2023-07-14, 18:24
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Vad enstaka personer gör är egentligen inte särskilt betydelsefullt.

Kvinnor attraheras av självförtroende, social status och resurser.
Sedan kan man applicera det som man vill på deltagarna.

Menar du att det är detta du pratat om hela tiden? Ja men självklart. Jag fokuserade på snacket om snälla killar.
Men Arvid har ju inte självförtroende, han har jättedåligt självförtroende och döljer det bakom en fasad som vettiga människor ser igenom, han är som ett barn som låtsas vara en man, men allt är så himla otäckt att han springer iväg och gömmer sig från allt ansvar och genuina relationer.
Jag vill lägga till några saker du glömt att kvinnor attraheras av; värme och charm. Vilket Alex har. Absolut hade han för dålig självkänsla under inspelningen men han nådde botten och hittade sig själv när han dumpade Lina, tog initiativ till att skiljas och sen ghostade henne. Och han träffade ju en bättre tjej då! Nu när jag sett honom på nån live och i intervju så ger han ett helt annat intryck där han är stolt över sig själv, sitt utseende får jag för mig, det han gör och den han är. Väldigt attraktivt!
Citera
2023-07-14, 22:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Är Arvid hemma hos bebisen igen? Hur går det med sömnen?
Citera
2023-07-15, 08:42
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Eller hur. Och fel av Lina att sitta där och kleta tillbaka med ett flin. Ingen tröstade Ida heller när hon satt runt bordet och gråtande berättade att hennes mamma nyss gått bort i cancer..! Om Carro säger att hon ”mår dåligt” så ska alla komma och krama men när något så jättesorgligt hänt Ida var det ingen som ens visade lite medlidande. Carro och Lina bara njuter av hennes man vill ge dom ”kramar som känns enda in i märgen” och tafsa på dom i soffan. Antagligen enbart för att dom stör sig på Ida och får någon pick-me reflex, hade Arvid varit nån random singelkille som betett sig likadant hade dom antagligen blivit äcklande av honom och sagt ifrån.

Ja, det här var helt sjukt. Jag reagerade också på när Ida berättade om sin mammas död. Jag hoppas innerligt att det är klippningen som gör scenen så konstig. Cynikern i mig tror dock att det var typ som det visades som det hände. Nutidsmänniskor klarar inte av riktiga problem/stora sorger, då duckar de direkt. Men de älskar att sitta och navelskåda sig själva och varandra över "åh mitt bekväma ilandsliv är så tomt och hemskt och det stressar mig så mycket på jobbet att min kollega aldrig tömmer diskmaskinen buhuhuhu".

Och Arvid är en riktigt äcklig slusk, hans kladdade är obehagligt och Ida kommer så småningom tröttna på att hålla god min inför det. Och alla hans andra konstigheter.
Citera
2023-07-15, 12:47
Medlem
I varje klipp/intervju är det Arvid som håller bebisen och Ida stirrar med någon konstig stressad blick, jag tror inte Ida riktigt knutit an, och Arvid vill visa hur duktig han är och visar upp dottern som någon slags trofé.
Citera
2023-07-15, 18:42
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
I varje klipp/intervju är det Arvid som håller bebisen och Ida stirrar med någon konstig stressad blick, jag tror inte Ida riktigt knutit an, och Arvid vill visa hur duktig han är och visar upp dottern som någon slags trofé.

Men nej, självklart är det han som lägger beslag på henne så fort kameran är på..! Men irl är det Ida som är med bebisen 24/7..! Jag vet narcissistiska pappor som varit sådär, så fort det kommit besök har dom ställt sig och diskat med förkläde och pratat så mycket om hur oroliga dom är för sina barn att deras släkt och vänner trott att dom varit världens mest involverade pappor när dom i själva verket varit lata och frånvarande till vardags när det inte finns publik…
Citera
2023-07-15, 20:02
Medlem
Citat:
Men nej, självklart är det han som lägger beslag på henne så fort kameran är på..! Men irl är det Ida som är med bebisen 24/7..! Jag vet narcissistiska pappor som varit sådär, så fort det kommit besök har dom ställt sig och diskat med förkläde och pratat så mycket om hur oroliga dom är för sina barn att deras släkt och vänner trott att dom varit världens mest involverade pappor när dom i själva verket varit lata och frånvarande till vardags när det inte finns publik…

Ja, absolut är det så. Barnet känns som en trofé som de visar upp för att få publik. Det är så motbjudande. Och Arvid som inte har någon kontakt med sitt eget inre, har ingen som helst förmåga att knyta an till och läsa av behoven hos en liten bäbis, nej det är Ida som får stå för all skötsel och närhet. Nu har hon en jättebäbis och en liten en att ta hand om, hoppas att hon orkar med den lilla åtminstone. De fortsätter att springa på podd-intervjuer såg jag.

När den lilla utvecklat sin lungkapacitet och kan vråla för full hals, då tror jag Arvid sticker.
Citera
2023-07-15, 20:32
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, absolut är det så. Barnet känns som en trofé som de visar upp för att få publik. Det är så motbjudande. Och Arvid som inte har någon kontakt med sitt eget inre, har ingen som helst förmåga att knyta an till och läsa av behoven hos en liten bäbis, nej det är Ida som får stå för all skötsel och närhet. Nu har hon en jättebäbis och en liten en att ta hand om, hoppas att hon orkar med den lilla åtminstone. De fortsätter att springa på podd-intervjuer såg jag.

När den lilla utvecklat sin lungkapacitet och kan vråla för full hals, då tror jag Arvid sticker.

Alltså det är så beklämmande att se
Citera
2023-07-15, 20:45
Medlem
Citat:

Säger inte emot att det är så när det kommer till Arvid, det är också min tanke om det hela men tycker inte Ida verkar ha knutit an till henne ändå, kan självklart bero på att hon har fullt upp att ta hand om både stor och liten bebis. Eller att verkligheten kommit ikapp henne. Oavsett vad så har hon gått från att vara en väldigt glad och sprallig typ till att ha en blick som säger något helt annat.
Citera
2023-07-15, 21:41
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Kan du ge något exempel på klipp/intervju?
Citera
2023-07-15, 22:53
Citat:

Jag sätter min peng på att den stressade blicken är en blick från en gaslightad, slutkörd, förvirrad människa vars partner endast håller i bebisen när kameror eller andra ser på.
En narcissist försöker undantagslöst förstöra anknytningen mellan barn och mamma, då det är ett band som gör honom (i det här fallet) oerhört hotad. Vi får hoppas att han inte lyckats fucka upp Idas och bebisens anknytning. :-(
Citera
2023-07-16, 07:57
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Eller hur. Och fel av Lina att sitta där och kleta tillbaka med ett flin. Ingen tröstade Ida heller när hon satt runt bordet och gråtande berättade att hennes mamma nyss gått bort i cancer..! Om Carro säger att hon ”mår dåligt” så ska alla komma och krama men när något så jättesorgligt hänt Ida var det ingen som ens visade lite medlidande. Carro och Lina bara njuter av hennes man vill ge dom ”kramar som känns enda in i märgen” och tafsa på dom i soffan. Antagligen enbart för att dom stör sig på Ida och får någon pick-me reflex, hade Arvid varit nån random singelkille som betett sig likadant hade dom antagligen blivit äcklande av honom och sagt ifrån.
Ja detta tänkte jag oxå på. Stackars Ida hon är gravid och har förlorat sin mamma precis och alla sitter bara som dumma får och stirrar på henne när hon berättar om det. Ingen kramar henne eller säger ett tröstande ord. Men när Carro lipar över ingenting och tycker synd om sig själv fast hon varit elak mot August i varenda avsnitt så kastade sig alla över henne med tröstande ord och kramar. Patetiska människor. Carro står mig upp i halsen.
Senast redigerad av Tervull 2023-07-16 kl. 08:00.
Citera
2023-07-16, 09:35
Medlem
Hmm, jag tror Arvid och Ida behöver få in pengar till ex husköp. Det är därför de försöker vara med i så mycket som möjligt och visa upp sig nu. Sedan när alla tröttnat är det tillbaks till vanliga jobben och bara lön som gäller. Så jag tror helt enkelt de vill passa på. Men rätt konstigt att visa upp sin bebis offentligt så mycket som de gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in