2023-07-14, 16:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
För övrigt helt jävla sjukt att ambulansen står utanför och inte vågar gå in för att "det kan ju stå någon bakom ett hörn med en kniv och vänta", trots att BO säger att dom dragit för länge sen. Bra att veta att om man är ett brottsoffer i Norrland så kan man kallt få ligga där och blöda tills polisen kommer om någon timme.

Japp det borde ju uppmärksammas mer. Om det varit på annan plats med normal responstid för polis hade detta varit kanske grov misshandel/mordförsök istället.

Ändå betalar folk i Malå minst lika mycket skatt som folk i säg Stockholm gör. Borde ju vara att de betalat mycket lägre för just saker som detta.

Sedan eftersom han ju säger att de dragit så borde kanske ambulanspersonalen haft mer cojones. Men det skulle ju varit en risk för dom att gå in utan polis.
Citera
2023-07-14, 16:35
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Familjekonstellation stod det i Aftonbladet. Kan inte vara tydligare än så när PK-media rapporterar.
Oftast skulle du ha haft rätt, men i detta fallet gällde det en WT-familj, inte någon Albanisk klan eller liknande.
Citera
2023-07-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Finns det bilder på den här wt familjen?

Bra dom blev dömda

Kvinnan och sonen på bild i expressen ( öppen artikel nu iaf)
Citera
2023-07-14, 16:54
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Kvinnan och sonen på bild i expressen ( öppen artikel nu iaf)
Inte den i ts? Ids du länka?
Citera
2023-07-14, 18:04
Medlem
Solstol28s avatar
Har jag fattat rätt om att ambulansen finns på orten (Malå) och Polisen körde från Skellefteå (ca 13 mil) ??
Citera
2023-07-14, 19:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
När jag läste om detta i tidningen så räknade jag KALLT med att det rörde sig om klanblattar. Så tji fick jag när det visar sig att det rör sig om förhållandevis svenska namn.

Vad är det sagt om motivet till mordet? Är de yngre killarna söner till kvinnan?

Mvh
Fattar inte varför kärringen inte fick livstid hon också.
Citera
2023-07-14, 20:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Finns det bilder på den här wt familjen?

Bra dom blev dömda

Här skulle dödsstraff passa, känns som det enda rätta. Stör mig något otroligt på underklassmänniskor som dessa.
Citera
2023-07-14, 20:30
Medlem
Tveeggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstol28
Har jag fattat rätt om att ambulansen finns på orten (Malå) och Polisen körde från Skellefteå (ca 13 mil) ??

Ja du har fattat rätt
Citera
2023-07-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
För övrigt helt jävla sjukt att ambulansen står utanför och inte vågar gå in för att "det kan ju stå någon bakom ett hörn med en kniv och vänta", trots att BO säger att dom dragit för länge sen. Bra att veta att om man är ett brottsoffer i Norrland så kan man kallt få ligga där och blöda tills polisen kommer om någon timme.

Detta 👆 Det är verkligen HELT VANSINNIGT. Hade jag varit förälder till BO hade jag gått apeshit crazy över detta och anmält det överallt det anmälas kan. Detta borde VERKLIGEN lyftas fram ordentligt, BO hade iallafall haft en chans om sjukvårdarna kunnat/vågat gå in direkt.
Citera
2023-07-14, 21:52
Medlem
.-.-.s avatar
Nån som vet om Bengtsson är släppt nu fram till han ska börja avtjäna straffet?
Han lär nog komma tillbaka ännu mer rak i ryggen, och anser sig själv få mer respekt nu som dömd skurk.
Citera
2023-07-14, 21:52
Medlem
nousernameneededs avatar
De såg ut som riktiga wt människor... Hade jag varit släkt med offret hade jag tagit lagen i egna händer mot dessa horungar... och jag hade dragit ut på deras lidande...
Citera
2023-07-14, 22:22
Medlem
F0ck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nån som vet om Bengtsson är släppt nu fram till han ska börja avtjäna straffet?
Han lär nog komma tillbaka ännu mer rak i ryggen, och anser sig själv få mer respekt nu som dömd skurk.

Nej han sitter än men hans advokat vill ändra på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in