Putin i möte med försvarsministeriet.. förklara krig eller kärnvapenattack blir svaret. Det är jag säker på. Zelensky beordrade säkert attacken bara för att snabba på ww3
Du menar såklart att putte startar ett världskrig för att Ukraina försvarar sig mot folkmordsryssen, vilket alltså är orättvist...
Krim kommer bli mycket svårt för Ryssland att behålla nu bara att få dit vatten och mat bli nästan omöjligt.
Bra gjort av Ukraina, det var väntat och bara en tidsfråga innan bron skulle slås ut. Nu får homofederationen enorma problem med sin redan usla logistik.
Bor det faktiskt ockupanter kvar på Krim eller har de flytt?
Järnvägsbron är i princip oskadd tycks det - trafiken där återupptas om ett par timmar efter översyn av brottsplatsen - skadorna på vägbron är oklara men någon kollaps av de bärande spannen verkar det inte handla om.
Visst har ordern kommit från Zelensky och Reznikov, alla gånger. Galet oansvarigt agerande av Kiev och alla bör fråga sig varför man egentligen vill hålla denna desperata, toxiska fascistregim om ryggen.
Ryssarnas bästa luftvärn (och tro mig, det finns mycket av den sorten vid Krimbron) verkar inte ha mycket att sätta emot britternas gamla stormskuggor.
Senast redigerad av Chillgren 2023-07-17 kl. 06:59.
Järnvägsbron är i princip oskadd tycks det - trafiken där återupptas om ett par timmar efter översyn av brottsplatsen - skadorna på vägbron är oklara men någon kollaps av de bärande spannen verkar det inte handla om.
Visst har ordern kommit från Zelensky och Reznikov, alla gånger. Galet oansvarigt agerande av Kiev och alla bör fråga sig varför man egentligen vill hålla denna desperata, toxiska fascistregim om ryggen.
Oskadad? Tråkigt att det står kvar men det löser sig nog ska Du se. Gör de rätt så tar de bara bort den över Ukrainsk vatten, så kan resten stå kvar som ett monument över putte...
Ryssarnas bästa luftvärn (och tro mig, det finns mycket av den sorten vid Krimbron) verkar inte ha mycket att sätta emot britternas gamla stormskuggor.
Ryskt luftvärn är i princip värdelöst mot kryssningsrobotar