2023-07-13, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alfimo
Ja för fan! Vadå andra generationens invandrare? Vi skickar hem både tredje och fjärde

Vi ska även utvisa dom som har någon invandrare någonstans i släktträdet. Finns det en promille icke-svenskt vikingablod så ska dessa personer utvisas!

Vi ska släktforska alla personer i Sverige, obligatoriskt mäta storleken på näsor, öron och kukar. Sverige för svenskar!

Dessa personer har ingenting i Sverige att göra, dom får åka hem. På gummibåt över atlanten om det så behövs!

..

Slutligen kan vi även skicka iväg alla inavlade också så kan Sverige stå tomt

Ett oseriöst tramssvar. Du skojar, det gör inte jag.

Sverige hade knappt utomeuropeisk invandring innan 90-talet. Så att prata om tredje och fjärde generationen ger ingen mening.

Vita européer har vi sällan problem med. De kommer från bra kulturer och integreras fort.

Det där med vikingagener var iof en ganska bra idé. Jag menar skandinaver borde ju värnas lika mycket som andra ursprungsbefolkningar.

Jag räknar med att det kommer interna regler om etnisk sammanhållning och giftermål osv som får stort stöd av internationella konventioner för att värna oss, precis som samerna får. Man kan tex inte bara bli same om man inte har sameblod. Det samma gäller kurder, massajer och flera indianstammar.

Det har du garanterat inga problem med. Men det är för att du är lite korkad och inte förstår bättre.
Citera
2023-07-13, 16:38
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Så vitt jag vet är de flesta iranier som kommit till Sverige av muslimsk börd. Visst, de hatades av dåtidens "flashbacksrasister", idag kan kan läsa på Flashback att "ingen har väl någonsin klagat på iranier".

Jorå du, mönstret finns. De senaste invandrargrupperna har alltid hatats av den inhemska befolkningens förlorare, loosers. De tar ut sitt eget misslyckande på dessa invandrare, som de anser är "hemska", "förstör landet" osv. En viss liten man i Tyskland (med mustasch) på just detta, att elda landets loosers mot invandrarna. En viss (lätt orange) man i USA gör exakt det samma. Samma grupper av folk.

Och läs gärna lite historia, så ser du exakt samma mönster i antiken också....

Det är väl klart att det blir så, precis som det blir i alla andra länder. Varför skulle svenskarna reagera annorlunda? Ingenstans i historien eller världen har den inhemska befolkningen välkomnat en massinvasion av andra folkslag som har helt andra värderingar än dom själva. Varför skall man behöva anpassa sig, göra uppoffringar, se sig själva förbigådda av de styrande, o.s.v.
Hatet sitter naturligt i alla slags människor. Det kan du inte klandra bara det svenska folket för.
Klart man klagar på de folket som kommer. Man ser ju hur dom beter sig och hur det påverkar deras vardag och samhällets omställningar som påverkar så otroligt mycket. Skall vi bara hålla käft?

Flasbackare är landets innevånare så vad hade du väntat dig?
Citera
2023-07-13, 16:43
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Varför tillät vi folkutbytet från mitten av 1800-talet till 1920 talet då 1,5 miljoner svenskar flyttade till Amerika varav endast 1/5 del dvs 300 tusen sedan återvandrade?

Frågor som för evigt saknar svar.

Snackar du om?

Utvandring är inget folkutbyte.
Sen är det upp till var och en att ge sig av vart man vill, om man får.... svar nog?
Citera
2023-07-13, 16:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Det är väl klart att det blir så, precis som det blir i alla andra länder. Varför skulle svenskarna reagera annorlunda? Ingenstans i historien eller världen har den inhemska befolkningen välkomnat en massinvasion av andra folkslag som har helt andra värderingar än dom själva. Varför skall man behöva anpassa sig, göra uppoffringar, se sig själva förbigådda av de styrande, o.s.v.
Hatet sitter naturligt i alla slags människor. Det kan du inte klandra bara det svenska folket för.
Klart man klagar på de folket som kommer. Man ser ju hur dom beter sig och hur det påverkar deras vardag och samhällets omställningar som påverkar så otroligt mycket. Skall vi bara hålla käft?

Flasbackare är landets innevånare så vad hade du väntat dig?

Det är alltså inte "landets inhemska befolkning" i stort, utan loosers och lowlifes, som skyller sitt egna tillkortakommande på "de andra".

Andelen sådana här loosers ökar i svåra tider, det är därför högerextrema partier älska kriser och lågkonjunktur.

Sen kommer en "stark ledare" och bekräftar looserns hjärnspöke, osvsett om han är orange, mustaschprydd eller har blank skalle, och loosern blir eld och lågor.
Citera
2023-07-13, 16:48
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Snackar du om?

Sen är det upp till var och en att ge sig av vart man vill, om man får.... svar nog?
Nej, det var ett ovanligt lamt inlägg.
Utvandring är ju totalt motsatsen mot lycksökande asylanter som ljuger sig igenom asylprocessen för få del av andras hårt inarbetade välstånd.
Amerika välkomnade ju alla invandrare, ungefär som Sverige gjorde på -60 talet.
Citera
2023-07-13, 16:49
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Ett oseriöst tramssvar. Du skojar, det gör inte jag.

Sverige hade knappt utomeuropeisk invandring innan 90-talet. Så att prata om tredje och fjärde generationen ger ingen mening.

Vita européer har vi sällan problem med. De kommer från bra kulturer och integreras fort.

Det där med vikingagener var iof en ganska bra idé. Jag menar skandinaver borde ju värnas lika mycket som andra ursprungsbefolkningar.

Jag räknar med att det kommer interna regler om etnisk sammanhållning och giftermål osv som får stort stöd av internationella konventioner för att värna oss, precis som samerna får. Man kan tex inte bara bli same om man inte har sameblod. Det samma gäller kurder, massajer och flera indianstammar.

Det har du garanterat inga problem med. Men det är för att du är lite korkad och inte förstår bättre.

Skitsnack!
Jag kan lära barnen samiska och vips kan dom bli samer!

Du är verkligen det fetade och nu motbevisar jag dig.

"2 § Med same avses i denna lag den som anser sig vara same och
1. gör sannolikt att han eller hon har eller har haft samiska som språk i hemmet, eller
2. gör sannolikt att någon av hans eller hennes föräldrar, far- eller morföräldrar har eller har haft samiska som språk i hemmet, eller
3. har en förälder som är eller har varit upptagen i röstlängd till Sametinget, utan att länsstyrelsen därefter beslutat annat."

https://www.sametinget.se/1061#:~:text=R%C3%A4tten%20att%20bli%20upptagen%20 i%20r%C3%B6stl%C3%A4ngden%20och%20d%C3%A4rmed,har% 20en%20f%C3%B6r%C3%A4lder%20som%20%C3%A4r%20upptag en%20i%20r%C3%B6stl%C3%A4ngden.
Citera
2023-07-13, 16:50
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Det är alltså inte "landets inhemska befolkning" i stort, utan loosers och lowlifes, som skyller sitt egna tillkortakommande på "de andra".

Andelen sådana här loosers ökar i svåra tider, det är därför högerextrema partier älska kriser och lågkonjunktur.

Sen kommer en "stark ledare" och bekräftar looserns hjärnspöke, osvsett om han är orange, mustaschprydd eller har blank skalle, och loosern blir eld och lågor.
Nu kom kursen du gick för arbetslösa förtroendevalda fram igen.
Regel nr 1. I brist på argument så skall man alltid hänvisa till Nazityskland.
Citera
2023-07-13, 16:51
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Vad har SD uträttat sen 2010 utom att få alla andra partier att rösta tvärtemot SD:s förslag?
Om SD skall behålla merparten av sina väljare måste dom ställa ultimatum mot regeringen illa kvickt för att genomföra något som ger genomslag.
Kanske SD:s politiker vant sig med höga löner och ett bekvämt liv.
Viktigare att sitta kvar så länge som möjligt och slicka Moderaterna i röven, än att riskera omval och gå miste om alla förmåner?
Samma Moderater som tillsammans med Reinfeldt förstörde Sverige.

Det som presskonferensen handlade om idag är ju löjligt.
Inte ens Aftonbladet har gjort snyftreportage om SD/Regeringens presskonferens eller beslut.

Du resonerar som en icke SDare. Dom skyndar långsamt men effektiv dit vi vill komma, var så säker på det.
Citera
2023-07-13, 16:53
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Snackar du om?

Topic är ju migration.
Många sverjevänner anser att migration är folkutbyte.
På vilket sätt är det rätt att plocka russinen i kakan?
Varför försvarar du att de rika i Sverige runt 1850-1920 tillät ett enormt folkutbyte genom att inte göra allt för att vår svenska befolkning skulle stanna i Sverige?
Och jag förhåller mig fortfarande till topic då ofta skickade man först en person till "Amerika" och sen skickade man flera efter genom "anhöriginvandring".
Citera
2023-07-13, 16:55
Medlem
53....so whats avatar
Citat:

Ja det kanske är dom som hörs högst, men är övertygad om att det muttras i de flesta led.
Det är för att dom drabbas först och hårdast. Looser är kanske en effekt av vad vi diskuterar här, tror du inte?
Citera
2023-07-13, 16:59
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Du resonerar som en icke SDare. Dom skyndar långsamt men effektiv dit vi vill komma, var så säker på det.
Jag är en trogen SD väljare sen 2010, men tålamodet börjar tryta.
Jag är en realist med, jag tror min teori håller om att SD:s riksdagspolitiker vill hålla sig kvar vid makten och alla förmåner/höga löner hindrar dom att följa sina väljares intressen.

SD tummar mer och mer på frågor där dom tidigare haft tydlig linje.
NATO, iofs bra att dom ändrat sig.
Pensionerna
A-kassorna
Friskolorna. Lite tragikomiskt att SD försvarar friskolor! Det har ju varit rena plantskolor för islamsk indoktrinering.
Och sist men inte minst Invandringen.
Senast redigerad av Lucienne.camille 2023-07-13 kl. 17:04.
Citera
2023-07-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Det var ju ändå så att på den tiden så var det inte ovanligt att man skickade iväg ett barn till USA för att sedan låta fler barn följa efter lite som dagens anhöriginvandring. För att relatera till topic.
Sen kunde de såklart ta över föräldrar också, såklart de var tvungna att försörja dom (vilket jag inte vänder mig emot).

Men vi tillät detta folkutbyte som dränerade vårt land framförallt på ungdomen.
Detta har såklart varit en bidragande orsak till att vi senare varit nödgade att välkomna migranter till vårt land.

Ja de åkte iväg och skapade "vilda västern".
Nu har misstaget upprepas, vi har skapat "vilda norden"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in