2023-07-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liznekai
Ja jag hittade på youtube nu att det var LAS vegas och i phoenix. Tydligen många ”propertys” runt i usa
Las Vegas tror jeg bare en "time share"
Citera
2023-07-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Det här kan mynna ut i en av tidernas värsta seriemördare.

Finns massor av intressanta inlägg på you tube. Gott att va pensionär och har gott om tid att fördjupa mig i detta jävla drama.

En jätte sökte små nätta prostituerade. En till synes väletablerad företagare och arkitekt bor och lever som en "samlare" i det väldigt lilla och gamla nötta oansenliga barndomshemmet.

Begåvad psykopat och seriemördare. Här får psykologerna att göra.

En bror i samma gigantiska storlek har också sina problem...

Ja! Jag letar olösta fall och försvunna sexarbetare i alla de områdena han ska ha haft hus/propertys. Han lär ju bytt område efter de hittade kropparna på gilgo Beach. Svårt o tro att han slutade bara. Såg en video med en f.d sexarbetare på long island som ska ha haft en dejt med honom runt 2015 så han är väl inte inaktiv i det området, men kanske bytt sätt att göra sig av med kropparna. På NamUS finns det en del.

Ja brorsan hade väl dödat nån?
Citera
2023-07-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Det måste finnas många fler han mördat... han vakna inte upp 2010 och bara slutade.

Nu kommer det ut han har kopplingar till andra städer och stater, som Las Vegas och Atlantic City också.

Det kan lätt misstänkas. Samtidigt har det ju hänt förr att seriemördare slutat upp. Golden State Killer slutade år 1986 och arresterades över 30 år senare. BTK-mördaren slutade också upp 1991 och blev arresterad år 2005. Det är som ett beroende dessa förövare har. De har inga skuldkänslor inför offren överhuvudtaget, men de skulle ju aldrig begått handlingarna om de vetat att de skulle åka dit för brotten. Liksom alla andra beroenden så förstår man att det är dåligt för en. Man bryr sig inte om offren, men man vill ändå sluta pga att det kan uppstå konsekvenser för en själv.

Jag tror att han kan ha blivit skakad av att kropparna hittades 2010. Han räknade inte med att de skulle bli upphittade så snabbt helt enkelt. Flera kroppar hittas samma år som de dumpats där. Han gav sig på prostituerade kvinnor, som i hans värld inte är värda någonting och som ingen kommer söka efter. Nu blev det en utredning, och han har ett anseende att tänka på.

Mer avlägset känns det att kvinnorna på stranden skulle vara de enda han mördat. Det är svårt att se att en så här störd man ska ha börjat sin karriär över 40 år gammal.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2023-07-20 kl. 20:32.
Citera
2023-07-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Las Vegas tror jeg bare en "time share"

Japp. Men det betyder ändå att han befunnit sig i området relativt regelbundet.
Citera
2023-07-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det kan lätt misstänkas. Samtidigt har det ju hänt förr att seriemördare slutat upp. Golden State Killer slutade år 1986 och arresterades över 30 år senare. BTK-mördaren slutade också upp 1991 och blev arresterad år 2005. Det är som ett beroende dessa förövare har. De har inga skuldkänslor inför offren överhuvudtaget, men de skulle ju aldrig begått handlingarna om de vetat att de skulle åka dit för brotten. Liksom alla andra beroenden så förstår man att det är dåligt för en. Man bryr sig inte om offren, men man vill ändå sluta pga att det kan uppstå konsekvenser för en själv.

Jag tror att han kan ha blivit skakad av att kropparna hittades 2010. Han räknade inte med att de skulle bli upphittade så snabbt helt enkelt. Flera kroppar hittas samma år som de dumpats där. Han gav sig på prostituerade kvinnor, som i hans värld inte är värda någonting och som ingen kommer söka efter. Nu blev det en utredning, och han har ett anseende att tänka på.

Mer avlägset känns det att kvinnorna på stranden skulle vara de enda han mördat. Det är svårt att se att en så här störd man ska ha börjat sin karriär över 40 år gammal.

EAR/ONS och BTK slutade när de skaffade familj tror jag? Hade inte tid för o mörda typ. Och Gary ridgeway slutade väl också när han gifte sig med sin sista fru. Eller iaf drog ner drastiskt på mordfrekvensen.
Citera
2023-07-20, 21:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Joo-o.., samtidigt får man ju komma ihåg att Rex tydligtvis har fortfarande haft en aptit på "burner-phones". Vilket nog tyder på att han själv inte tyckte han var färdig enligt mig. Lägg in en paus..,.på detta när kropparna blev upptäckta.

Svårt att säga angående att kropparna blev upptäckta 2010. Han är..hur man än ser på det.."a man on a mission".

Tills nu har jag inte läst något om Rex barndom. Är det ett rent kvinnohat, skilsmässobarn, en negligerande mor, eller vad ? För de facto är ju tills nu, är att han har skött sina familjeplikter till punkt och pricka under alla år..
Citera
2023-07-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liznekai
EAR/ONS och BTK slutade när de skaffade familj tror jag? Hade inte tid för o mörda typ. Och Gary ridgeway slutade väl också när han gifte sig med sin sista fru. Eller iaf drog ner drastiskt på mordfrekvensen.

Det verkar som att det kan ha haft en inverkan. Men vet inte om det var i ett direkt samband med att de fick familjer. Däremot har det säkert lett fram till att de slutar. Det är ju också personer som levt ett dubbelliv med en städad fasad. Många seriemördare förefaller ju vara lite av några kufar, som är enstöringar och som inte direkt är fungerande i samhället. Det finns alltså inga ögon på dem. Bara kolla våra exempel i Sverige, t.ex Lasermännen och Anders Eklund. Nu lever de ju inte upp till seriemördarkriteriet för de är inte bundna till tillräckligt många mord, men de har ju helt klart tendenserna och kan lika gärna ha fler liv på sitt samvete. I alla fall, sådana mördare kör bara in i kaklet tills de blir stoppade, det är ingen runt dem som kommer fatta misstankar, för de är så isolerade. Sedan är fallhöjden inte lika hög. Dessa högfungerande psykopater med karriärer och familjeliv måste ständigt visa upp en fasad, och det är nog jobbigt i förlängningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Joo-o.., samtidigt får man ju komma ihåg att Rex tydligtvis har fortfarande haft en aptit på "burner-phones". Vilket nog tyder på att han själv inte tyckte han var färdig enligt mig. Lägg in en paus..,.på detta när kropparna blev upptäckta.

Svårt att säga angående att kropparna blev upptäckta 2010. Han är..hur man än ser på det.."a man on a mission".

Tills nu har jag inte läst något om Rex barndom. Är det ett rent kvinnohat, skilsmässobarn, en negligerande mor, eller vad ? För de facto är ju tills nu, är att han har skött sina familjeplikter till punkt och pricka under alla år..

Nej, så är det. Men han har också sökt mycket på saker som tyder på att han varit lite paranoid kring att åka dit. Sedan kanske han har lugnat ner sig, tänkt att det är nog lugnt, och börja söka igen. Han verkar ju gilla jakten också, han kanske bara återlever grejerna? Han söker ju på snuff-filmer också.

Tydligen dog Rex farsa när han var 11 år gammal, det måste förstås ha satt sina spår i pojken.
Citera
2023-07-20, 22:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Nej, så är det. Men han har också sökt mycket på saker som tyder på att han varit lite paranoid kring att åka dit. Sedan kanske han har lugnat ner sig, tänkt att det är nog lugnt, och börja söka igen. Han verkar ju gilla jakten också, han kanske bara återlever grejerna? Han söker ju på snuff-filmer också.

Tydligen dog Rex farsa när han var 11 år gammal, det måste förstås ha satt sina spår i pojken.

Tack, det visste jag inte. En förlust då.., och nu spinner jag lite vidare.., en besvikelse då på modern. Vilka val hon än tog, efter hon blev en änka. Det är mina spontana tankar..

Ja, jakten har han nog gillat.., och kontrollen.
Citera
2023-07-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tack, det visste jag inte. En förlust då.., och nu spinner jag lite vidare.., en besvikelse då på modern. Vilka val hon än tog, efter hon blev en änka. Det är mina spontana tankar..

Ja, jakten har han nog gillat.., och kontrollen.

Det tror jag också. Något som verkar vara vanligt hos pojkar som växer upp utan far. Mödrar är sällan bra på att axla rollen som en sund fadersfigur ska erbjuda. Det händer ofta att de som växer upp utan pappa söker andra manliga förebilder, som inte sällan är dåliga förebilder. En övervikt av personer som är våldsamma har växt upp med endast sin morsa. Förövrigt ska Rex morsa fortfarande vara i livet. Huset som han levt i fram till nu är hans barndomshem, som han köpt ut sin morsa ur.

Ja, binda och tortera verkar ha varit hans grej. Man kan spåna i hur länge han haft kvinnorna i "sin ägo" innan han valt att döda dem. Jag tror under flera dagar. Han har troligen tagit med sig dem hem och där förgripit sig på dem, och vetat att han kan göra det ostört i flera dagar för familjen är bortrest.
Citera
2023-07-20, 23:28
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:

Jag antar du har sett hans internet sökhistorik också... den släpptes i samband med en ledger.
Citera
2023-07-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Jag antar du har sett hans internet sökhistorik också... den släpptes i samband med en ledger.

Ja, har läst den där stämningsansökan eller vad man ska kalla det. Förefaller vara en man som går igång på tortyr, barn, binda, våldtäkt och annat. Även att han är väldigt intresserad av sitt eget case. Det kan man i och för sig förstå kanske. Seriemördare brukar vara det. Däremot ser jag inte samma beteende som många andra seriemördare har, där de försöker göra sig kända som det genom att ge ledtrådar till media och polisen. Tror han velat undgå upptäckt till varje pris. Kropparna har ju inte hittats på själva sandstranden där folk vistas, utan på andra sidan där det är en massa träskmark. Säckarna de legat i var kamouflerade. Troligen hade de inte hittats så snabbt, eller överhuvudtaget, om det inte var för att en kvinna anmäldes saknad i området och man tog dit likhundar. Därav kan jag tänka mig att han blev skakad. Men lusten att göra det igen har förstås alltid funnits kvar.
Citera
2023-07-21, 01:05
Medlem
Citat:
Det verkar som att det kan ha haft en inverkan. Men vet inte om det var i ett direkt samband med att de fick familjer. Däremot har det säkert lett fram till att de slutar. Det är ju också personer som levt ett dubbelliv med en städad fasad. Många seriemördare förefaller ju vara lite av några kufar, som är enstöringar och som inte direkt är fungerande i samhället. Det finns alltså inga ögon på dem. Bara kolla våra exempel i Sverige, t.ex Lasermännen och Anders Eklund. Nu lever de ju inte upp till seriemördarkriteriet för de är inte bundna till tillräckligt många mord, men de har ju helt klart tendenserna och kan lika gärna ha fler liv på sitt samvete. I alla fall, sådana mördare kör bara in i kaklet tills de blir stoppade, det är ingen runt dem som kommer fatta misstankar, för de är så isolerade. Sedan är fallhöjden inte lika hög. Dessa högfungerande psykopater med karriärer och familjeliv måste ständigt visa upp en fasad, och det är nog jobbigt i förlängningen.

Rätt säker på att ear/ons faktiskt sagt sig ha slutat när hans andra barn föddes -86
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in