2023-07-13, 00:27
Medlem
Nej, hon fick tyvärr bara 2 års fängelse. Och dessutom drar dom av tiden hon satt häktad.
Citera
2023-07-13, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StadenAllaVillBoi
Nej, hon fick tyvärr bara 2 års fängelse. Och dessutom drar dom av tiden hon satt häktad.
Ok. Hoppas att flickan får fortsätta bo i familjehemmet och inte hos mamman när hon kommer ut
Citera
2023-07-13, 09:40
Medlem
Hon har fått prata med flickan på videosamtal, men hon har inte fått träffa henne. Jag hoppas det fortsätter vara så.
Citera
2023-09-14, 12:07
Medlem
En sak till till TS, varför detta uthängande av människor? Skulle du vilja bli uthängd om du snott en snickers på ICA?[/quote]

Hur kan du jämföra att sno en snickers med att hänga ut ett vider till mamma som misshandlar sitt egna barn? Är du helt jävla bränd i huvudet eller. Klart som fan folk ska veta vem hon är
Citera
2023-11-29, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varbynatverket
Såg nyss ett förskräckligt inlägg där en mamma slår och sparkar på sin egna dotter och ska tydligen ha blivit gripen nu. Någon som vet mer om händelsen eller kanske kan fiska fram mer info?

Delar med länken här under

https://www.instagram.com/p/Cis9RcMsXEL/?utm_source=ig_web_copy_link
Afton eller varken Expressen eller annan media verkar inte ha lagt upp nåt nytt.
================================================== ========
Länk till stämningsansökan och FUP finns i detta inlägg av .kungen77:

(FB) Kvinna gripen för att ha misshandlat sin dotter. Ronneby 2022-09-19

/Mod

Kan ni inte skriva vilken sida ungefär kommentaren med fupen ligger? Har letat i 1 timme nu
Citera
2023-11-29, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Klart jag tar parti för mamman, det gör varje sansad människa som läser den här tråden eller morsans Facebook. En riktig tryckkokare. Jag ska kortfattat förklara varför.

1) Jag tycker folk överreagerar på våldet i sig. Det är en örfil liksom, stampet är grövre men det liksom inte som hon ställer sig på barnet (som vissa gör). Mormors knuff är ju en fuling också, men återigen; ingen fysisk skada skedd.

2) Tråden är dock på rätt spår när de säger att det är oprovocerat (ungen verkar ju snäll eller?), hade det varit en elaking som slagits eller sagt fula ord så kanske det varit mindre provokativt (eller om det varit en pojke?)

3) Mamman kanske har anknytningsproblem till dottern? Alternativt internaliserat mormors uppfostran? Hon kanske behöver hjälp? Klart att det på sikt finns en risk att det här slutar som Bobby eller Esmeralda. Men dödsstraff liksom, för det här? Kom igen...

4) Mamman har burit ungen, förlöst ungen, ammat ungen, tagit hand om ungen. Ungen är hennes, inte socialtjänsten, inte samhällets. Socialtjänsten beslagtar nu ungen som vilken förverkad vara som helst. Den här flickan och mamman behöver hjälp liksom, inte stjälp av socialtjänsten.

5) Nej att hälla varmt vatten på ett barn är efterblivet. Men en hurring eller två, lite då och då, kan vara välförtjänt och nyttigt. Men det ska inte vara den första metod man tar till som förälder.

6) Nä jag agar inte mina egna barn, men jag är inte heller särskilt dömande om andra gör det. Finns ju bättre metoder att fostra med, så varför inte prata med dem om så behövs?

PS. Kolla in Felicias FB. Man ser ju att hon tar hand om barnet och att hon älskar henne. Mamman behöver hjälp, inte lynchmobben här.

Sent svar. Skiter jag i. Du är ett monster och bör omedelbart bosätta dig i något annat land för här är du inte välkommen med de åsikterna. Att tycka det är ok att örfila en TREÅRING är efterblivet
Citera
2023-11-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyDarkPrince88
Kan ni inte skriva vilken sida ungefär kommentaren med fupen ligger? Har letat i 1 timme nu
Inlägg 2130
Citera
2023-12-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Inlägg 2130

Tack 🙏🏻
Citera
2024-03-24, 09:01
Medlem
Snart är hon ute ur fängelset, jag hörde av en bekant att hon kommer ut till sommaren. Frågan är var hon kommer bosätta sig, hon lär ju garanterat få skyddad adress.
Citera
2024-03-24, 11:18
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StadenAllaVillBoi
Snart är hon ute ur fängelset, jag hörde av en bekant att hon kommer ut till sommaren. Frågan är var hon kommer bosätta sig, hon lär ju garanterat få skyddad adress.
Knappast, varför skulle hon få det?
Finns ju personer som dödat och våldtagit barn som ej får skyddad adress.

Men hon lär inte vara speciellt omtyckt.
Citera
2024-04-06, 20:41
Avslutad
Patetiska människa, äckliga jävla hora till kvinna! Önskar dig inget annat än olycka, fy fan för dig att lyssna på en jävla svarting som kommenderar dig via social media att du ska misshandlade ditt treåriga barn. Stampa ett stackars oskyldigt litet barn i ansiktet med skor, fy fan ditt liv kommer att bli precis som du förtjänar! Ush, du lyssnar och du gör.

Fy fan för Dig
Citera
2024-06-19, 11:23
Medlem
StiegGeils avatar
Hon har numera bytt namn (om det inte redan framgått i tråden).

https://mrkoll.se/person/Emilia-Helen-Cecilia-Petersson-Blasius-Konigsgatan-21-C-Ronneby/kyqRaQuerAdYQacYfrkyqRaQuerAmUxamUxauerAuerAuerAue rA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in