2023-07-17, 04:57
Medlem
feemaxxxs avatar
Kan inte mod införa regeln att man alltid ska uppge numret på gäddan i början av inläggen?
Är svårt att att gissa vem som menas i många inlägg.
Citera
2023-07-17, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ang. Gädda 253

Jag skulle ha valt att ha ett lite mer diskret utseende om jag sökte de aktiviteterna han önskar. Han ser ut som en upphottad version av Bob Marley typ.

Jag tycker att han mer ser ut som Mowgli efter en smäll från tigern Shere Khan 😎
Citera
2023-07-17, 06:39
Avstängd
Vilka 3 är det som tagit självmord efter uthägning? Nummer?

Tack på förhand
Citera
2023-07-17, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan51
Kan inte undgå att känna empati för vissa av de uthängdas situation, inte deras handling, men det måste ju kännas som att se en långtradare komma mot en utan att kunna flytta på sig. Fy fan.

Och än mer empati mot barn och unga som utsätts och får liv förstörda.

Och gärningsmännens anhöriga, i synnerhet när det finns familj och egna barn. Vad som förvånar också är att i princip alla gärningsmän är medvetna om Dumpens existens och har med detta i sin kalkyl
Citera
2023-07-17, 06:45
Medlem
shr00mzxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Tragiskt, men inte Dumpens fel utan peddot själv som är skulden. Frågan är hur ett sånt tandlöst vrak kan ha skaffat barn och bo hyffsat?

Ja såklart, tycker synd om sonen dock, jobbigt o ha en pappa som försöket sätta på en pojk i samma ålder som honom.
Speciellt efter att han kämpat för att då vårdnaden om sina barn i flera år.
Citera
2023-07-17, 07:04
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Ett axplock från lite lokalpress.. Mycket effektivt.

https://lokaltidningenvaxjo.se/alvesta/skolpersonal-har-stangts-av-misstanks-for-sexuellt-ofredande-av-elever/4119

https://www.vastgotabladet.se/2023-02-07/skolanstalld-stamde-traff-med-14-aring-i-falkoping

https://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/forsamlingsanstalld-chattade-och-stamde-traff-med-spelad-minderarig-har-tagits-ur-tjanst/

https://www.skovdenyheter.se/2023-01-05/politiker-lamnar-alla-uppdrag---sokte-sexuell-kontakt-med-barn

Någon som vet vilket nummer Skövdegäddan har?
Det Skövdenyheterna skriver: "Skickat bilder av sexuell natur" bör väl vara en skaplig underdrift kan jag tänka.
Citera
2023-07-17, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Tack på förhand
Det är 5... finns lversikt i tråden.
Citera
2023-07-17, 07:12
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Tack på förhand

Men snälla!

Har du ens använt 🔍 innan ditt inlägg?
Är inte många dagar sedan den fullständiga listan på dessa numer döda gäddor både postades och diskuterades flitigt!
Citera
2023-07-17, 08:22
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan51
Kan inte undgå att känna empati för vissa av de uthängdas situation, inte deras handling, men det måste ju kännas som att se en långtradare komma mot en utan att kunna flytta på sig. Fy fan.

Och än mer empati mot barn och unga som utsätts och får liv förstörda.

Jo, jag tyckte tex synd om mannen med hunden (en av de första som tog livet av sig).

De flesta av dem skiter ju uppenbarligen i om de skadar det tilltänkta barnoffret psykiskt eller fysiskt, men det som förvånar mig är deras totala hänsynslöshet även gentemot sina egna barn, sin partner, mot sitt eget liv med jobb, arbetskamrater, bostad, vänner osv.

Bara för att få spruta i förbjuden frukt.
Citera
2023-07-17, 08:30
Medlem
Miys avatar
Vet inte om jag är dum i huvudet idag eller vad det är frågan om men jag lyckas verkligen inte hitta senaste gäddans fb.

Har han stängt ner den nu?

PM med direktlänk till hans fb skulle uppskattas!!
Citera
2023-07-17, 09:26
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Vet inte om jag är dum i huvudet idag eller vad det är frågan om men jag lyckas verkligen inte hitta senaste gäddans fb.

Har han stängt ner den nu?

PM med direktlänk till hans fb skulle uppskattas!!

Förnamn: samma som den gamle fotbollsspelaren Gren, som spelade i Milan tillsammans med Nordahl och Lidholm. De bildade den legendariska trion Gre-No-Li.

Efternamn: Ett träd på två bostäver, där första bokstaven är den andra vokalen i alfabetet.
Citera
2023-07-17, 10:05
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Gädda #214 Pappagäddan var riktigt bra.

De verkar ha bestämt träff samma kväll, redan efter någon halvtimme från första kontakten.

Innan de träffas passar gäddan på och hotar barnet:

"Men fan ta dig om du gör något skumt, typ kompisar kommer, råna eller annan skit. Jag är inte att leka med om något sådant skulle hända, lovar det, ok vill du fortfarande komma?"

Sedan lagom kort och kärnfull konfrontation där allmänheten skriker argt på honom i bakgrunden.

https://dumpen.se/2023/04/10/pappa-cyklar-till-stortorget-napp-214-malmo/
Snacka om att göra det enkelt för dumpen, har sitt fulla för och efternamn i chatten vilket är ett väldigt unikt och skriver dessutom vilken gata han bor på.
Han skriver att han är orolig att det kan vara en blåsning samtidigt som han omgående berättar vem han är som en öppen bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in