2023-07-17, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Ett rykte säger att Putin med hast har begivit sig till Krim. Kan ha med spannmålsavtalet att göra. Återstår att se om det stämmer.
-

Kanske var han på bron då det small?
Citera
2023-07-17, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Lite bilder från bron i dagsljus.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1680807636407660544?t=zzErwqmzCZau8fzrRuCgUA&s=19

https://twitter.com/nexta_tv/status/1680811673123188742?t=gJNX5IFT7yX6zyFfUYwwZA&s=19

Det ser inte ut att vara ingenjörer som byggt bron, crappig kvalitét som typiskt ryskt mög.
Citera
2023-07-17, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Bra gjort av Ukraina, det var väntat och bara en tidsfråga innan bron skulle slås ut. Nu får homofederationen enorma problem med sin redan usla logistik.

Bor det faktiskt ockupanter kvar på Krim eller har de flytt?
Det kommer att bli kö till färjan nu med ryssjävlar som till sist fattar att det är kört med livet på Krim nu!

Detta visar att Ukraina när som helst kan spränga bron.

Nästa attack klipper järnvägsbron….
Citera
2023-07-17, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Här har vi en video på just detta. https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/151rfrm/attack_on_crimean_bridge/

Ryssarnas bästa luftvärn (och tro mig, det finns mycket av den sorten vid Krimbron) verkar inte ha mycket att sätta emot britternas gamla stormskuggor.
Ja deras S-400 verkar inte klarat av att hindra den här attacken. Då är ju bron utom räddning. Fler attacker lär komma…..
Citera
2023-07-17, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Det kommer att bli kö till färjan nu med ryssjävlar som till sist fattar att det är kört med livet på Krim nu!

Detta visar att Ukraina när som helst kan spränga bron.

Nästa attack klipper järnvägsbron….

Jag har aldrig sett värre fuskbygge i hela mitt liv än den där bögbron, den hade garanterat brakat av sig själv utan Storm Shadows insats. Tro det när minst hälften av byggpengarna gått ner i fickorna på alla tjuvaktiga ryssar som byggt racklet. Typiskt ryskt fuskbygge!

Putins 'kronjuvel' haha tillåt mig att gapflabba...
Citera
2023-07-17, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ja det skulle jag säga det är ingen slump att man valt just denna tidpunkt
Var det inte idag som Putin skulle besöka Krim?

Kan det ha nåt samband?
Citera
2023-07-17, 08:09
Medlem
Citat:
Var det inte idag som Putin skulle besöka Krim?

Kan det ha nåt samband?
Kanske ryssland avänder civila som mänskliga sköldar på bron tror inte man helt sak avskriva att ryssland själva förstört den heller.
Citera
2023-07-17, 08:19
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Någon som vet hur många Storm Shadow Ukraina har?
Tycker det känns märkligt att det skriks SS från alla håll så fort det smäller hos ryssen. Vore det så frekvent har de antingen jäkla många eller så tar de slut snart
Citera
2023-07-17, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Vad ska han göra då? Ja Ryssland har kört fast jag vet det.

Vad han ska göra? Det enda han kan göra. Fortsätta kriga på och se vad som händer.

Eventuellt kan han ju till slut vinna kriget på slagfältet, annars låta det fortgå till dess han avlider eller blir avsatt. Det är det enda alternativet Putin har som inte riskerar leda till avrättning eller livstids fängelse. Putin bedriver just nu sin egen (inte Rysslands!) dödskamp, men eftersom han inte är självmordsbenägen så kommer han varken att ge upp eller ta fram kärnvapnen. Så kriga på är det enda han kan göra.
Senast redigerad av Auric 2023-07-17 kl. 08:35.
Citera
2023-07-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ja deras S-400 verkar inte klarat av att hindra den här attacken. Då är ju bron utom räddning. Fler attacker lär komma…..
Är faktiskt chockad…. Ryssarna måste ha lagt ner enorma resurser på försvarsåtgärder runt bron.
Ytterligare en Prestigeförlust för Putinz.
Citera
2023-07-17, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Är faktiskt chockad…. Ryssarna måste ha lagt ner enorma resurser på försvarsåtgärder runt bron.
Ytterligare en Prestigeförlust för Putinz.

Eller så vill Putin ha en förevändning för att eskalera.
Citera
2023-07-17, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Jag har aldrig sett värre fuskbygge i hela mitt liv än den där bögbron, den hade garanterat brakat av sig själv utan Storm Shadows insats. Tro det när minst hälften av byggpengarna gått ner i fickorna på alla tjuvaktiga ryssar som byggt racklet. Typiskt ryskt fuskbygge!

Putins 'kronjuvel' haha tillåt mig att gapflabba...

Ja, kombinationen avsaknad av kvalitetsmedvetande, uteblivet säkerhetstänkande och omfattande korruption ger sällan bra resultat. Jag har varit i före detta WP-länder där myndigheter ganska snabbt efter murens fall stängde ner en del ryskkonstruerade anläggningar av säkerhetsskäl. Och det var för över 30 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in