2023-07-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Kan det inte ha med att det har blivit ett riktigt rättsfall att göra? Nämndemän kan ju förklaras jäviga om saker stått i media, så Polisen eller åklagaren kanske bett Dumpen att ta bort filmen för att utredningen och rättegången ska få ha sin gång.
Sannolikt.
Citera
2023-07-14, 19:24
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Kan det inte ha med att det har blivit ett riktigt rättsfall att göra? Nämndemän kan ju förklaras jäviga om saker stått i media, så Polisen eller åklagaren kanske bett Dumpen att ta bort filmen för att utredningen och rättegången ska få ha sin gång.
Dumpen var snabba med att uppdatera artikeln om det aktuella läget. Att hans sambo lämnade honom samt att hennes familj tog avstånd.

Hans arbetsplats informerades och då borde det ha smällt om det blev ett rättsfall. Det är Skatteverket och det är inget man vill ska komma ut i media så det du skriver låter väldigt rimligt.
Citera
2023-07-14, 19:37
Medlem
mrtowlies avatar
Det som gjorde mig extra illa berörd med orgelgäddan är att han säkerställer att ingen vet att barnet är där. Så fungerar en riktig predator. Undrar hur många körgossar som har fått röven antastad under hans karriär. Vilket jävla äckel.
Citera
2023-07-14, 19:47
Medlem

Som jag förstår det så kan hans wikipediasida fortfarande redigeras, så länge personen som redigerar har ett användarkonto (rätta mig gärna om jag har fel). Någon här som har det och kan skriva en rad eller två? Tänk på att skriva det seriöst och sakligt och länka till källa, då är det större chans att det står kvar.
Citera
2023-07-14, 19:48
Medlem
palikirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Då vet du inte hur Wikipedia funkar. Det är i princip omöjligt att lägga upp och skriva en sida om sig själv, utan att andra kommer in och ändrar så att sidan följer reglerna.
Nja du, det är inte svårt. Det uppmuntras faktiskt eftersom det bidrar till uppslagsverket. Men många missuppfattar vad wikipedia går ut på. Innehållet måste vara sakligt, beståendes av rena fakta, uppbackat med referenser. Det är inte en skvallersida eller ett forum för åsikter. Privatpersoner som inte åstadkommit något av allmänt värde eller intresse hör inte hemma där. Kyrkogäddan går det att skriva om inom wikipedias ramar. Detta är saxat från diskussionen från sidan:

Citat:
Håller inte med om att ämnet "saknar encyklopedisk relevans". Både riksspelmanstiteln och ledarskapet för en kör som har egen artikel bör i mitt tycke ses som relevansgrundande. /FredrikT

Citat:
Jag instämmer. Riksspelman i sig torde ge relevans, men ledarskapet för kören bidrar ytterligare. Jag tar bort relevanskontrollen.--Historiker

Det man måste fråga sig är vem fan som skulle orka bry sig om att researcha och skriva om denne person, förutom just gäddan själv. Det ser bra ut på hans CV och för hans medienärvaro.

Att kyrkogäddan är med på dumpen är inte information värdig wikipedia. Lika lite är tex namnen på kyrkogäddans bästa kompisar, eller hans favoritpizza. Dock, ifall han blir dömd för något så kan domen skrivas dit.
Senast redigerad av palikir 2023-07-14 kl. 19:54.
Citera
2023-07-14, 20:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Som jag förstår det så kan hans wikipediasida fortfarande redigeras, så länge personen som redigerar har ett användarkonto (rätta mig gärna om jag har fel). Någon här som har det och kan skriva en rad eller två? Tänk på att skriva det seriöst och sakligt och länka till källa, då är det större chans att det står kvar.

Är det inte samma individ som dirigerar ett antal vackra musikstycken i kyrkomiljö på YouTube?

Men "Höga C" befann sig dessvärre annorstädes ... Tragiskt.

Han befann sig i "Edens lustgård" med sina gosskörer. Sedan kom Sara springande som Tom Cruise.

Adrenalinet slog till och mannen flydde "störtande framstupa" likt den där ungdomsledaren i Elfsborg.

Från Paradisets ljuva sånger till Dumpens helvetestratt ...
Citera
2023-07-14, 20:14
Medlem
BeachBobs avatar
Jädrar vad Facebook kokar av ilska för den sista gäddan, Kyrkogäddan (Napp #256). Det är präster som har skrivit till biskopen och kräver att han sparkas ut omedelbart. Riktig uppståndelse den här grisen har orsakat. Han ligger nog bra till för att ta till repet.
https://dumpen.se/2023/07/14/kyrkogaddan-napp-256-trelleborg/
Citera
2023-07-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palikir
Ny gädda, "Kyrkogäddan" #256:

https://dumpen.se/2023/07/14/kyrkogaddan-napp-256-trelleborg/

Hela hans namn nämns i videon. Är organist i kyrkan. Har FB och hemsida, och generellt mycket närvaro på sociala medier.

Vilken spurt! Påminner om den andra unga killen som kutade i hotellkorridoren.

Fick lyssna många gånger innan jag kunde tolka vad Sara säger för namn
Men det va enkelt sätt för oss att få namnen direkt
Citera
2023-07-14, 20:25
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Fick lyssna många gånger innan jag kunde tolka vad Sara säger för namn
Men det va enkelt sätt för oss att få namnen direkt
Ser ut som att han smiter in en port som ligger centralt i Trelleborg.

Portdörren har en ganska speciell design så borde väl inte vara alltför svårt att identifiera exakt vilken det rör sig om.
Citera
2023-07-14, 20:35
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Ser ut som att han smiter in en port som ligger centralt i Trelleborg.

Portdörren har en ganska speciell design så borde väl inte vara alltför svårt att identifiera exakt vilken det rör sig om.

Är lättare att söka på namnet som nämns i videon så hittar du adressen.
Citera
2023-07-14, 20:36
Medlem
Senaste gäddan som sprang in. Vad har vi på han?
Blivit jappad än?
Citera
2023-07-14, 20:37
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Är lättare att söka på namnet som nämns i videon så hittar du adressen.
Jo, jag vet hans namn.

WeHuntYouDown eller vad snubben nu kallar sig har lagt ut länk till snubbens Facebook.

Det är inte mycket som går att samla in från den mer än en tydlig profilbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in