2023-07-14, 13:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingP75
Jag skulle dock säga att det är skillnad. Ett utvidgat självmord har använts som en slags förmildrande omständighet. En skjutning skulle jag absolut säga är en term som förekommer inom juridiken. Men utvidgat självmord skriver man nog inte i några dokument nu för tiden. Isf tjänstefel

Jag lägger ingen värdering i om någon ser ett utvidgat självmord som förmildrande.

Jag vet inte, men till sakens natur hör ju att det inte blir en fällande dom där man kommer in på vad som hänt. Här använder hur som helst en åklagare termen:

Citat:
Den 51-årige man som misstänkts för att ha mördat sin fru och sina tre små barn i Gårdsten i Göteborg har släppts på fri fot.
– Allting pekar på att det är ett så kallat utvidgat självmord, säger åklagaren Helena Treiberg Claeson.

https://www.svd.se/a/1Lb8W/allting-pekar-pa-ett-utvidgat-sjalvmord
Citera
2023-07-14, 14:01
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag lägger ingen värdering i om någon ser ett utvidgat självmord som förmildrande.

Jag vet inte, men till sakens natur hör ju att det inte blir en fällande dom där man kommer in på vad som hänt. Här använder hur som helst en åklagare termen:

https://www.svd.se/a/1Lb8W/allting-pekar-pa-ett-utvidgat-sjalvmord

Skamligt av henne skulle jag säga.
Citera
2023-07-14, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Stakars barn att man ska betala det priset för mammas och pappas misstag
Vadå pappans misstag vad är hans fel att en mamma tar sitt liv och 2barn? Jävla muppar sverige är asså lägg av med detta trams.

Andrew tate har barn med olika kvinnor det kan inte vara hans fel om babymoma väljer att ta sitt liv och sitt barn på det.
Citera
2023-07-14, 14:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Precis vad min tjej sa till mig nyss också.

Usch.. det här förstörde min dag. Fyfan vad svinigt gjort..

Det är bara en myt att det är förlossningsdepression som är orsak till att kvinnor dödar sina egna barn.

(FB) Svensk kvinna och barn hittade döda i London (2023-03-12)
(FB) Trippelmord på syskonen Vinberg 1992
(FB) Två pojkar i Sigtuna, åtta och fyra år gamla avlidna - mamma anhållen för mord
(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)

Ställer en fråga: Hur gamla är barnen i det aktuella fallet? Jag gissar utan att veta på en ålder mellan 2-8 år.
Citera
2023-07-14, 14:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag hoppas att ROKS och alla radikalfeminister demonstrerar mot föräldrars våld mot barn och skriver brev till regeringen och kräver stopp för delad vårdnad.
Som dom gjorde i T*nt*n-fallet.

Nej det kommer inte ROKS och den där märkliga svansen av förvirrade feminister att göra eftersom det aktuella fallet verkar handla om en kvinnlig MGM.
Citera
2023-07-14, 14:05
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Säkert relation. När en kvinna gör slut med sin partner så funkar. Si o så. Visa blir mannen arg och visa går mannen vidare . När en man gör slut med sin partner så blir kvinnan psykopat och mördar sina barn

Har du några belägg för att något av könen är överrepresenterade.
Skulle faktiskt säga att det är jämnt mellan män och kvinnor.
Kanske följer kvinnorna oftast efter med självmord. Medan männen backar ur.
Exempel är mannen som tände eld på ett hus med sina sovande barn. Och kvinnan som tog sina två barn upp på tågspåret.
Hur som helst har ingen vuxen rätt att frånta barnen livet.
Citera
2023-07-14, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Det som talar mot mord + självmord är att dessa allra oftast sker i hemmet. Jag sätter en peng på att de är mördade av en fjärde person.
Typ som kvinnan som rätt nyligen ställde sig på rälsen med barnen? Hade hon rälsen i vardagsrummet?
Citera
2023-07-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beautifulnighmare
https://fagerstanyheter.com/2023/07/07/tva-ars-fangelse-for-kvinna-som-misshandlade-sina-barn/?fbclid=IwAR1Pb7tCFksn_FEAX8BpGJkZJ4poirVGXjyY_E0P JlGiwo4Wq4JJrt4brtI

Kan det ha ngt med detta att göra?

Skinnskatteberg ligger inte norr över
Citera
2023-07-14, 14:08
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är bara en myt att det är förlossningsdepression som är orsak till att kvinnor dödar sina egna barn.

(FB) Svensk kvinna och barn hittade döda i London (2023-03-12)
(FB) Trippelmord på syskonen Vinberg 1992
(FB) Två pojkar i Sigtuna, åtta och fyra år gamla avlidna - mamma anhållen för mord
(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)

Ställer en fråga: Hur gamla är barnen i det aktuella fallet? Jag gissar utan att veta på en ålder mellan 2-8 år.
enligt en skribent om "rykten på stan" så ska barnen vara 1 och 3 år gamla
Citera
2023-07-14, 14:09
Medlem
Ännu ingen från Skinnskatteberg som vet vilken familjen var/är?

Undrar bara HUR kan det finnas en så stark orsak till detta handlade? 😢
Citera
2023-07-14, 14:11
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
bara svenskar som gör så
Bränner huset
Slänger sig framför tåget
Skjuter barnen sen sig själva

Ja utlänningar i det här landet slänger ut barnen och eller frugan från balkongen. Det är deras kännetecken.

Hur lätt är det att skaffa en pistol egentligen.
Citera
2023-07-14, 14:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Ännu ingen från Skinnskatteberg som vet vilken familjen var/är?

Undrar bara HUR kan det finnas en så stark orsak till detta handlade? 😢
Att ingen vet brukar betyda att det är en babbe/babba som är GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in