Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Jag tycker det talar sitt tydliga språk. M minns att hon skulle vara illamående och därför behöva till toa. Hon minns även något om att äta burgare. Och tfn skulle också in någonstans. Dessa fragment försöker hon sätta ihop, men hon minns inte samnanhanget eller kronologin och logiken hänger inte med, därför blir det en märklig mish mash.
Jag tycker det visar Ms minnessvårigheter, lite trögtänkthet och brist på logik väldigt tydligt.
Jag tror hon minns väldigt bra om vad som hände under mordnatten. Hon var varken särskilt berusad eller har sovit. Minnena är tydliga, men hon vill inte berätta.
Det hon försöker med, är att placera dom bevis som finns på någorlunda bra ställen så tvivel om hennes skuld väcks. Det har hon inte lyckas med, och då blir det mish mash.
Maja uppfattas inte som ärlig i vare sig förhör eller under rätten. Hade hon varit traumatiserad av händelsen och förträngt minnen, är jag ganska övertygad att många av oss skulle kunna identifiera ett ärligt försök att minnas och berätta som det var. Men istället så stakar hon sig igenom ett inövat manus som inte ens borde fått komma in i rättssalen.