2023-07-14, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72rhaBrr
Pistol är inblandat. 2 små barn samt mamman. Säkra källor. Så alltså mord samt självmord

Hur vanligt är det att inneha en pistol?
Kvinnor använder väl heller inte skjutvapen vid mord lika ofta som män. Men hade hon tillgång till en så kanske det var ”enklast”.
Citera
2023-07-14, 10:39
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Att skjuta sina barn och sedan sig själv är ju inte direkt vanligt förekommande bland kvinnor i Sverige som väljer den här vägen. Får starka bondevibbar eller i alla fall lantisvibbar. Är skinnskatteberg ett bondesamhälle eller vad är det för ett ställe?

Det ska bli intressant att få veta vad som orsakat detta.

Ser ut som en till döende industristad mer fast i det här fallet med en absurt lång historia (1300-talet i alla fall) och en stadigt sjunkande befolkning sen 80-talet när flera industrier lades ner.
Citera
2023-07-14, 10:41
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfoholik
Vi behöver tolka detta som ett lösryckt rykte tills någon riktig källa dyker upp. Men om det skulle stämma så är det dels fruktansvärt så klart, men också märkligt av polisen att direkt avfärda att någon mer skulle vara inblandad. Kriminalteknikerna har uppenbarligen lyckats ta reda på snabbt att det inte är någon annan som haft ihjäl gärningsmannen, vilket tyder på att förfarandet är dokumenterat på något sätt. Annars borde de ha dröjt med att gå ut med den informationen menar jag.

Kanske bara en inspelning till pappan, eller ett autentiskt avskedsbrev.
Polis på plats lär väl fått en god uppfattning om skottriktning och annat som bekräftar att mamman är GM också.
Citera
2023-07-14, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kvinnor använder väl heller inte skjutvapen vid mord lika ofta som män. Men hade hon tillgång till en så kanske det var ”enklast”.

Ja i detta fallet va det det som användes.
Citera
2023-07-14, 10:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja det undrar jag också.
Kan det ha varit en tjänstepistol?
Citera
2023-07-14, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Ja. Om de till exempel kräkts, kissat på sig etc.
Fast det krävs ju mer än "en blick" för att fastställa det.....
Citera
2023-07-14, 10:50
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det undrar jag också.
Kan det ha varit en tjänstepistol?

Nu gissar jag bara men antalet personer som har tjänstevapen hemma är nog BETYDLIGT mindre än antalet som har pistol för hobbyskytte.

Men hoppas verkligen inte att det stämmer... Iofs vet jag inte om det är så mycket värre än alternativen... Men tanken på att en 1-3-åring får se sin mamma skjuta ihjäl sitt syskon och reagera på det i några sekunder är för fruktansvärd för att tänka på. Speciellt om man har eller haft egna barn i den åldern.

Många skruvar ska nog vara lösa i skallen innan man tar till nåt sånt här, oavsett metod.
Citera
2023-07-14, 11:01
Medlem
https://fagerstanyheter.com/2023/07/07/tva-ars-fangelse-for-kvinna-som-misshandlade-sina-barn/?fbclid=IwAR1Pb7tCFksn_FEAX8BpGJkZJ4poirVGXjyY_E0P JlGiwo4Wq4JJrt4brtI

Kan det ha ngt med detta att göra?
Citera
2023-07-14, 11:05
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det kan man, den för ändamålet verksamma gasen finns kvar även med avgasrening.

Inte enligt Wikipedia:

Citat:
Suffocation
Suicide by carbon monoxide poisoning may be attempted by running the engine in an enclosed garage, or by piping the exhaust gas into the driver's compartment with a hose, but catalytic converters required for air quality regulations eliminate over 99% of carbon monoxide produced.[1]
Citera
2023-07-14, 11:06
Medlem
Identitet på kvinnan?
Ni som har säkra källor om att det är en kvinna och 2 barn samt pistol inblandat - bör ni väl också veta vilka det gäller?
Citera
2023-07-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beautifulnighmare
https://fagerstanyheter.com/2023/07/07/tva-ars-fangelse-for-kvinna-som-misshandlade-sina-barn/?fbclid=IwAR1Pb7tCFksn_FEAX8BpGJkZJ4poirVGXjyY_E0P JlGiwo4Wq4JJrt4brtI

Kan det ha ngt med detta att göra?

Inte helt omöjligt!
Citera
2023-07-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Nu gissar jag bara men antalet personer som har tjänstevapen hemma är nog BETYDLIGT mindre än antalet som har pistol för hobbyskytte.

Men hoppas verkligen inte att det stämmer... Iofs vet jag inte om det är så mycket värre än alternativen... Men tanken på att en 1-3-åring får se sin mamma skjuta ihjäl sitt syskon och reagera på det i några sekunder är för fruktansvärd för att tänka på. Speciellt om man har eller haft egna barn i den åldern.

Många skruvar ska nog vara lösa i skallen innan man tar till nåt sånt här, oavsett metod.

Om det stämmer att det är en kvinna bör hon finnas i nedanstående krets.

Troligt att hon är/varit medlem i den här klubben eller kommit över vapnet från någon medlem/närstående?

Obs det här är bara min gissning.

Edit Ändrat inlägg.
Senast redigerad av Psykbryt76 2023-07-14 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in