Det finns inga särskilda regler för fredagar och lördagar. Det brukar vara kl 22:00 som gäller alla dagar. Spelar någon hög musik kl 22:30 en fredagkväll som omöjliggör sömn så går jag och ringer på.
Somnar rätt lätt. Bara hänt en gång att jag brytt mig och då efter 02-snåret. Just nu har jag ett gangsterrap-party en våning ner eller eventuellt är jag gammal.
Jag bor i ett lugnt område strax utanför Nyköping, men det har precis flyttat in två grannar i huset mitt emot som stör som satan! Tips på hur man ska bemöta de på ett bra sätt?
Nu andas du lugnt och läser vad jag skrivit sen kan du be om ursäkt för ditt korkade svar. Det var till att börja med ett exempel eftersom påståendet om att det bara var fattiga människor som bodde i lägenhet. Sen finns det lägenheter i Stockholm som sålts för dom beloppen vem som köpt dessa lägenheter vet jag naturligtvis inte
Har en granne som promt ska äta ute på sin balkong. Han använder sin sked och slår på sin tallrik som en misslyckad spermier. Han stinker svett som tusan också, det är knappt så man kan sitta själv ute på balkongen.
Viktigt att jag ska veta av hans existens genom att nynna och skrika i sin mobiltelefon när han pratar i telefon. Ogillar verkligen honom skarpt!!!!
Har en granne som promt ska äta ute på sin balkong. Han använder sin sked och slår på sin tallrik som en misslyckad spermier. Han stinker svett som tusan också, det är knappt så man kan sitta själv ute på balkongen.
Viktigt att jag ska veta av hans existens genom att nynna och skrika i sin mobiltelefon när han pratar i telefon. Ogillar verkligen honom skarpt!!!!
Har också en sådan granne. Hackar i tallriken med sina jävla bestick. Det låter som sjutton. Ni som gör så här kan lägga av med det. Är på papperstallrikar med trägafflar så man slipper er.
Skrev en liten visa tillägnad min favoritgranne, vet inte vad jag ska göra av den så lägger den här i brist på annat:
Ett ensamt stackars troll
Jag är ett ensamt stackars troll,
jag sitter ensam i min grotta.
Mitt liv går mestadels i moll,
nu här mitt hjärta vill jag blotta.
Fet, ful och med tänder sneda,
tovigt hår och luktar kiss.
Men tankar stora och så breda,
ett troll gör ingen kompromiss!
Ett fult och elakt stackars troll,
jag sitter i min grop och tänker.
På oförrätter, gammalt groll,
på deras falska smil och ränker.
Ett enda trollbarn i min svans,
jag bundit hårt runtom hans hals.
Ju mer han stretar drar jag åt,
han måste dansa i min vals.
Längesen tystnade hans gråt,
nu han ett tomt och stilla skal.
Ett ensamt trollbarn i min svans,
han måste dela mina kval.
Jag sitter ensam och funderar,
hur det egentligen står till.
Vad de där ute gör, och vad de menar.
Vad de tänker, vad de vill.
Fyller i emellan deras rader,
lägger ihop ett och ett.
De säger trollet har blitt galen,
men ska få se att jag har rätt!
Jag sitter ensam i min grotta,
ensam i tvivel spanar ut.
Trygg bakom mossiga gardiner,
ser liv som aldrig vill ta slut.
Ser barn som leker – gör mig vrång!
Ser par som kysser – gör mig vred!
Ser lycka, skratt och sol som skiner,
men ej i grottan hittar ned.
Ett fegt och äckligt stackars troll,
det kokar över i min gryta!
Jag måste bort, jag måste ut,
jag måste spy, jag måste ryta!
Så med en mäktig vanvettsrap,
jag reser mig som en bergakung!
I avundsvärda gaser –
mitt huvud lätt, min röst så tung!
Ser rött, går ut, ett vanvettstjut,
spyr upp allt vad jag förstått!
En sörja svart, en giftig bikt.
Detta är det bästa som jag mått…
Jag bara gör min medborgerliga plikt.
Jag bor i ett lugnt område strax utanför Nyköping, men det har precis flyttat in två grannar i huset mitt emot som stör som satan! Tips på hur man ska bemöta de på ett bra sätt?
Vad gör de då? Spelar hög musik eller hur stör de?
Här har jag fått nya grannar på våningen ovanpå sedan ett par veckor och jag är gott less på att väckas var och varannan natt, ofta vid 2.30-tiden, av att sängen låter som om den snart ska ta sig igenom både golv och vägg.. Tror inte de fattar hur lyhört det är i huset men den gnisslar och dunkar så pass att de borde begripa att göra något åt den. Skruva åt skruvarna, dra ut fanskapet från väggen och kanske lägga en matta under?
Är tacksam över att inte dela sovrumsvägg med dem i alla fall.
Vad gör de då? Spelar hög musik eller hur stör de?
Här har jag fått nya grannar på våningen ovanpå sedan ett par veckor och jag är gott less på att väckas var och varannan natt, ofta vid 2.30-tiden, av att sängen låter som om den snart ska ta sig igenom både golv och vägg.. Tror inte de fattar hur lyhört det är i huset men den gnisslar och dunkar så pass att de borde begripa att göra något åt den. Skruva åt skruvarna, dra ut fanskapet från väggen och kanske lägga en matta under?
Är tacksam över att inte dela sovrumsvägg med dem i alla fall.
Delade sovrumsvägg med ett ungt par, det var inte trevligt. Som tur var bodde dom bara där under några månader, men ändå.
Delade sovrumsvägg med ett ungt par, det var inte trevligt. Som tur var bodde dom bara där under några månader, men ändå.
Nej, det måste vara en ren tortyr för damen som delar vägg med dem. Hyser inget stort hopp om att de flyttar men de kanske lugnar ner sig snart. Första gemensamma lägenheten för dem antagligen..
Ni som klagar på enstaka grannar, jag har det hela på en lite annan nivå.
Flyttade ihop med tjejen i ett MKB hus i Malmö. Det var kanske inte mitt bästa drag om man säger så.
Har bott i stan hela mitt liv, så jag är inte den som skall ha det knäppt tyst. Men här är det något helt annat.
MKBs har valt att ta in diverse soc. fall i sitt helt nybyggda hus.
Ovanför har vi en familj som typ aldrig går ut med barnen, utan de vaknar kl. 7 varje morgon (inkl. helg) och håller jävla låda där uppe. Vad sägs om att spela basket inomhus när man vill ha sovmorgon?
Sedan har vi en två somalifamiljer där en bor i vår trappa. Den andra kommer på besök, vilket inte går obemärkt förbi. Det skriks och gapas i trappan, slängs burkar och godispapper. Någon har försökt att dra av hela panelen med knappar i hissen (nybyggd hiss knappt inkörd). Eftersom den andra somalifamiljens medlemmar är lätt DNA skadade så ringer de ofta på vår porttelefon då de tydligen inte fattar sig på siffror.
Sedan har vi haft stölder i förråd och bilinbrott. Jag skall själv på verkstadsbesök efter inbrottsförsök i min bil.
I övrigt är stället nybyggt och ligger vid havet. Men jag funderar på att flytta därifrån. Det börjar inte bli kul att komma hem.
För tre veckor sedan flyttade jag till en ny lägenhet. Allt är perfekt med den. Men tydligen har jag en granne som är sjuk på något vis. Han skriker och gormar. Han bor i huset till höger, men vi ser varandras balkonger i sidled. Men han verkar vara mentalt sjuk och skriker massa olämpliga saker, om mig bland annat. Vad bör jag göra? Det är i en annan förening som han bor, men alla mina grannar och jag hör honom hela dagarna. Kan inte gå ut på balkongen utan att han skriker saker åt mig, han ofredar mig också. Runkar ute. Jag vet inte vad jag sak göra. Känner inte för att sälja och flytta för att en granne stör. Men det kan inte fortsätta såhär. Han skriker könsord och skriker på alla som går ut, jag måste få honom att få hjälp eller att han flyttar. Att äta middag ute på balkongen är inte alls rogivande, har testat, får bara höra massa rop att ” gubbar som dig är vidriga”, ”jävla äckel”, ”gammgubbe” , ”äckel”. Han skriker också på de som går på gatan. Har pratat med grannarna, de upplever också han som ett problem och har ringt jouren flera gånger. Men inget händer.
I sidleds i annat hus? Sätt upp ett skärmskydd eller persienn om du har inglasat på den sidan. Antar det är kortsidan och då kan han inte se dig. Ser han dig inte lär han väl inte gorma om dig?