2023-07-13, 08:52
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Som jag trodde, mest bara duttande med småförändringar där 18år blir 21år, alternativt skyddsbehövande får det lite svårare att hämta familjen och de 900 årliga kvotflyktingarna bara får hämta hit anhöriga under de tre första månaderna. Bättre än inget men ändå svagt och visar bara på att det mest är kosmetiska förändringar vilket är ett resultat av SDs lathet.

Kommer bara ha marginell effekt. Kommer fortfarande flöda in MENAiter.
Bättre än inget, men som du skrev har det ingen större effekt.
SD gräver sin egen grav när dom inte sätter hårt mot hårt.
Det som krävs är rejäla förändringar, t ex slopa EBO lagen och placera alla asylsökare i Norrland i tråkiga läger med minimala bidrag eller förmåner.
SD/Regeringen har ju majoritet att göra såna förändringar.
Senast redigerad av Lucienne.camille 2023-07-13 kl. 08:57. Anledning: Glömt
Citera
2023-07-13, 09:09
Medlem
Citat:
Som jag trodde, mest bara duttande med småförändringar där 18år blir 21år, alternativt skyddsbehövande får det lite svårare att hämta familjen och de 900 årliga kvotflyktingarna bara får hämta hit anhöriga under de tre första månaderna. Bättre än inget men ändå svagt och visar bara på att det mest är kosmetiska förändringar vilket är ett resultat av SDs lathet.

Amen

0% skillnad

AFS 2026
Citera
2023-07-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagnitardigenkelt
Amen

0% skillnad

AFS 2026
AFS där losern Kasselstrand trots uselt valresultat tar halva partikassan i lön för att sitta hemma och slappa eller mobba ut halva partiledningen? Nej tack, vill inte stödja förlorare.

Lägger mig nog på soffan istället faktiskt om SD inte börjar leverera ordentligt snart (med leverans menar jag asylinvandring/anhöriginvandring på under danska nivåer, nettoutvandring till MENA - dvs fler MENAiter lämnar Sverige än som kommer hit och bland EUs lägsta utdelande av medborgarskap).
Citera
2023-07-13, 09:23
Medlem
Bannons avatar
Citat:

För lite och för sent

Ljusår från Danmarks strama kurs

Gemene man kommer inte att märka någon skillnad i antal, kriminalitet eller anpassningsvilja hos invandrarna pga detta.

Muslimerna har tydligen blivit så många att politikerna inte vågar stöta sig med det väljarkollektivet.
Senast redigerad av Bannon 2023-07-13 kl. 09:29.
Citera
2023-07-13, 09:23
Medlem
Lucienne.camilles avatar
Jag börjar tro att SD existens är kontraproduktivt för att minska den ohälsosamma invandring från MENA.
Uppvaknandet från övriga partier, speciellt S hade kommit mycket tidigare om inte SD funnits och kampen mot SD varit det primära för hela etablissemanget och letts av högljudda asylkramare från övriga 7 partier i riksdagen.
Enligt en del politiska kommentatorer gjorde landsplågan Reinfeldt t ex den vansinniga uppgörelsen med MP 2011, som ligger mest till grund för dagens problem för att ”bestraffa” SD.
AfS tror jag noll på, dom skulle få ännu mer problem än SD haft.
Min teori är att lära sig av motståndarna genom att påverka inifrån redan etablerade partier för att minska invandringen.
Muslimerna har haft stora framgångar med den taktiken.
Då är Socialdemokraterna säkraste kortet för en detta.
S har historiskt tidigare (innan 2006) alltid strypt invandringen och högern ökat den.
Citera
2023-07-13, 09:43
Medlem
Tercios avatar
Ofattbart vad sd sysslar med. Helt marginella förändringar när det behövs en total omläggning.
Citera
2023-07-13, 09:53
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffatnhobby
Vi kanske ska börja kräva självförsörjning alt krav på att anhörig bosatt i Sverige försörjer anhörig2 påväg in i Sverige.
Lite som när gubbsjuka gubbar gifter sig med postorderluder & tvingas stå för deras omkostnader ifall de ska hit.

Man skaffar liksom inte ännu en hundvalp till ungarna om man inte har råd med foder till den som redan finns i hemmet.

Så har en flyktingfamilj aldrig tänkt, de får en etta att bo i och sen när de knullat fram sitt andra barn så kräver de en trea och sen när femte ungen kommer ska det vara en femma eller en villa. Allt ska givetvis vara gratis och vara i det området de vill bo i.
Något jobb har de inte och att lära sig svenska har de inte haft en tanke på då all viktig information finns på deras språk eller så tar de hjälp av en gratis tolk.
Citera
2023-07-13, 10:26
Medlem
Egentligen skäms jag när jag tänker att jag tappat hoppet om landet, men när en chans till förändring är lika med noll så är det väl inget annat än hopplöst?

Någon ovan mig tog upp Reinfeldt & hans sätt att trycka till Sverigedemokraterna. Hur i helvete kan det inte vara straffbart att skada ett helt land endast för att vilja reta en liten del i det. Som om jag skulle släppa ut en massa möss i en källare i ett hus där någon jag ogillar bor, med grannar som ingenting har med konflikten att göra.

Pressträffen förändrar väl egentligen ingenting, Sverige har oändligt med resurser.
Citera
2023-07-13, 10:29
Medlem
Åldershöjningen rundas lätt med förfalskade papper från hemlandet. Det blir säkerligen så att det blir svenska myndigheter som måste bevisa att den anhöriga är under 21 år.

Vänta bara tills välavlönade flyktingadvokater, oftast av utländsk härkomst, och lama svenska domstolar är överens om det.

Direktavvisning vid den svenska gränsen måste gälla.
Senast redigerad av Konrad 2023-07-13 kl. 10:33.
Citera
2023-07-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så har en flyktingfamilj aldrig tänkt, de får en etta att bo i och sen när de knullat fram sitt andra barn så kräver de en trea och sen när femte ungen kommer ska det vara en femma eller en villa. Allt ska givetvis vara gratis och vara i det området de vill bo i.
Något jobb har de inte och att lära sig svenska har de inte haft en tanke på då all viktig information finns på deras språk eller så tar de hjälp av en gratis tolk.

Exakt så är det och kommer också så att förbli. Det ställs inga krav utan socialens dörrar är alltid vidöppna.
Citera
2023-07-13, 10:34
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannon
För lite och för sent

Ljusår från Danmarks strama kurs

Gemene man kommer inte att märka någon skillnad i antal, kriminalitet eller anpassningsvilja hos invandrarna pga detta.

Muslimerna har tydligen blivit så många att politikerna inte vågar stöta sig med det väljarkollektivet.

Vet alla alla skriver så men vad är skillnaden mot DK vad gäller försörjningskrav exempelvis?
Citera
2023-07-13, 10:53
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Ofattbart vad sd sysslar med. Helt marginella förändringar när det behövs en total omläggning.

Gäller väl M också.

Migrationens konsekvenser är en direkt följd av volymerna. Då måste volymerna vara fokus. Nu har alla i regeringen med SD vikit sig i den här frågan. Det håller inte. Reaktionerna måste bli därefter eftersom vi är i ett skede där landets välmående hotas rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in