Citat:
Ursprungligen postat av
Orkavr
Jag går utbildningen just nu och blir klar i december. Fått jobb som vikarie på en sterilenhet och jobbar hela sommaren. Tjänar 169kr i timmen dvs 28000kr om man jobbar 100%. Tjänar bra och är inte ens klar med utbildningen. Här där jag är skriker dom efter folk så jag tror det är relativt enkelt att få jobb. Dom flesta som arbetar just nu är undersköterskor men dom vill ju helst ha utbildade steriltekniker.
Angående LIA så frågade jag via mail en utbildningssamordnare eller liknande om den är 16 veckor i sträck, eller om den är uppdelad, och fick ordet "Uppdelad" till svar. Du kanske kan utveckla svaret något?
Kan du berätta något om utbildningen i allmänhet? Och om jobbet?
Jag såg en liten video på en utbildningssida där en instrument- och steriltekniker sa att en sak som hon inte hade tänkt på innan var lukten, alltså lukten av torkat blod (och kanske annat). Jag tog mig an att tvätta bort blodfläckar på golvet i en korridor en gång när jag jobbade på ett sjukhus - dessa hade kommit från en kartong (någon hade gjort fel och beställt kartonger med stansade hål i) med öppnade provrör i, som hade hämtats från där jag jobbade och läckt på vägen - och efter en stund blev jag illamående.