Citat:
Enligt lagen om elektronisk kommunikation (LEK) måste webbplatser informera besökare om användningen av kakor och få deras samtycke till att använda dem. Detta gäller även i Sverige. Kakor kan användas för att samla in statistik om hur en webbplats används och ge information om till exempel vilka sidor som är mer populära och vad användarna klickar på för rubriker samt hur länge de stannar på sidan. Tredjepartskakor används för att samla information om användaren av en sida för annonsering och skräddarsytt innehåll samt för webbstatistik.
Efter att varit inne på Dumpen i 30 sekunder har de placerat 7 kakor i webbläsaren!!
Lagen tvingar ägaren till en webbsida att explicit informera sina besökare om att cookies används, var cookies används på sidan samt vilka cookies det är som används.
Efter att varit inne på Dumpen i 30 sekunder har de placerat 7 kakor i webbläsaren!!
Lagen tvingar ägaren till en webbsida att explicit informera sina besökare om att cookies används, var cookies används på sidan samt vilka cookies det är som används.
Citat:
Inte för att jag försvarar lagbryteri, men det finns väl kakor- och spårningsspärrar att aktivera i de flesta webbläsare, antingen inbyggt eller som "tillägg".
Använder för tillfället Firefox, och den rapporterar att i den här tråden har 3 st spårare blockerats... Har blockeraren inställd på "strikt". Mina kak-blockerare medger endast "nödvändiga" kakor, dvs sådana som krävs för att sidan skall fungera.
Använder för tillfället Firefox, och den rapporterar att i den här tråden har 3 st spårare blockerats... Har blockeraren inställd på "strikt". Mina kak-blockerare medger endast "nödvändiga" kakor, dvs sådana som krävs för att sidan skall fungera.
Nu när jag var inne på Dumpen nyss så dök det upp en inforuta om godkännande eller inte godkännande av cookies. Det var länge sen en sån dök upp. Då har dom antagligen tagit åt sig av er kritik med snabb handläggning. Väl rutet, som ni brukar säga, hehehe...