Citat:
Ursprungligen postat av
Oldlord
Snubbar?
Barn under 17 år, de är kort och gott snorisar.
Menar du att barn som är ish 15 är hitskickade för payback?
nej jag menar att de kanske skickades upp hit för nån deal, du vet på public service har de förklarat att de elaka gängen använder barn och det där måste vi stoppa med fritidsgårdar och gratis lunch på sommaren så det är såna barn jag tänker på, såna som är bra för att transportera grejer eller döda nån och vara juvie-målvakter. Jag är tveksam på att den här sundsvalls-konstellationen bara gjorde det för att det var roligt.
Skickar man upp sina barnarbetare och så råkar de sådär illa ut, kanske hade de stålar/droger/vapen med sig så kanske man vill skicka upp lite äldre mer erfarna och sända ett budskap att sådär får ni inte göra mot våra barnarbetare och då har vi ju sett på teve hur man spränger portar, skjuter på dörrar osv.
Ett sådant scenario motsägs dock av att polisen snackar om att det är en isolerad händelse men jag litar inte på dem, de är ju i regel ute efter att relativisera det som socialdemokraterna och Reinfeldt har ställt till med. Om det inte har med organiserade grejer att göra varför håller de så hårt på sekretessen, om det bara hade varit att en av de här babbarna trippat och fått för sig att kolla vilka bratkids det vore coolt att lattja lite och tortera dem ikväll, då hade ju storyn redan varit klar.
Vi har väl inte fått någon riktig förklaring på det här med att de kom från skåne än?