2023-07-13, 10:16
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Tolkar jag dig rätt, i att du föredrar krig, med hundratusentals döda och skadade och miljontals människor på flykt?

Tycker du att NATO länder som Turkiet, Ungern och Polen är hbtq och woke vänliga?

Nej jag vill inget annat ha än fred.
Men man kan förstå varför ryssland inte vill ha det.
Hade ryssen sätt militärbaser på gränsen i Kanada och mexico så hade jag förstått usa.

Nej det tycker jag inte, men du ser inte pressen ungern och polen har i mot sig!?
Citera
2023-07-13, 10:17
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Tolkar jag dig rätt, i att du föredrar krig, med hundratusentals döda och skadade och miljontals människor på flykt?
Eftersom det var lillefar Vladimir som drog igång kriget, så kan vi utgå ifrån att det är just vad han önskar.
Citera
2023-07-13, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Är helt enig med dig.
Jag vill inget annat.
Men nu är ju inte alltid verkligheten lika gullig och enkel som en saga tyvärr.
Går inte att ha en tillsatt marionett som är styrd av Washington och tro att han ska få order att ge sig

Putin är Washingtons marionett? Ok.
Citera
2023-07-13, 10:20
Medlem
Det är viktigt att vi inte släpper fram homofobiska tankar när vi studerar HBTQ-federationens förluster, för vi skall sakligt och omdömesgillt studera vad som händer och inget får grumla våra skarpa analyser.

Senaste dygnet har ytterligare 510 st bögförbrytare eliminerats och vi är uppe i totalt 236.040 bögkriminella som aldrig mer kan ingå samkönade äktenskap i dom med prideflaggor vackert utsmyckade ryskortodoxa kyrkorna... .....

Eftersom förlustsiffrorna numera ligger vid normtalen har vi ingen förändring i kalkylen utan vi ser att genombrytningen av 300.000-gränsen kommer att ske den 15 november.

Det är också som vanligt stor utslagning av det bögiga artilleriet, 23 st artilleripjäser har slagits ut samt ytterligare 4 st raketartillerisystem. Vi ser också ett mönster i att Ukraina slår mot luftförsvarssystemen, strategin bakom detta förstår vi inte helt, men det är hela 6 sådana system som slagits ut.

Den stora frågan är vem som efterträder Putin och hur den inre kretsen verkar för att få stopp på det för Ryssland så katastrofala kriget.
Citera
2023-07-13, 10:22
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Uppenbarligen är det du som har problem.
Och har du inte problem att hitta dessa sidor så är det nog dax att skaffa glasögon.

https://deepstatemap.live/en#7/45.840/43.715

Testa och slå in maj och fram till nu....
Ser du inte att fronten flyttat sig i söder?

Det blå innebär mark som Ukraina tagit de två sista veckorna.

Troligen så har denna första fasen i offensiven varit en "Reconnaissance-in-force"
https://en.wikipedia.org/wiki/Reconnaissance#Reconnaissance-in-force

Citat:
RIF use considerable (but not decisive) force in order to elicit a strong reaction by the enemy that more accurately reveals its own strength, deployment, preparedness, determination, and other tactical data.

Man letar svagheter i den ryska linjerna. Man är inte så jävla dum så man gör en "All out assault" på en fiendelinje som grävt ner sig i månader. Då är man skapligt dum i huvudet som befälhavare.

Men av någon anledning så tror pro-ryssar att det är så man krigar.
Citera
2023-07-13, 10:23
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Varför skall han då ge sig?

Ska inte ge sig , sätta sig vid förhandlingsbordet så klart.
Det dör mängder med tappra ukrainska män och han bryr sig inte.
Detta är en broder folk för fan
Citera
2023-07-13, 10:23
Medlem
Citat:
Hade ryssen sätt militärbaser på gränsen i Kanada och mexico så hade jag förstått usa.

Nu är det så att USA hotar varken Canada eller Mexico.
Citera
2023-07-13, 10:26
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Du verkar va något så ovanligt som en någorlunda normalt fungerande debattör i detta dagisforum. När jag säger "krossat" så anspelar jag på de svåra förluster ukrainarna lidit senaste månaden. Jag är av den åsikten att dessa förluster inte är hållbara i längden. ukrainas "offensiv" går "långsamt" därför att de förlorar tusentals män. Det här är inte tv-spel.

Det är lite vanskligt att uttala sig om Ukrainska förluster då de inte är lika officiella men huvudstyrkan har inte gått till offensiv än så det är för tidigt att göra något krossande.
Sedan finns det flera förklaringsmodeller till varför offensiven går långsamt, som att probe-angreppen till att hitta svagheter i rysslands försvar var svårare att förväntas, ovanligt mycket minering som fördröjer samt prioritet på att slå ut artellerisystem innan man går till djupare offensiv.

Huruvida dessa stämmer kan jag inte bekräfta, men tankesättet bakom dessa att förlusterna man tar idag är att bygga upp förutsättningar för bättre offensiv med mindre förluster senare.
Det stämmer därmed att modern krigföring inte är som ett tv-spel där man bara attackerar rakt av, utan attackerna bör vara väldigt genomtänkta och anpassade för situationen.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
nej men zelensky är det

Konspirationsteori deluxe. Det är väl Judiska intressen i botten och globalister som styr också?
Citera
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Kom igen nu, det heter broderfolk. Lär dig skriva ihop.
Citera
2023-07-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ska inte ge sig , sätta sig vid förhandlingsbordet så klart.
Det dör mängder med tappra ukrainska män och han bryr sig inte.

"Broder folk"?, åt oss skandinaver? Nej ryssorcherna får inte vinna något över huvud taget. De skall tryckas tillbaka till sina hålor där dom kom ifrån och hålla sig där. Något annat scenario finns inte.
Citera
2023-07-13, 10:28
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
nej men zelensky är det

Enligt säkra källor så är Putin en CIA agent

https://twitter.com/tiagodandre/status/1643232712688279560?t=xPire8Exs8xpygqZXfKT_w&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in