Citat:
Ursprungligen postat av
SkandiahusetStig
Det är bara dina egna tankar, åsikter m.m.- finns inga bevis i det. Finns många som man inte alls kunde tro att de var en mördare etc men ändå var dem det- seriemördare, våldtäktsmän m.m. Man landar helt fel när man försöker skanna in någon etc, tro att någon är farlig sedan tidigare m.m.
Är det mina egna tankar att det är ovanligt att återvända så snabbt efter? delar du inte dom tankarna med mig? För om du inte gör det så måste ju din tanke vara att det är vanligt. Är det det du argumenterar för?
Jag skulle vilja hävda att det är fakta att det är ovanligt.
Man landar ännu mer fel om man helt ignorerar sannolikheter i sitt tänkande. Då är det ju helt omöjligt att tänka rätt.
Om man ska dra ett exempel in i absurdum så blir det något liknande:
Du presenteras för en låda med okänt innehåll. Du får två val. Lådan innehåller ingenting eller den riktiga härskarringen.
Står du där då och tänker "Nä, jag kan ju inte tänka mig att lådan innehåller härskarringen. Men det kan ju inte uteslutas. Det finns i alla fall inga konkreta bevis på att lådan inte innehåller den. Jävla knepigt läge det här alltså, det är 50/50. Jag har ju iofs sett många lådor innehålla ingenting tidigare, det borde ju även den här kunna. Men jag kan inte komma runt att det ligger en magisk ring däri. Tror jag på magi för övrigt? Svårt att veta, jag har ju inte sett några bevis för att magi inte finns."
Eller väljer du bara rätt?
De flesta mördare är folk man absolut kan tänka sig vara mördare. Att motsatsen finns och att det finns ulvar i fårakläder som är smaskigare att presentera i media ändrar inte faktumet att det är bra mycket ovanligare. Men som vanligt ska vi bara utgå från att osannolikheter har inträffat.