Citat:
Ursprungligen postat av
Jack.Elam

Så det är lite som Prigozhins utflykt till Moskva. Putin blev bara starkare av det och desto mer sanktioner desto bättre går det för Ryssland?
Du borde bli bannad från forumet. Varför klipper du bort resten av mitt inlägg som är högst relevant och där jag fastslår att sanktionerna har effekt? Så onödigt att smutsa ner med trams.
Här är hela mitt inlägg:
"Du diskuterar Rysslands ekonomi ur ett globalt perspektiv. Det stämmer tyvärr inte. Hade så varit fallet, hade sanktionerna bitit rejält mycket hårdare. Vi är på 27 sanktionspaketet nu, och det har medgivits att sanktionerna inte bitit som man hoppats.
Problemet är också att Ryssland började bredda sin portfölj 2014 (då de första sanktionerna började falla), och man har haft tid att sälja och köpa för att balansera så mycket det går för att man förstod att fler sanktioner förmodligen skulle komma.
Finns en snubbe på youtube som går igenom det bra och en artikel på BI om du är intresserad.
Sanktionerna kommer sannerligen sänka kvaliten på många produkter och levnadsstandarden, men det kan omöjligen sänka Ryssland som nation, det är totalt omöjligt ekonomiskt. Det är möjligt att "unplugga" sig själva ur världsekonomin. Flera länder är också beroende av rysk olja och gas, gödsel, ädelmetaller och jordbruk, och kommer inte sluta handla.
Som sagt. De funkar, men de kommer aldrig funka så som många hade trott. Det är också sant att vi i Europa lider av det också. Pandemin var en stor orsak, självklart, och detta gjorde det inte bättre."
Antingen är du ute efter att provocera, eller så läste du inte, eller så gjorde du det och ville trolla. Värt liv.