2023-07-16, 16:54
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det är också nånting jag inte får ihop. Är man så illamående så att man vaknar av det, brukar man få jäkligt bråttom till toa. Men Maja hinner både prata med J, (för att säga att hon är hungrig!?) och gå tillbaks för att hämta telefonen. Att hon sen sitter på toa i 20 min med telefonen utan att använda den är också lite underligt. Men svara på J s sms tog bara 20 sek.

Egentligen inte så underligt vid lite eftertanke. Det är inte helt osannolikt att M fick uppdraget att vaka över T i badrummet om hon kvicknade till, med telefonen nära tillhands då J sagt att hon hör av sig när hon är framme.
Hur kunde de veta om T var död eller medvetslös under tiden J åkte till donken?
Senast redigerad av Pythia_88 2023-07-16 kl. 17:01.
Citera
2023-07-16, 16:56
Medlem
Hoppas hovrätten sänker straffen

Åtminstone för Johanna
Citera
2023-07-16, 17:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Nu är detta återberättat av Ms pappa. Vi vet inte exakt hur M utrycktde det. Det kanske inte handlar om 'förakt' för golare. Utan mer om vilka konsekvenser det kan få att tjalla i den världen. Coachen på Comeback nämner också Einar och säger att 'det tog M hårt när han dog'. Hans död fick ju även stor uppmärksamhet i media och även vissa musikkändisar skrev om det på sociala medier minns jag.

Coachen säger i förhör att de pratat om att det finns saker i rapmusik som man måste vara aktsam inför. Einars låtar är visst fortfarande populära och i någon låt uppmuntrar han t ex till tystnadskultur gentemot polisen. Efter att utredarna bytte taktik så öppnande dock M upp sig och bad om ett samtal själv. Jag uppfattade inte det som att hon var överbevisad. Det enda de hade på M var väl några granbarr i jackfickan. Och skog finns det ju mycket i Småland.
Förakt är kanske fel ord, men med tanke på hennes lögner i häktet har det möjligtvis legat och skramlat i bakhuvudet, att gola gör man inte. Kanske är det så även med mordet, om hon vet mer än hon påstår.

Jag tror att M såg det som polisens bevis att hon varit med i skogen.
Om M varit en slipad, smart lögnare hade hon troligtvis dragit någon historia om något annat skogsbesök (typ Js haschkakeresa), men att servera lögnhistorier I parti och minut förefaller inte vara hennes grej.
Citera
2023-07-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
Hoppas hovrätten sänker straffen

Åtminstone för Johanna
Varför
Citera
2023-07-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Förakt är kanske fel ord, men med tanke på hennes lögner i häktet har det möjligtvis legat och skramlat i bakhuvudet, att gola gör man inte. Kanske är det så även med mordet, om hon vet mer än hon påstår.

Jag tror att M såg det som polisens bevis att hon varit med i skogen.
Om M varit en slipad, smart lögnare hade hon troligtvis dragit någon historia om något annat skogsbesök (typ Js haschkakeresa), men att servera lögnhistorier I parti och minut förefaller inte vara hennes grej.

Ja så kan det vara att hon utifrån sin förståelse såg det som bevis.
Citera
2023-07-16, 18:28
Medlem
Likt Jonna Henningsson är Johanna en hästtjej. Vore intressant att veta hur pass lika de två är i psyket. Det är ju någon spärr som fattas.
Citera
2023-07-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av athia
Likt Jonna Henningsson är Johanna en hästtjej. Vore intressant att veta hur pass lika de två är i psyket. Det är ju någon spärr som fattas.

Lol,såg en bild på Jonna för första gången och hon ser verkligen inte ut som en tjej som skulle kunna mörda

Johanna har psykopat ögon och det är det jag gillar med henne ...
Citera
2023-07-16, 18:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det är också nånting jag inte får ihop. Är man så illamående så att man vaknar av det, brukar man få jäkligt bråttom till toa. Men Maja hinner både prata med J, (för att säga att hon är hungrig!?) och gå tillbaks för att hämta telefonen. Att hon sen sitter på toa i 20 min med telefonen utan att använda den är också lite underligt. Men svara på J s sms tog bara 20 sek.
Jag tycker det talar sitt tydliga språk. M minns att hon skulle vara illamående och därför behöva till toa. Hon minns även något om att äta burgare. Och tfn skulle också in någonstans. Dessa fragment försöker hon sätta ihop, men hon minns inte samnanhanget eller kronologin och logiken hänger inte med, därför blir det en märklig mish mash.

Jag tycker det visar Ms minnessvårigheter, lite trögtänkthet och brist på logik väldigt tydligt.
Citera
2023-07-16, 19:13
Medlem
Citat:
Jag tycker det talar sitt tydliga språk. M minns att hon skulle vara illamående och därför behöva till toa. Hon minns även något om att äta burgare. Och tfn skulle också in någonstans. Dessa fragment försöker hon sätta ihop, men hon minns inte samnanhanget eller kronologin och logiken hänger inte med, därför blir det en märklig mish mash.

Jag tycker det visar Ms minnessvårigheter, lite trögtänkthet och brist på logik väldigt tydligt.

Du har rätt.. Maja hamnade i en fruktansvärd situation. Hon vet varken ut eller in. Johanna satte henne i den sits hon inte behärskar.

Hon är till råttorna...

Svart tjej i Vetlanda, adopterad, frireligiösa föräldrar, mobbad, ADHD, svaga förståndsgåvor.

Johanna den jävla dominanten styr och ställer över Maja.

Hon kommer släppas fri efter rättegång i HR. Griftesfridsbrottet motsvarar tiden i häkte.

Men till vilket miserabelt liv kommer hon ut till???

Hon är en förlorad individ.

Det tror jag bestämt..
Citera
2023-07-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Därför att hon är blåst?

En freudiansk felsägning?

Kanske. Men det är inte vad jag tror.
Citera
2023-07-16, 19:52
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Kronologin ja, är inte alltid enkel att hålla reda på. Hon kan ex ha känt sig hungrig och blandat ihop behovet av mat med J:s fråga om hamburgare; - vill du ha en hamburgare, grannen skjutsar mig till Donken?
Telefonen har hon redan redogjort för; hon hämtar den i samband med att J lämnar lgh (borde vara första gången) och går in i badrummet.

Alternativ hypotes är att hon går upp och mot badrummet 02:43, medan J är ute i trappuppgången, vänder och hämtar mobilen och möter J som står påklädd i hallen. J säger att hon får skjuts av grannen till Donken och frågar M om hon vill ha en hamburgare.

Vid mötet dagen därpå instruerar J henne: - säg att jag var på väg att köpa hamburgare till dig på Donken, men mötte grannen i trappuppgången. Han lovade skjutsa mig så jag gick upp igen och lämnade bil- och husnycklarna.

Förhör med J 19/10: "På frågor berättar Johanna att det var hon som tog initiativ till att åka och köpa mat till Maja på McDonalds på natten. Skälet var att Johanna ansåg att Maja behövde få i sig mat då hon spytt upp allting. Maja var "ganska borta" men Johanna säger att Maja inget hade emot detta men sa inte så mycket.
När Johanna sedan gav sig iväg från lägenheten för att åka till McDonalds hade hon sina kläder på sig, hon tog på sig sina Björn Borgsskor och tog med bilnycklar och husnycklar.
"
Citera
2023-07-16, 19:53
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:

Det du säger är alltså att minnessvårigheter, att man är trög och lider brist på logik är förmildrande omständigheter? Hur skulle det se ut i framtida case om mordåtalade hävdar att de är tröga, har dåligt minne och inte kan hålla ihop en planterad lögn- ska de då gå fria?
Senast redigerad av Pythia_88 2023-07-16 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in