[quote=Huvudarmochta|85059209]
Citat:
Ursprungligen postat av
drink40s
Jag är 20 år. Triggerpunkter vad är det? Vill verkligen inte SKADA mig, alltså jag tänkte att innan jag börjar lyfta tungt så värmer jag upp på typ cykel maskinen lugnt i typ 5 minuter, sedan uppvärmning innan varje del (dvs, knäböj så värmer jag upp på knäböj innan och höjer vikterna innan jag kör på allvar) efteråt så stretchar jag i typ 10 minuter! Krävs det mer?
Springer du och även lyfter tungt? Alltså utvecklas du också och ökar? Det är mitt mål. Snabbare, starkare och uthålligare. Tack för råden kamrat!
Mjo styrketränar väl eller springer varje dag numera. Utom då det är för fysiskt tungt på jobbet. Nu har jag sprungit i stort sätt en mil om dagen i två veckor och massa nickls and dimes som han David goggins brukar köra. Då har stretching blivit mycket viktigt annars blir man steeel som fan. Vad det gäller styrketräning är de typ ba käka 5 lite mindre kompletta måltider om dagen om du vill lägga på dig muskler. Om du börjar känna dig kåt som fan brukar man ligga i kaleriöverskott 😆😆😆.
Blir du fet så fasta och spring mer 😎😆.
Tänkte själv gå över och prova köra 2 st styrkepass om dagen med start imorgon får se hur de går 🤔😁😎
Lycka till and Stay hard 💪👊