2023-07-13, 19:06
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är ett bra tag sedan nu. Sara som skrev på facebook. Finns länkat och diskuterat i tråden.

Kan inte heller finna detta, jag ser en användare som påstår att de bryter mot dem men inget annat. Länka är du snäll.
Citera
2023-07-13, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingP75
Finns mycket obehagligt folk här i tråden ser jag. Tur man slipper se vilka de egentligen är.

Håller med – fast kanske inte från din synvinkel...
Citera
2023-07-13, 19:48
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är ett bra tag sedan nu. Sara som skrev på facebook. Finns länkat och diskuterat i tråden.

Vad Dumpen säger och faktiskt gör brukar sällan vara så noga dock.
Citera
2023-07-13, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vad Dumpen säger och faktiskt gör brukar sällan vara så noga dock.
Ack så sant. Man tycker dock att en ansvarig utgivare bör stå för den hen skriver...
Citera
2023-07-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Var skriver dom att dom int respekterar FNs stadgar om mänskliga rättigheter?
Det måste jag ha missat
Jag orkar inte leta. Handlade om att gäddors integritet inte skulle försvaras.
Citera
2023-07-13, 20:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Dom är av åsikten att dom pressetiska regelerna bör reformeras, pressetiska reglerna är ett regelverk som tidningsbranchen skapade och är inget som svenska folket har röstat fram
De är skapade för att inte den grundlagsskyddade etiken ska spolieras, om fler gör som Dumpen, ex v. PKK kommer grundlagen ändras, vilket gör det möjligt för en regeringen ensam kan ändra och tolka lagar, som det tyvärr är i många andra länder.

>Tack för det Televerket, eller Dumpen.
Citera
2023-07-13, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Psykvård, eller inte för det är budgeterat, så fler blir utan.

Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Folkgrupp? Så att inte gilla seriemördare och våldtäktsmän är också hets mot folkgrupp? Bankrånare kanske? Vad säger du om skattesmitare och fyllekörare, de får mycket kritik.. Kanske vi ska se närmare på kritiken mot politiker? Avskaffa den som hets mot folkgrupp? e
Jag försvarar inte Dumpen eller pedofiler på något sätt, tvärtom. Jag gillar arbetet som Sara o Patrik gör.

Men det var en seriös undran, eftersom pedofili ses som en sexuell läggning, kan man inte tillämpa den lagen då? Att trakassera pedofiler?

En neutralt ställd fråga!
Citera
2023-07-13, 20:24
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Maniac-
Jag försvarar inte Dumpen eller pedofiler på något sätt, tvärtom. Jag gillar arbetet som Sara o Patrik gör.

Men det var en seriös undran, eftersom pedofili ses som en sexuell läggning, kan man inte tillämpa den lagen då? Att trakassera pedofiler?

En neutralt ställd fråga!

Det är inte en sexuell läggning utan en sexuell störning

Pedofili skiljer sig från exempelvis en läggning då en sexuell läggning så blir personen attraherad av en person medans en pedofil blir attraherad av barnet och inte personen
Citera
2023-07-13, 20:25
Medlem
TheRealWolodarksis avatar
Undrar om de tillslut kommer råka ta någon instabil jävel som skjuter dem eller nåt....

Känns som de rör sig i dessa kretsar lol
Citera
2023-07-13, 20:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealWolodarksi
Undrar om de tillslut kommer råka ta någon instabil jävel som skjuter dem eller nåt....

Känns som de rör sig i dessa kretsar lol
Risken att Gäddorna skulle ha tillgång till kulvapen tror jag är väldigt liten.
Jag tror heller inte att de är speciellt mordiska även om de kan orsaka stor skada på annat sätt på barn och unga.
Citera
2023-07-13, 20:42
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
De är skapade för att inte den grundlagsskyddade etiken ska spolieras, om fler gör som Dumpen, ex v. PKK kommer grundlagen ändras, vilket gör det möjligt för en regeringen ensam kan ändra och tolka lagar, som det tyvärr är i många andra länder.

>Tack för det Televerket, eller Dumpen.

Men så funkar det i en demokrati, ibland ifrågasätts regler och ibland tar människor till civil olydnad för att dom anser att reglerna int fungerar
Citera
2023-07-13, 20:45
Avslutad
Citat:
Enligt lagen om elektronisk kommunikation (LEK) måste webbplatser informera besökare om användningen av kakor och få deras samtycke till att använda dem. Detta gäller även i Sverige. Kakor kan användas för att samla in statistik om hur en webbplats används och ge information om till exempel vilka sidor som är mer populära och vad användarna klickar på för rubriker samt hur länge de stannar på sidan. Tredjepartskakor används för att samla information om användaren av en sida för annonsering och skräddarsytt innehåll samt för webbstatistik.

Efter att varit inne på Dumpen i 30 sekunder har de placerat 7 kakor i webbläsaren!!

Lagen tvingar ägaren till en webbsida att explicit informera sina besökare om att cookies används, var cookies används på sidan samt vilka cookies det är som används.

Inte för att jag försvarar lagbryteri, men det finns väl kakor- och spårningsspärrar att aktivera i de flesta webbläsare, antingen inbyggt eller som "tillägg".

Använder för tillfället Firefox, och den rapporterar att i den här tråden har 3 st spårare blockerats... Har blockeraren inställd på "strikt". Mina kak-blockerare medger endast "nödvändiga" kakor, dvs sådana som krävs för att sidan skall fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in