, bl.a. att män borde sluta vara så jävla mesiga och kvinnor borde sluta tro att det är en merit att ha legat med så många som möjligt. Av det jag har hört så kan man summera allt som Tate-bröderna sagt väldigt kort: Maskulina män mår bra, det är all forskning och historia överens om. Feminina kvinnor mår bra, det är all forskning och historia överens om. Kvinnor ska ta hand om sin man och sina barn. Män ska ta hand om sin kvinna och se till att familjen har ordnade livsförhållanden. En livsstil som skiljer sig från detta är per definition ett experiment och det säger sig självt att det är riskabelt. Inte undra på att kvinnor runt 30 som legat med 10-20 eller ännu fler är jävligt deprimerade. Vi är världsledande i konsumption av antidepressiva och att kalla det för framgång eller för progressivism att vara stolt över är dekadensens morsa.

Tacka vet jag traditionella och konservativa familjer. En man som vet sin plats och följer lagen, arbetar och lyfter upp sina medmänniskor. En kvinna som är oskuld tills hon träffar mannen hon ska gifta sig med. Gifta föräldrar som tar hand om sina barn och gör världen till en bättre plats. Detta liv hittar man idag bara i Ryssland eller i arabiska länder.

Åhjo, du vet definitivt vilka dom är.

JP har kanske rätt i mycket men han förespråkar massinvandring så jag har själv släppt honom.
Citera
2023-07-17, 09:17
Medlem
sonofnatures avatar
Människor som behöver synas/ lyfta upp sig själva hela tiden på internet anser jag är osäkra människor.

Visst man kan synas någon gång , helt förståligt
Men en äldre man som twittrar stup i kvarten och vill synas i bar överkropp på nätet överallt känns ytligt och ett tecken på osäker personlighet
Citera
2023-07-17, 09:18
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Andrew och Tristan Tate säger mycket kontroversiellt.
Det där är en missuppfattning.

De säger sådant som sagts av andra många gånger tidigare. Av någon anledning så låtsas folk som om de aldrig har hört på maken och beter dig som om de är kränkta eller upprörda.

I vissa kretsar får du inte säga att vatten är vått och himlen blå om du är man. Det är vad de råkat ut för, inte att de säger något kontroversiellt.
Citera
2023-07-17, 09:24
Medlem
triptykens avatar
Att män är lättlurade när dom mår dåligt eftersom dom aldrig fått lära sig att hantera motgångar på ett förståndigt sätt. Så dom blir lätt utnyttjade av folk som Tate. Om man ska lura nån ska man sikta på dom svaga eller utsatta bevisligen.

Att man framstår som en diamant om man står i en gödselhög. Skillnaden mellan tate och den rena incelkulturen är att han påpekade att den är självdestruktiv och bara gör en sämre. Sen att han föreslår totalt nonsens är skitsamma. Hans rubes ger pengar och konsumerar hans skit eftersom den är bara liiiiiite bättre än alternativet.

Att man måste kunna hålla isär verkligheten från sin egen con vilket Andrew ju misslyckades med och köpte in i sitt eget hittepå. Hur man kan se när han går från conman till självupptagen lallare omgiven av yes-men som får honom tillslut att tro sitt hittepå till viss del. Vilket är delvis varför han torskade.

Oh oh! Och sista - som när Andrew raggade på 15-åriga skolflickor genom att skryta med sin bil i DM med dom så är det alltid en fråga om att testa så många gånger som möjligt på enklaste sättet tills man lyckas.
Om man ska till exempel rita en fin bild - gör som när Andrew raggade minderåriga! Skissa en massa, var inte rädd för när det blir dåligt, det är bara att göra om tills man hittar nåt som funkar och DÅ börja finliret.
Citera
2023-07-17, 09:33
Medlem
Har lärt mig att den så kallade althögern nu på riktigt öppnat sig för homoerotik och feminisering, vilket ju är vad Tate representerar genom sitt förespråkande av typiska kvinnoideal (kroppen är jätteviktig bla bla, sitta och prata känslor bla bla). Det är en intressant men inte särskilt oväntad utveckling. Alla käkar vi ganska mycket östrogen genom maten, så att femininiseringen når överallt är inget konstigt.
Citera
2023-07-17, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Att män är lättlurade när dom mår dåligt eftersom dom aldrig fått lära sig att hantera motgångar på ett förståndigt sätt. Så dom blir lätt utnyttjade av folk som Tate. Om man ska lura nån ska man sikta på dom svaga eller utsatta bevisligen.

Att man framstår som en diamant om man står i en gödselhög. Skillnaden mellan tate och den rena incelkulturen är att han påpekade att den är självdestruktiv och bara gör en sämre. Sen att han föreslår totalt nonsens är skitsamma. Hans rubes ger pengar och konsumerar hans skit eftersom den är bara liiiiiite bättre än alternativet.

Att man måste kunna hålla isär verkligheten från sin egen con vilket Andrew ju misslyckades med och köpte in i sitt eget hittepå. Hur man kan se när han går från conman till självupptagen lallare omgiven av yes-men som får honom tillslut att tro sitt hittepå till viss del. Vilket är delvis varför han torskade.

Oh oh! Och sista - som när Andrew raggade på 15-åriga skolflickor genom att skryta med sin bil i DM med dom så är det alltid en fråga om att testa så många gånger som möjligt på enklaste sättet tills man lyckas.
Om man ska till exempel rita en fin bild - gör som när Andrew raggade minderåriga! Skissa en massa, var inte rädd för när det blir dåligt, det är bara att göra om tills man hittar nåt som funkar och DÅ börja finliret.
Haha här har vi en som verkligen gått på att Tate skulle ha traffickat tjejer eller är pedofil. Känns det inte skämmigt att behöva hitta på saker för att ha motargument? Att män saknar metoder för att hantera motgångar stämmer i mycket, det har att göra med en feminiserad uppväxt där maskulina egenskaper hålls tillbaka. Men tack och lov så kommer maskuliniteten tillbaka starkare än någonsin nu, och kvinnorna som försökte döda denna del av mänskligheten kommer nu få mer av den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in