Citat:
Ursprungligen postat av
Liznekai
EAR/ONS och BTK slutade när de skaffade familj tror jag? Hade inte tid för o mörda typ. Och Gary ridgeway slutade väl också när han gifte sig med sin sista fru. Eller iaf drog ner drastiskt på mordfrekvensen.
Det verkar som att det kan ha haft en inverkan. Men vet inte om det var i ett direkt samband med att de fick familjer. Däremot har det säkert lett fram till att de slutar. Det är ju också personer som levt ett dubbelliv med en städad fasad. Många seriemördare förefaller ju vara lite av några kufar, som är enstöringar och som inte direkt är fungerande i samhället. Det finns alltså inga ögon på dem. Bara kolla våra exempel i Sverige, t.ex Lasermännen och Anders Eklund. Nu lever de ju inte upp till seriemördarkriteriet för de är inte bundna till tillräckligt många mord, men de har ju helt klart tendenserna och kan lika gärna ha fler liv på sitt samvete. I alla fall, sådana mördare kör bara in i kaklet tills de blir stoppade, det är ingen runt dem som kommer fatta misstankar, för de är så isolerade. Sedan är fallhöjden inte lika hög. Dessa högfungerande psykopater med karriärer och familjeliv måste ständigt visa upp en fasad, och det är nog jobbigt i förlängningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Joo-o.., samtidigt får man ju komma ihåg att Rex
tydligtvis har
fortfarande haft en aptit på "burner-phones". Vilket nog tyder på att han själv inte tyckte han var färdig enligt mig. Lägg in en paus..,.på detta när kropparna blev upptäckta.
Svårt att säga angående att kropparna blev upptäckta 2010. Han är..hur man än ser på det.."a man on a mission".
Tills nu har jag inte läst något om Rex barndom. Är det ett rent kvinnohat, skilsmässobarn, en negligerande mor, eller vad ? För de facto är ju
tills nu, är att han har skött sina familjeplikter till punkt och pricka under alla år..

Nej, så är det. Men han har också sökt mycket på saker som tyder på att han varit lite paranoid kring att åka dit. Sedan kanske han har lugnat ner sig, tänkt att det är nog lugnt, och börja söka igen. Han verkar ju gilla jakten också, han kanske bara återlever grejerna? Han söker ju på snuff-filmer också.
Tydligen dog Rex farsa när han var 11 år gammal, det måste förstås ha satt sina spår i pojken.