Citat:
Ursprungligen postat av
Lucienne.camille
Jg röstar på SD men tror det sett bättre ut utan SD i riksdagen.
Klistrar in ett tidigare inlägg i tråden från mig.
” Jag börjar tro att SD existens är kontraproduktivt för att minska den ohälsosamma invandring från MENA.
Uppvaknandet från övriga partier, speciellt S hade kommit mycket tidigare om inte SD funnits och kampen mot SD varit det primära för hela etablissemanget och letts av högljudda asylkramare från övriga 7 partier i riksdagen.
Enligt en del politiska kommentatorer gjorde landsplågan Reinfeldt t ex den vansinniga uppgörelsen med MP 2011, som ligger mest till grund för dagens problem för att ”bestraffa” SD.
AfS tror jag noll på, dom skulle få ännu mer problem än SD haft.
Min teori är att lära sig av motståndarna genom att påverka inifrån redan etablerade partier för att minska invandringen.
Muslimerna har haft stora framgångar med den taktiken.
Då är Socialdemokraterna säkraste kortet för en detta.
S har historiskt tidigare (innan 2006) alltid strypt invandringen och högern ökat den.”
Därom har vi olika uppfattningar.
Utan SD hade debatten aldrig uppkommit.
Sosseriet hade fortsatt och frågan är om vi inte hade varit vid katastrofens brant redan.
S kanske hade insett att det gått åt helvete, men man hade varit helt oförmögna att göra nåt åt saken.
SD har satt blåslampan i röven på de mest oförnuftiga idioterna i detta land så det kan vi inte ta ifrån dom.
Sen har dom väl sett att det inte går att göra allt på en gång, just för att sosseriet sitter så jävla djupt i våra svenska förvaltningar att det inte går att sparka ut kompetensen även om de ville det.
SD sitter inte i regeringsposition... än, det måste vi rätta till om det skall till radikala förändringar.