2023-07-12, 21:44
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
2021 drog de igång eller hur?
Har du eller någon annan fått tillgång till dumpens finanser?

Visst är det så att de båda pedofiljägarna har skyddade personuppgifter?
Och då inte kan tex sökas på någon lönekoll.
Passar ju bra nu när det ramlar in mycket swish.

Jag noterar också att så fort det blir tal om pengar, donationer och swish blir Saras temperament förändrat och hon blir vaksam och på hugget.
Hon gillar inte att prata om det och hon snäser av folk på Facebook som vill diskutera swish och vart pengarna går.
Hörsammat inte det så blir de avstängda och bannade på deras facebook, jag vet för det hände mig också.

Men fortsätt ni att leva i naivitet och inbilla er att det är helt skötsamma och ärliga personer bakom dumpen med ett rent brottslingar och belastningsregister bakom sig.

Men jag säger så här: när något verkar för bra för att vara sant är det förmodligen inte sant!

Det där stämmer inte, har vart flera som frågat och Sara har svarat

Tidigare detta år så sa hon att en stor del av pengarna gick åt att betala jurister för att se över verksamheten och sen gick en liten del av pengarna till julklappar till fiskarna och i övrigt så var det bränslekostnader och hotellnätter

Hon nämnde en annan gång att dom hade betalt en psykolog för att ge vård åt ett sexualbrottsoffer
Citera
2023-07-12, 21:46
Medlem
Trepidations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hur skulle de där två missbrukarna som stod helt utan pengar när dumpen starta kunnat tjäna pengar på annat?
Du svamlar tyvärr nu.
Historien har visat att pengar är den största av drivkrafter, speciellt om man inte har några själv.

Du vet att Patrik aldrig jobbat i hela sitt liv va?
Och förmodligen gäller det Sara också om man inte räknar prostitution som arbete.

De var båda riktigt illa ute innan swishar rädda dem.

Tydligen har denna sjöberg ett företag till, när man ser vad de sysslar med kan man nästan börja undra om pengarna går vidare till detta bolag.
Citera
2023-07-12, 22:07
Avslutad
Är kritik mot pedofiler hets mot folkgrupp?
Citat:
Hets mot folkgrupp

Att offentligt sprida uttalanden som hotar eller är nedsättande om en grupp av personer, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
https://www.aklagare.se/ordlista/h/hets-mot-folkgrupp/

Tycker man hör en hel del nedsättande om pedofiler...
Citera
2023-07-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trepidation
Tydligen har denna sjöberg ett företag till, när man ser vad de sysslar med kan man nästan börja undra om pengarna går vidare till detta bolag.
Dumpen Media Group verkar ju vara ägt av Sjövergs bolag. Så ja, utdelningar går till aktieägare...
Citera
2023-07-12, 22:26
Medlem
ErlingP75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Hur mkt jag än avskyr dessa gäddor så kan ja int önska livet ur dom, just för deras anhörigas skull

Det bästa vore om dom bara drog sig tillbaka och höll sig undan så dom kan göra så lite skada som möjligt

Eller det allra bästa hade vart om dom aldrig sexchattande med barn från första början med de e väll för mkt begärt tyvärr

Tyvärr skulle jag aldrig vilja ha något att göra med någon av mina anhöriga om det kom fram att de sysslade med att ragga på småbarn. Då kan de lika gärna göra processen kort med sig själva. Inget blir ändå som förut.
Och det står jag för. Har hört om anhöriga som får hela livet förstört när förövaren åker fast. Och efter något år vandrar fritt bland gatorna igen. De skäms, och får en känsla att de aldrig riktigt känt den riktiga personen, utan levt i en lögn.
Senast redigerad av ErlingP75 2023-07-12 kl. 22:28.
Citera
2023-07-12, 22:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Dumpen Media Group verkar ju vara ägt av Sjövergs bolag. Så ja, utdelningar går till aktieägare...
Sara äger aktier vad jag förstår, och Patrik.
Citera
2023-07-12, 22:48
Medlem
7hhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Maniac-
Är kritik mot pedofiler hets mot folkgrupp?

https://www.aklagare.se/ordlista/h/hets-mot-folkgrupp/

Tycker man hör en hel del nedsättande om pedofiler...
Pedofil är inte en sexuell läggning, det är som homosexualitet, en psykisk störning.
Citera
2023-07-12, 22:50
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingP75
Tyvärr skulle jag aldrig vilja ha något att göra med någon av mina anhöriga om det kom fram att de sysslade med att ragga på småbarn. Då kan de lika gärna göra processen kort med sig själva. Inget blir ändå som förut.
Och det står jag för. Har hört om anhöriga som får hela livet förstört när förövaren åker fast. Och efter något år vandrar fritt bland gatorna igen. De skäms, och får en känsla att de aldrig riktigt känt den riktiga personen, utan levt i en lögn.

Jag hade en vän som var pedofil men efter att jag fått reda på att han hade dömts för grovt barnporrnografibrott i början på -00 talet så sa ja upp all kontakt med han
Citera
2023-07-12, 22:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Patrik har kanske inte skyddade? Är du rädd att de tjänar några kronor eller? Jag tror jag måste swisha några rödingar bara för att det finns såna små grinollar som sitter och piper om småpengar. Så länge du inte swishar är det inte din sak, eller hur? Eller? Eller? Vad är problemet? De mottar inget statligt understöd, inte ens sökt det så dina skattepengar (om du betalar sådan) är säkra.
Psykvård, eller inte för det är budgeterat, så fler blir utan.
Citera
2023-07-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Sara äger aktier vad jag förstår, och Patrik.
Mycket möjligt. Man måste be om att få se aktieboken för att utröna ägarförhålladena fullständigt.
Citera
2023-07-12, 22:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Mycket möjligt. Man måste be om att få se aktieboken för att utröna ägarförhålladena fullständigt.
Fyra i styrelsen Patrik, Patris bror, Sara och en till, tror det var hon som var inneboende hos Sara, kanske hennes barn.
Citera
2023-07-12, 23:12
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fyra i styrelsen Patrik, Patris bror, Sara och en till, tror det var hon som var inneboende hos Sara, kanske hennes barn.

Har kollat.

Patrik äger 100%. Den fjärde är dotter till Sara. Jobbar åt släkten i två bemärkelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in