2023-07-14, 20:12
Medlem
Jävla psykopater.
De har kommit undan med liknande händelser och tror att de är oåtkomliga. Det svenska rättssystemet är ett skämt.
Citera
2023-07-14, 21:10
Avslutad
Både tillhyggen och vapen har använts, dock har det inte skjutits. Men massivt våld och hot med skjutvapen kan man då anta och att det pågått under många timmar. Båda var svårt skadade, nedsövda, en av offren var nedsövd i två dygn. Muslimerna berikar Sverige säger landsförrädaren som blundar för sådant här för tiotusende gången i ordningen.
Citera
2023-07-14, 21:43
Medlem
smoerreboms avatar
ok nästa fråga är väl de här snubbarna de torterade, vet man om de är hitskickade av nåt organiserat nerifrån Sveriges skithål därnere i malmö? Payback, mer ultravåld i stan tänker jag.
Citera
2023-07-14, 22:09
Medlem
TuvaLies avatar
Melker, samma person som har profilbild från en pool?
Citera
2023-07-14, 22:51
Medlem
Någon som har länkar till deras sociala medier?
Citera
2023-07-15, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Melker, samma person som har profilbild från en pool?

Nej. Svart vit bild där han har handen för nedre delen av ansiktet
Citera
2023-07-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Fixade till. Ingen mening att maska dessa fina samhällsgossar.

Yuosif Wafi
Född 2003
Kubikenborgsgatan
Begärs häktad för mordförsök och människorov.

Mohammed Saif
Född 2002
Nackstavägen
Begärs häktad för mordförsök och människorov

Melker Johansson
Född 2003
Sallyhillsvägen

Zakaria Chihi
Född 2002
Kramfors

Mohamed, Mohamed Ismael
Född 2000
Spånga

Zakaria Chihi ska tydligen bo i min trappuppgång. Men jag bor i Sundsvall.... han flyttade hit för 3 veckor sen
Citera
2023-07-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
ok nästa fråga är väl de här snubbarna de torterade, vet man om de är hitskickade av nåt organiserat nerifrån Sveriges skithål därnere i malmö? Payback, mer ultravåld i stan tänker jag.

Snubbar?
Barn under 17 år, de är kort och gott snorisar.
Menar du att barn som är ish 15 är hitskickade för payback?
Citera
2023-07-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Snubbar?

Vi får väl mer info om vilka de skadade är så småningom. Frågan som kvarstår är vilket motiv man ansåg sig ha. Även om de skadade är unga så kan även de ha en kriminell historik eller att de blivit lejda av kriminella till ngt här i Sundsvall. Ungdomar är ju både lättköpta och lättlurade. Oavsett vad de hade för uppsåt så motiverar det ju aldrig våld. Tyvärr så har ju inte denna gruppering förstått att man ska lämna över ärenden till polisen utan agerar som om det vore ett laglöst land. Den ena av de kriminella utryckte ju t.o.m. skällsord mot polisen som reagerat på hans text om vapen. Jag hoppas dom inser att de bör lämna det kriminella bakom sig och satsa på ett riktigt liv istället framöver efter en viss tid av fundering i fångkläder.
Citera
2023-07-15, 12:06
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Snubbar?
nej jag menar att de kanske skickades upp hit för nån deal, du vet på public service har de förklarat att de elaka gängen använder barn och det där måste vi stoppa med fritidsgårdar och gratis lunch på sommaren så det är såna barn jag tänker på, såna som är bra för att transportera grejer eller döda nån och vara juvie-målvakter. Jag är tveksam på att den här sundsvalls-konstellationen bara gjorde det för att det var roligt.

Skickar man upp sina barnarbetare och så råkar de sådär illa ut, kanske hade de stålar/droger/vapen med sig så kanske man vill skicka upp lite äldre mer erfarna och sända ett budskap att sådär får ni inte göra mot våra barnarbetare och då har vi ju sett på teve hur man spränger portar, skjuter på dörrar osv.

Ett sådant scenario motsägs dock av att polisen snackar om att det är en isolerad händelse men jag litar inte på dem, de är ju i regel ute efter att relativisera det som socialdemokraterna och Reinfeldt har ställt till med. Om det inte har med organiserade grejer att göra varför håller de så hårt på sekretessen, om det bara hade varit att en av de här babbarna trippat och fått för sig att kolla vilka bratkids det vore coolt att lattja lite och tortera dem ikväll, då hade ju storyn redan varit klar.

Vi har väl inte fått någon riktig förklaring på det här med att de kom från skåne än?
Citera
2023-07-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Hur vet man att brottsoffren är från Skåne?
Å vad gjorde dom i sundsvall ??
Citera
2023-07-15, 12:52
Medlem
Lord.Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatwhat83
Nej. Svart vit bild där han har handen för nedre delen av ansiktet

https://www.facebook.com/melker.johansson.35?__tn__=%3C

denna killen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera