2023-07-11, 20:23
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/kultur/hooja-har-ett-ansvar-att-nyansera-bilden-av-norrlandska-mannen

"– Om det här blir den dominerande manliga identiteten i Norrbotten, hur är man då hbtq-person eller en person från en annan kultur i den kontexten? Eller hur är man kvinna i förhållande till det här?"

Se på tusan! vi kunde även vända det är till att vara homofobiskt, antifeministiskt och invadringsfientligt.
Citera
2023-07-11, 20:29
Medlem
darkSkyes avatar
Eftersom folk i den här tråden verkar inavlade och ingen lägger ut vad det är som har läckts, så gör jag alla som är nyfikna en tjänst.

Här är deras namn och en bild på dom två i ”Hooja”

Joakim "Hooja" Lithner (t.v) och Markus "DJ Mårdhund" Mattsby

Dom har även tidigare medverkat i ett rockband som hette ”Season One”

BILD PÅ HOOJA OCH DJ MÅRDHUND
Citera
2023-07-11, 22:06
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Dom ser ju för fan nästan homosexuella ut!!
Nej, nu är det slut lyssnat på Hooja för min del! Jag trodde förhelvete att dom skulle vara rejäla skogshuggare!

Jag har aldrig tyckt om dom, aldrig lyssnat på deras musik. Men trodde dom såg helt annorlunda ut 😂 men de här e ju värsta sthlms 🤡
Citera
2023-07-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebbelYell
Vem har upphovsrätten till den avmaskerade bilden i Aftonbladet?

Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Aftonbladet troligen. De har troligen tagit bilden genom anskaffningsfriheten.

Anledningen till att jag frågade är att bilden ser arrangerad ut. Det är inte bara en fotograf som smugit fram med gömd kamera.
Citera
2023-07-12, 01:57
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
https://www.svt.se/kultur/hooja-har-ett-ansvar-att-nyansera-bilden-av-norrlandska-mannen

Herrej*vlagud vad löjligt

SVT/Stockholm förnekar sig inte.
Man mår fan illa av dubbelmoralen. När granskades gangsterrappens mansbild ur det perspektivet? Där flödar den kassa kvinnosynen och böghatet medan Hooja skildrar norrländska män med självdistans och humor.

Det som provocerar medieeliten är förstås att den typ av män som Hooja beskriver fortfarande existerar (tack och lov) trots decennier av shaming av allt som liknar en normal svensk heteroman.

Det var samma sak när ”Rid mig som en dalahäst” blev en hit. Låten är ju bara partytrams men kultureliten kände sig ändå tvungen att fälla kommentarer om att den var ”lite väl nationalromantisk” eftersom låttexten innehåller ord som dalahäst och viking. Det är bara i Sverige som den egna historien och traditionen är hotfull och problematisk.

Inte nog med att Hooja-mannen fortfarande existerar, folk verkar älska både nationalromantik och norrlänningar. Den politiskt korrekta folkfostran har misslyckats och nu måste Hooja straffas genom avslöjanden och kritisk ”granskning”, fast ingen annan än den inre kulturelitiska kretsen bryr sig.
Citera
2023-07-12, 08:49
Medlem
Citat:
Nej, nu är det slut lyssnat på Hooja för min del! Jag trodde förhelvete att dom skulle vara rejäla skogshuggare!

Du kan väl inte på riktigt ha trott det? De är musiker i första hand och har varit det hela tiden, oavsett masker på eller inte. Den typiska skogshuggaren är knappast någon som hade kunnat åstadkomma vad de gjort. Möjligen Hoojas sång/rap, men inte musiken som Mårdis producerar.
Citera
2023-07-12, 09:57
Medlem
Citat:
Nu får du ju inte blanda ihop spegel och datorskärm människa!
Citera
2023-07-12, 19:51
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:

Och avfolkningsbygden förnekar sig som vanligt inte heller.
Formulerar sig dåligt och är kränkta.
Hå-hå Ja-ja.ä!
Citera
2023-07-12, 23:01
Medlem
Dr.Dres avatar
Man hitta på vilken anledning man vill att ogilla Hooja, men kom aldrig och säg att någon sunkig dansbandsrock från 1900-talet är mer intellektuell.

Beatles sjunger om att knarka, Elvis sjunger om att knulla, och U2 och liknande bögband är så kvasi-djupa att man tappar respekten för samtliga tidigare generationer. Musiken är till 90% ren skit gjort av knarkande fjollor, som nu idoliseras av nostalgiska förlorare med dålig hållning och impotensproblem.

Hoojas musik är fyndig, svängig och lättsam. Alltså, som musik förväntas vara.
Djupare budskap? Nej, men den låtsas inte heller ha det. Vilket automatiskt gör den bättre än nästan all annan musik; i synnerhet "intellektuell" sådan.
Citera
2023-07-13, 20:31
Medlem
Citat:

Po Tidholm bor sen länge i nån håla i södra Norrland, och växte upp i de krokarna också. Sen att han därimellan varit en del av stockholmska journalist-pk-eliten gör väl att du inte har direkt fel ändå.
Citera
2023-07-14, 11:10
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Man hitta på vilken anledning man vill att ogilla Hooja, men kom aldrig och säg att någon sunkig dansbandsrock från 1900-talet är mer intellektuell.

Beatles sjunger om att knarka, Elvis sjunger om att knulla, och U2 och liknande bögband är så kvasi-djupa att man tappar respekten för samtliga tidigare generationer. Musiken är till 90% ren skit gjort av knarkande fjollor, som nu idoliseras av nostalgiska förlorare med dålig hållning och impotensproblem.

Hoojas musik är fyndig, svängig och lättsam. Alltså, som musik förväntas vara.
Djupare budskap? Nej, men den låtsas inte heller ha det. Vilket automatiskt gör den bättre än nästan all annan musik; i synnerhet "intellektuell" sådan.

De påminner om Sean Banan och Markoolio. Lättsam musik som mest barn uppskattar.

Inget fel på musiken.
Citera
2023-07-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyyyy7uuy88u
Po Tidholm bor sen länge i nån håla i södra Norrland, och växte upp i de krokarna också. Sen att han därimellan varit en del av stockholmska journalist-pk-eliten gör väl att du inte har direkt fel ändå.

Tidholm visar vi väl bra på egen hand att det finns udda typer som han i Norrland. Varför ska han lägga ngt slags ansvar på Hooja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in