2023-07-14, 02:29
Medlem
Under torsdagskvällen fann en polispatrull tre döda personer i en personbil strax utanför Skinnskatteberg.

Strax utanför Skinnskatteberg, någon som har koll på området?
Citera
2023-07-14, 02:31
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja precis så illa har det blivit, varje skjutning /mord etc relateras till gängen på ett el annat sätt, det måste alltid kommenteras i media om det finns kopplingar el inte.

Under dagen kommer det att framkomma mer om fallet, tippar på att polisen kommer att gå ut med att GM hör till de avlidna.
Min magkänsla säger att en förälder dödat sina barn och sig själv. Dessvärre inte första gången det sker. Antagligen pga vårdnadstvist och/eller psykisk ohälsa.
Citera
2023-07-14, 02:31
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja precis så illa har det blivit, varje skjutning /mord etc relateras till gängen på ett el annat sätt, det måste alltid kommenteras i media om det finns kopplingar el inte.

Under dagen kommer det att framkomma mer om fallet, tippar på att polisen kommer att gå ut med att GM hör till de avlidna.

Tror också det. Ändå konstigt att det är det första polisen kläcker ur sig.
Citera
2023-07-14, 02:37
Avstängd
tramsebyxans avatar
Ett alternativ med tanke på att polisen genast talar om gängkriminalitet kan såklart vara att en gängkonstellation avrättat en kriminell pappa och dennes barn. Sveriges importerade gängvåld kanske har eskalerat ännu ett snäpp?

Men mer troligt, vårdnadstvist, galen pappa.
Citera
2023-07-14, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Kom igen nu Skinnskatteberg, 6 sidor i tråden, vi har ingen brottsplats ännu....

Det är en liten ort med strax över 2000 invånare. Chansen är inte stor att det är så många vakna vid den här tidpunkten.
Citera
2023-07-14, 02:47
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Ett alternativ med tanke på att polisen genast talar om gängkriminalitet kan såklart vara att en gängkonstellation avrättat en kriminell pappa och dennes barn. Sveriges importerade gängvåld kanske har eskalerat ännu ett snäpp?

Men mer troligt, vårdnadstvist, galen pappa.

En kommande vårdnadstvist i så fall tror jag. Frun vill separera och därför dödas barnen under en biltur. En man brukar i regel vara mest farlig precis när en kvinna bestämmer sig för att lämna honom.
Citera
2023-07-14, 02:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Kan finnas hinder att ev utföra detta i bostaden, grannar mm som gör att det blir mindre svårt såhär. Alla bor inte i hus som Bjärredfamiljen.

En planering som gjorts före en semesterresa?

Men som sagt enbart spekulation..vi får se.

Håller inte alls med. Det går väl att låsa dörren.
Citera
2023-07-14, 02:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag tror som du, förutom att jag tror att föräldrarna var separerade.

Men då tänker du alltså att barnen har begått självmord i detta utvidgade självmord? Inte att någon har mördat barnen och sedan begått självmord?

Jag tänker att det skedde i en bil. En naturlig förklaring till det skulle kunna vara att den andre föräldern är hemma.

Förstår inte det sista. Är helt övertygad om att det rör sig om mord följt av självmord, men om det ett utvidgat självmord kan jag ju inte ha en uppfattning om. Vet inte vad som drivit GM.
Citera
2023-07-14, 03:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Två barn mördades i Bjärred.

Ja det stämmer. Motivet var att skona barnen från vad de såg som ett livslångt lidande. Utvidgat självmord skulle jag säga är en lämplig term att använda i det fallet. (Så som jag minns omständigheterna i alla fall.)
Citera
2023-07-14, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Min magkänsla säger att en förälder dödat sina barn och sig själv. Dessvärre inte första gången det sker. Antagligen pga vårdnadstvist och/eller psykisk ohälsa.

Ja ditåt går onekligen tankarna. Utifrån vad som framkommit.

Citat:
Tror också det. Ändå konstigt att det är det första polisen kläcker ur sig.

Initiala uttalanden blir ju ibland lite grovt tillyxade, bilden lär klarna.
Citera
2023-07-14, 03:05
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Håller inte alls med. Det går väl att låsa dörren.

Men det kanske fanns andra ev familjemedlemmar i hemmet?
Andra faktorer som gör att det ev utfördes i en bil?
Citera
2023-07-14, 03:05
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Kan finnas hinder att ev utföra detta i bostaden, grannar mm som gör att det blir mindre svårt såhär. Alla bor inte i hus som Bjärredfamiljen.

En planering som gjorts före en semesterresa?

Men som sagt enbart spekulation..vi får se.

De flesta relationsmord sker i lägenheter med grannar. Andelen är lägre i villaområden. Jag tror på sammanboende vuxna i det här fallet och därför användes bilen som mordplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in