2023-07-02, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Sjukt att det inte är löst än
Polisen låter dessa kriminella babbar bete sig hur som helst. Hade de brytt sig så hade inte Nils varit död. De kidnappade honom för fan och tvingade honom muta invandrare som skydd och han försökte leka kriminell och tuff i slutet då han var rädd för dessa blattar.
Citera
2023-07-02, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Hörde låten Southside med Haval. Vart är han nu? Och var det honom man ringde upp vid mordet? Någon ny info som läkt från polisen med tanke på att det polisiärt ska vara utrett?
Lever den Babben än? Trodde den var ihjälskjuten vid detta laget
Citera
2023-07-15, 01:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Hörde låten Southside med Haval. Vart är han nu? Och var det honom man ringde upp vid mordet? Någon ny info som läkt från polisen med tanke på att det polisiärt ska vara utrett?

Varifrån kom ursprungligen uppgiften att någon ringdes upp i samband med mordet? Var det från cykelförrådet innan de gick ut, eller var det i anslutning till när Einar skjutits?
Citera
2023-07-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Varifrån kom ursprungligen uppgiften att någon ringdes upp i samband med mordet? Var det från cykelförrådet innan de gick ut, eller var det i anslutning till när Einar skjutits?

Rätt tidigt fanns uppgiften att Nils fick prata med någon över telefon/videosamtal vid porten. Som jag uppfattar det kom det från vittnesuppgifter och bekräftades av datatrafik? Någon kanske är mer insatt. Ryktet/skvallret var att beställaren ville ha bevis på utfört dåd och att det var personligt.
Citera
2023-07-15, 17:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Rätt tidigt fanns uppgiften att Nils fick prata med någon över telefon/videosamtal vid porten. Som jag uppfattar det kom det från vittnesuppgifter och bekräftades av datatrafik? Någon kanske är mer insatt. Ryktet/skvallret var att beställaren ville ha bevis på utfört dåd och att det var personligt.

Fick Nils prata med någon vid porten till cykelförrådet? Det kan väl inte vara vid porten till bostadshuset, för där sköts han väl tämligen omgående? Jag trodde att det var Dumle och/eller Adel som pratade med någon medan de var kvar i förrådet. Har jag fattat detta fel?

Kommer du (eller någon annan) ihåg om detta finns nämnt i denna tråd?
Citera
2023-07-15, 17:53
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:

Haval berättar mer eller mindre allting i låten Southside. https://www.youtube.com/watch?v=Ftwf3kNPxyc

"hur kan du springa till fel port"
"jag fick se när dom poppade han facetime"
Citera
2023-07-15, 17:55
Medlem
Citat:
Fick Nils prata med någon vid porten till cykelförrådet? Det kan väl inte vara vid porten till bostadshuset, för där sköts han väl tämligen omgående? Jag trodde att det var Dumle och/eller Adel som pratade med någon medan de var kvar i förrådet. Har jag fattat detta fel?

Det enda jag läst och det är mycket, är att någon av D eller A pratade med någon i eller i anslutning till cykelförrådet.
Har läst tråden flera gånger och aldrig sett att det skulle vara Nisse som pratade med någon utanför porten.
Verkar helt orimligt dessutom.
Citera
2023-07-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Ja, det är väl det som är att gräva graven.
Tänker inte tjafsa, har otröstliga ungdomar här.
Citerar mig själv ca ett och ett halvt år senare
(vet inte om man får det)
Men eftersom jag svarade på ett inlägg nyss.började jag läsa tråden från början igen och läser dom av mina egna inlägg som finns kvar.
Kan lova er att det varit en tid i helvetet för för alla kompisar och deras föräldrar.
Lena - om du läser det här ♥️
Citera
2023-07-15, 19:19
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det enda jag läst och det är mycket, är att någon av D eller A pratade med någon i eller i anslutning till cykelförrådet.
Har läst tråden flera gånger och aldrig sett att det skulle vara Nisse som pratade med någon utanför porten.
Verkar helt orimligt dessutom.

Så har jag förstått det också. Kommer du ihåg hur och var den uppgiften kom fram från början? Inledningsvis borde det ha varit D, A och den som det ringdes till som visste om detta, sedan måste det ha spridit sig. Hur blev uppgiften offentlig?

Kunde inte polisen spåra samtalet och se vems mobil som det ringdes från just den aktuella tiden samt från denna plats? Och sedan till vems telefon det ringdes. Det kan ju inte ha varit hur många samtal som helst som ringdes från den aktuella platsen just den aktuella tiden. Jag vet inte hur det funkar, men vet du eller någon annan?

Måtte detta brott klaras upp! 🙏
Citera
2023-07-15, 20:06
Medlem
Citat:
Så har jag förstått det också. Kommer du ihåg hur och var den uppgiften kom fram från början? Inledningsvis borde det ha varit D, A och den som det ringdes till som visste om detta, sedan måste det ha spridit sig. Hur blev uppgiften offentlig?

Kunde inte polisen spåra samtalet och se vems mobil som det ringdes från just den aktuella tiden samt från denna plats? Och sedan till vems telefon det ringdes. Det kan ju inte ha varit hur många samtal som helst som ringdes från den aktuella platsen just den aktuella tiden. Jag vet inte hur det funkar, men vet du eller någon annan?

Måtte detta brott klaras upp! 🙏
Minns inte riktigt. Tror att polisen tog en telefon av någon av dem på kajen men kan också vara någon granne som hörde det. För samtalet blev väl spårat?
Alltså, det var dygn av kaos och när jag läser tråden nu så blir jag så otroligt ledsen igen.
Men det stod förut iallafall, ska försöka hitta det.
Citera
2023-07-15, 20:07
Medlem
Citat:
Minns inte riktigt. Tror att polisen tog en telefon av någon av dem på kajen men kan också vara någon granne som hörde det. För samtalet blev väl spårat?
Alltså, det var dygn av kaos och när jag läser tråden nu så blir jag så otroligt ledsen igen.
Men det stod förut iallafall, ska försöka hitta det.
Det var väl till han i Märsta.
Citera
2023-07-15, 20:35
Medlem
Citat:

Ja två telefoner, en av Adel/Dunmle pratade i telefon. Men någon ska ha sett genom fönstret hur en telefon hölls mot Nils, sen om han var död och de bara filmade eller om han sa något. Men som sagt, någon ska ha sett en telefon filmandes vid porten inför sista skotten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in