2023-07-13, 16:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Jg röstar på SD men tror det sett bättre ut utan SD i riksdagen.

Klistrar in ett tidigare inlägg i tråden från mig.

” Jag börjar tro att SD existens är kontraproduktivt för att minska den ohälsosamma invandring från MENA.
Uppvaknandet från övriga partier, speciellt S hade kommit mycket tidigare om inte SD funnits och kampen mot SD varit det primära för hela etablissemanget och letts av högljudda asylkramare från övriga 7 partier i riksdagen.
Enligt en del politiska kommentatorer gjorde landsplågan Reinfeldt t ex den vansinniga uppgörelsen med MP 2011, som ligger mest till grund för dagens problem för att ”bestraffa” SD.
AfS tror jag noll på, dom skulle få ännu mer problem än SD haft.
Min teori är att lära sig av motståndarna genom att påverka inifrån redan etablerade partier för att minska invandringen.
Muslimerna har haft stora framgångar med den taktiken.
Då är Socialdemokraterna säkraste kortet för en detta.
S har historiskt tidigare (innan 2006) alltid strypt invandringen och högern ökat den.”

S är aldrig ett säkert kort för någonting numera. De har bara en sak för sina ögon och det är den egna makten som de hoppar från tuva till tuva för att få och behålla. S idag och historiska S är två helt disparata företeelser.
Citera
2023-07-13, 16:10
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Singapore är ett land som vill ha en 100 % homogen befolkning. I det fetade ser du att han inte ser något problem med muslimerna i övrigt. Äsch du får den igen Muslims socially do not cause any trouble, but they are distinct and separate. Religionsmässigt är Singapore diversifierat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Singapore
En följdfråga till dig.
Hur vanligt är det med blandäktenskap inom islam?
T ex en kristen eller jude som gifter in sig i familjen, speciellt om det är en muslimsk man och en kvinna eller annan man med en annan religion?
Citera
2023-07-13, 16:11
Medlem
Citat:
Varför tillät vi folkutbytet från mitten av 1800-talet till 1920 talet då 1,5 miljoner svenskar flyttade till Amerika varav endast 1/5 del dvs 300 tusen sedan återvandrade?

Frågor som för evigt saknar svar.

Vilka "vi"?
Citera
2023-07-13, 16:14
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
S är aldrig ett säkert kort för någonting numera. De har bara en sak för sina ögon och det är den egna makten som de hoppar från tuva till tuva för att få och behålla. S idag och historiska S är två helt disparata företeelser.
Du har rätt, men det finns fler flumliberaler som vill ha helt öppna gränser inom högern än inom S.
Det ligger i högerns DNA numera att ha en hög invandring som slår sönder välfärdssamhället för att skapa ett nytt USA med privatiseringar.
Gamla stammens sossar ville inte ha dagens utveckling, dom blev överkörda i vacuumet då Göran Persson avgick.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
För att ditt förslag inte är realistiskt. Uppmuntring med ekonomiska medel är det enda rimliga som faktiskt kan genomföras.

Sen så är ju 500k per familj ingenting utan en investering.

1 familj kanske har 4-5 barn bland dessa mena-afrika invandrare. då blir det 7 st för en familj.

70 000 personer (10 000 familjer) kommer då lämna för 5 miljarder kronor i bidrag. Jävla struntsumma och en jävligt bra investering, tänk på hur mycket gratis skolgång, gratis sjukvård alla andra bidrag och såklart kostnad för kriminalvården, tolkar och rättegångar för de kriminella kostar skattebetalarna.

50 miljarder för att utvisa 700 000 personer.

Detta gäller ju de med PUT och medborgarskap vilka vi inte kan få bort på andra sätt.

De utan dessa ska såklart tvångsdeporteras.

Om den politiska viljan finns så går det.
Citera
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Jag bor i ett utanförskapsområde och förstår till stor del hur han resonerar.
Kanske kan vara jobbigt för flashbackrasisterna att man inte är rasist bara för att man bor i ett utanförskapsområde.
Har inga problem med det. Jag bor oxå som du. Men jag har problem med de som bor vitt och utan problem, skall ha in massor av nya folk.

De som bombar är inte några jag känner iaf. De är väl mer som du.
Citera
2023-07-13, 16:17
Medlem
CyberIngmars avatar
Sen får turken resa visumfritt till Sverige Man slänger ut något litet förslag och hoppas att ingen märker någonting när turkarna invaderar Sverige.
Citera
2023-07-13, 16:17
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vet inte, men det är ju uppenbarligen ett problem som uppstått till följd av bristande integration i kombination med en hög invandring.

Att det finns bristfällig integration är jag högst medveten om.
Hade en klasskompis i grundskolan vars pappa var alkis och misshandlade honom.
Han blev sedermera en kriminell nynazist.
På vilket sätt gör det alla svenskar till kriminella nazister?

För då topic är anhöriginvandring så utgår jag ifrån att du anser att mer invandring leder till ökad kriminalitet, rätta mig om jag har fel.
Citera
2023-07-13, 16:18
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Jg röstar på SD men tror det sett bättre ut utan SD i riksdagen.

Klistrar in ett tidigare inlägg i tråden från mig.

” Jag börjar tro att SD existens är kontraproduktivt för att minska den ohälsosamma invandring från MENA.
Uppvaknandet från övriga partier, speciellt S hade kommit mycket tidigare om inte SD funnits och kampen mot SD varit det primära för hela etablissemanget och letts av högljudda asylkramare från övriga 7 partier i riksdagen.
Enligt en del politiska kommentatorer gjorde landsplågan Reinfeldt t ex den vansinniga uppgörelsen med MP 2011, som ligger mest till grund för dagens problem för att ”bestraffa” SD.
AfS tror jag noll på, dom skulle få ännu mer problem än SD haft.
Min teori är att lära sig av motståndarna genom att påverka inifrån redan etablerade partier för att minska invandringen.
Muslimerna har haft stora framgångar med den taktiken.
Då är Socialdemokraterna säkraste kortet för en detta.
S har historiskt tidigare (innan 2006) alltid strypt invandringen och högern ökat den.”

Därom har vi olika uppfattningar.
Utan SD hade debatten aldrig uppkommit.
Sosseriet hade fortsatt och frågan är om vi inte hade varit vid katastrofens brant redan.
S kanske hade insett att det gått åt helvete, men man hade varit helt oförmögna att göra nåt åt saken.
SD har satt blåslampan i röven på de mest oförnuftiga idioterna i detta land så det kan vi inte ta ifrån dom.
Sen har dom väl sett att det inte går att göra allt på en gång, just för att sosseriet sitter så jävla djupt i våra svenska förvaltningar att det inte går att sparka ut kompetensen även om de ville det.
SD sitter inte i regeringsposition... än, det måste vi rätta till om det skall till radikala förändringar.
Senast redigerad av 53....so what 2023-07-13 kl. 16:20.
Citera
2023-07-13, 16:20
Medlem
Anuspedagogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast NATO eller inte NATO har ju absolut ingenting med stoppad islamisering att göra. Det är ju för övrigt en panikhandling som redan var inledd när regeringen tillträdde.

Det här är ju i alla fall någonting som åtminstone ligger i linje med att försöka stävja det du nämner.

Som Jag ser det så har det en koppling. Man vill ge sken av någon slags handlingskraft från SD efter att ha svikit vad som historiskt sett varit en av sina kärnfrågor i Anti NATO-anslutning. Dessutom kommer det dagen efter NATO beslutet. Ett totalt kontrollerat parti som enbart sitter där för att lura Svenssons att dom kommer göra skillnad medans förfallet fortgår.
Citera
2023-07-13, 16:24
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Minns inte. Var du med så kanske du minns?
Eller ska vi stå till svars för vad nån gjorde för flera generationer sen?

Det var ju ändå så att på den tiden så var det inte ovanligt att man skickade iväg ett barn till USA för att sedan låta fler barn följa efter lite som dagens anhöriginvandring. För att relatera till topic.
Sen kunde de såklart ta över föräldrar också, såklart de var tvungna att försörja dom (vilket jag inte vänder mig emot).

Men vi tillät detta folkutbyte som dränerade vårt land framförallt på ungdomen.
Detta har såklart varit en bidragande orsak till att vi senare varit nödgade att välkomna migranter till vårt land.
Citera
2023-07-13, 16:25
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Därom har vi olika uppfattningar.
Utan SD hade debatten aldrig uppkommit.
Sosseriet hade fortsatt och frågan är om vi inte hade varit vid katastrofens brant redan.
S kanske hade insett att det gått åt helvete, men man hade varit helt oförmögna att göra nåt åt saken.
SD har satt blåslampan i röven på de mest oförnuftiga idioterna i detta land så det kan vi inte ta ifrån dom.
Sen har dom väl sett att det inte går att göra allt på en gång, just för att sosseriet sitter så jävla djupt i våra svenska förvaltningar att det inte går att sparka ut kompetensen även om de ville det.
SD sitter inte i regeringsposition... än, det måste vi rätta till om det skall radikala förändringar.
Vad har SD uträttat sen 2010 utom att få alla andra partier att rösta tvärtemot SD:s förslag?
Om SD skall behålla merparten av sina väljare måste dom ställa ultimatum mot regeringen illa kvickt för att genomföra något som ger genomslag.
Kanske SD:s politiker vant sig med höga löner och ett bekvämt liv.
Viktigare att sitta kvar så länge som möjligt och slicka Moderaterna i röven, än att riskera omval och gå miste om alla förmåner?
Samma Moderater som tillsammans med Reinfeldt förstörde Sverige.

Det som presskonferensen handlade om idag är ju löjligt.
Inte ens Aftonbladet har gjort snyftreportage om SD/Regeringens presskonferens eller beslut.
Senast redigerad av Lucienne.camille 2023-07-13 kl. 16:42. Anledning: Glömt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in