Citat:
Ursprungligen postat av
BenDavis
Du har en ca 20 minuters lucka direkt efter träningen där dina muskler är vidöppna för påfyllnad av energi. Inget insulin behövs för att energin ska fyllas på i musklerna och det är här du kan säkerställa ork för nästa pass.
För att fylla på behöver du snabba kolhydrater, typ socker. Den bästa sportdrycken är chokladmjölk, för då får du även i dig leucin som är en av de essentiella aminosyrorna och som används för muskeluppbyggnad.
Andra schyssta grejer att göra eftee träning för att bättre muskelåterhämtning är isbad eller bastubad samt stretchning. Även uppvärming innan passet med dynamisk stretch och nertrappning i slutet av passet med stora, lugna rörelser.
Så typ efter mitt sista pass/set/löpning så ska jag käka typ en eller två kexchoklad inom 5 minuter? Ska jag käka leucin direkt då, med kexchokladen?
Vad menas med ”stora, lugna rörelser”?
Vad tror du om anabolic window? Är det sanning eller myt? Hur länge varar anabolic window efter träning? Vissa säger 30 minuter och andra upp till 48timmar efter träning.
Tack för råden, vill verkligen kunna göra det jag tänker göra och för det KRÄVS att musklerna hinner återhämta sig så man kan prestera på topp!