2023-07-16, 16:54
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flensifittan
Jasså? Jaja då får jag väl gå och blåsa skallen av mig själv + familj. Eller, så fortsätter jag ha det helt underbart trots min (enligt dig) fruktansvärt låga inkomst.

Jag håller med dig.
Jag har närstående som har mindre pengar än så i månaden och dom mår bra, har mat på bordet, tak över huvudet, kläder för väder, får julklappar, reser varje sommar och har sparade pengar osv osv. Mycket handlar ju om vad man drar på sig för utgifter och hur man väljer att leva och vad man lägger sina pengar på.
Vissa är en riktiga höjdare på att vara ekonomiska utan att vara snåla.

Så summa summarum: det beror det på vem man jämför med.
Citera
2023-07-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Alla medarbetare på firman presenteras med bild och arbetstitel
Vart hittar du det? Enligt alla bolag har de 6500 anställda.
Citera
2023-07-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Vem av dom är hon lik.är det hon med långa håret

Heter M*tild*
Packar munkar på en bild tex.
Håller i ett påskägg på en bild och en tävling om Mello.
*a
Citera
2023-07-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Då kanske du skulle skaffa glasögon.

Jag har glasögon, det handlar om att skilja på vad som leder framtill något och skuld. Handlingen i sig är oförsvarbar men inget mord uppstår i ett vakuum och det är däri det intressanta ligger för mig, vad är det som leder fram till att en mamma eller pappa gör det oförlåtliga och mördar sina barn?
Citera
2023-07-16, 17:06
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag har glasögon, det handlar om att skilja på vad som leder framtill något och skuld. Handlingen i sig är oförsvarbar men inget mord uppstår i ett vakuum och det är däri det intressanta ligger för mig, vad är det som leder fram till att en mamma eller pappa gör det oförlåtliga och mördar sina barn?
Har jag sagt att just du försvarar handlingen? Svar nej… Men det sitter folk här i tråden och gör det. Ser du inte det kanske du inte borde klaga på andras intelligensnivå utan ifrågasätta din egen.
Citera
2023-07-16, 17:06
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ja folk är fantamej skrämmande störda.
Ja det är jävligt obehagligt att läsa alltså.
Citera
2023-07-16, 17:08
Medlem
Citat:
Har jag sagt att just du försvarar handlingen? Svar nej… Men det sitter folk här i tråden och gör det. Ser du inte det kanske du inte borde klaga på andras intelligensnivå utan ifrågasätta din egen.

Okej visa mig ett inlägg då där någon säger att det var rätt av henne att skjuta barnen för att han var otrogen?
Citera
2023-07-16, 17:19
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Jasså? Jaja då får jag väl gå och blåsa skallen av mig själv + familj. Eller, så fortsätter jag ha det helt underbart trots min (enligt dig) fruktansvärt låga inkomst.
Skojar du?
Du kan inte mena att 2 vuxna och 2 barn som får in 37000 sammanlagt har de underbart ekonomiskt.
Det innebär mindre än 18500 kronor i månaden per vuxen i lön och bidrag mm.
Kan ta ett exempel att jämföra med.En grundutbildad sjuksköterska i Sverige 2022 tjänar i genomsnitt 41100.
Citera
2023-07-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Skojar du?
Du kan inte mena att 2 vuxna och 2 barn som får in 37000 sammanlagt har de underbart ekonomiskt.
Kan ta ett exempel att jämföra med.En grundutbildad sjuksköterska i Sverige 2022 tjänar i genomsnitt 41100.

Haha shit i vilken fantasi lever du i. En grundutbildad sjuksköterska tjänar inte 41100 i snitt. Kul att du tar just det yrket då jag har stenkoll (jag själv jobbar inom vården). På kliniken jag jobbar dvs hundratals, tjänar TRE samma eller över vad du tror är snittet. Jävla sopa 🙃
Citera
2023-07-16, 17:29
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Skojar du?
Tycker du att det är befogat att avrätta sina barn pga låg inkomst?
Citera
2023-07-16, 17:29
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Skojar du?

Det är väl klart att det finns dom som klarar sig galant på de pengarna. Tro det eller ej. Alla har olika behov av pengar. Alla drar inte på sig massa utgifter.
Citera
2023-07-16, 17:32
Medlem
Citat:
Tycker du att det är befogat att avrätta sina barn pga låg inkomst?

Han fattar dessutom inte att de där 37000 är exklusive bidrag. Måste vara en politiker vi skriver med. Noll verklighetsuppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in